Boarding passissa "väärä" nimi?
Tajusin vasta nyt kun tein ennakkoon lähtöselvityksen netin kautta, että mokasinkohan jotenkin...? Mun koko nimi on tyyliin Jaana Marianne Jokinen, mutta vauvasta asti etunimenä on käytetty toista nimeä. Aina aikaisemmin olen ottanut tämän huomioon ja varannut lentoliput ekaa nimeä käyttäen, mutta nyt jostain syystä on pätkinyt ja olen nähtävästi tehnyt varauksen käyttäen kutsumanimeäni, joka on mulle se "oikea" nimi. Huomasin tämän vasta kun printtasin boarding passin. Pääsenkö mä nyt siihen hiton koneeseen, ja entäs takaisin? EU:n sisällä lennellään.
Kommentit (16)
Euroopassa ei ongelmaa, vaikka väärinhän tuo nyt on. Muualle maailmaan (mm USA) on tarkempaa.
Luin aikoinani Pallontallaajilta samanlaisen keskustelun, ja siinä oli päästy lennolle ongelmitta. Tuo nimisääntö ja maksulliset muutokset on sitä varten, ettei lentolippuja jälleenmyytäisi.
Boardin passissa pitää olla sama nimi kuin passissa. Eli ota äkkiä yhteyttä lentoyhtiöön/matkatoimistoon että virheen saa korjattua. Todennäköisesti kyllä maksaa jotain.
Boardin passissa pitää olla sama nimi kuin passissa. Eli ota äkkiä yhteyttä lentoyhtiöön/matkatoimistoon että virheen saa korjattua. Todennäköisesti kyllä maksaa jotain.
Ja tähän vielä lisäys, että saatat päästä lennolle tuollakin boarding passilla, mutta voi myös olla että et pääse. Haluatko ottaa riskin?
Mä oon varannut aina kaiken toisella nimelläni, koska sitä käytän. Passissa näkyy kaikki nimet kuitenkin ja hyvin olen reissannut europpan ulkopuolellakin.
Mulla on niin pitkä nimi, että boarding passiin mahtuu yhtiöstä riippuen vain kaksi ensimmäistä tai jopa vain etunimen lisäksi puolet toisesta nimestä, eikä ikinä ole ollut mitään ongelmaa "väärän" nimen kanssa.
Yleensä siellä painotetaan, että nimi on oltava täsmälleen kuin passissa. Korjaat välittömästi tuon, turha olettaa mitään!
Minullakin on kaksiosainen sukunimi, joka on sen verran pitkä, ettei yleensä mahdu boarding passeihin kokonaan. Hyvin ovat lennot onnistuneet.
ei ne kutsumanimi tiedä. kunhan olisi samalla lailla kuin passissa.
Mulla on nimi tyyliin Pirkko-Liisa Ala-härö. Useimmiten se on boardingissa jotenkin Pirkkoliisa Alahar eli nimi väärin ja katkeaa kesken. Matkustan paljon ja aina se on noin. Ei mitään ongelmaa.
Lensin saksaan joku aika sitten. Multa ei pyydetty mitään henkkareita kertaakaan. Uskon että asia on ok, ja jos sua pyydetään todistamaan henkilöllisyys niin selitä että tapahtui vahinko.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 11:54"]
Minullakin on kaksiosainen sukunimi, joka on sen verran pitkä, ettei yleensä mahdu boarding passeihin kokonaan. Hyvin ovat lennot onnistuneet.
[/quote]
Sillä ei ole merkitystä, mahtuuko nimi boardin passiin (minullakaan ei ole koskaan mahtunut), vaan sillä, täsmääkö järjestelmässä oleva nimi passin kanssa. Itse olen tosin kerran kämminyt ja kirjoittanut oman nimeni väärin, ja silloin kävi sellainen tuuri, ettei virhettä huomattu. Itsekin huomasin vasta viime metreillä, joten en olisi ehtinyt enää vaihtaa. Sen sijaan kaikilla ei ole käynyt yhtä hyvä tuuri, vaan tiedän ihmisiä, jotka ovat saaneet jäädä kentälle nuolemaan näppejään.
Mulla oli kerran väärä sukunimi kun olin vasta mennyt naimisiin. Pääsin lennolle ongelmitta kun selitin asian. Olin menossa tsekkeihin. Tästä on kyllä jo 14 v.
Tuskin on ongelmaa, koska passissa varmasti lukee se kirjoittamasi etunimi myös. Mielestäni Finnairin ohjeessa ainakin sanotaan, että yksi etunimi riittää. Kai sen saa itse valita mikä niistä, jos niitä on passissa monta.
Kiitos! Ei tässä enää ehdi mitään vaihtelemaan, joten näillä mennään. Finnairin (reitti)lento kyseessä joten eiköhän tämä onnistu näinkin. Tämän matkan jälkeen menen kyllä suoraan maistraattiin järkkäilemään nimet uudelleen, tökkii niin pahasti tulla aina kutsutuksi väärällä nimellä, ja tää oli nyt viimeinen niitti :P
Ei ongelmaa. Henkilöllisyystodistuksissahan (passi/henkilökortti) on listattu kaikki etunimet.