Turkki ja vauvanruuat
Turkissa, Alanya, käyneet, onko kaupoissa saatavilla korviketta ja ruokasoseita 6 kk ikäiselle vai onko parempi ottaa Suomesta mukaan?
Kommentit (49)
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 12:38"]
On paljonkin. Äsken vielä etsin googlella tietoa tuosta. Mistään en löytänyt moista tietoa. Päin vastoin sain edelleen vahvistustaajatukseen, ettei vauvoille sitä suolaa saa antaa
[/quote]
Niin mistä?
Istanbulissa oli pienissä minimarketeissa todella suppea valikoima vauvanruokia, laatu oli ihan ok, mutta tosiaan maut ja koostumukset voi olla erilaisia, joten vauva voi vieroksua. Isoa markettia en siellä nähnytkään, ehkä ne on jossain kaukana keskustasta.. Alanyasta en tiedä, mutta itse veisin suurimman osan ruoista ja korvikkeista mukana. Ainahan sitä pitää olla tulomatkaksi tuliaisille ja muille ostoksille tilaa laukuissa!
No kerrotko minulle, miten ne vauvan munuaiset helteillä muuttuu valmiiksi käsittelemään sitä suolaa? Itse pidän huolen, että juon itse paljon ja syön hyvin ja imetän vauvaa useammin, kuin normaalisti. Lisäksi hörppyytän vettä. Tuo on kyllä kaikilla neljällä tähän saakka riittänyt. Ylimääräisen suolan itse esim. Veteen sekoittaminen voi vaan entisestään heilauttaa suolatasapainoa.
Taustalla minulla tässä tuo neuvolatieto, lisäksi olen sairaanhoitaja joten koulussakin on tuota ravitsemusta jonkin verran tullut opiskeltua.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 12:37"]
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 11:24"][quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 11:22"]
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 11:20"]Ei, en luule ettei muualla ole vauvoja mutta soseet voivat todellakin olla hyvin eri makuisia eikä ole kivaa, jos 6 kk ikäinen ei suostu niitä viikkoon kunnolla syömään.
Vastikkeen haluaisin valmiina enkä jauheena, koska valmiin kanssa helpompi liikkua mutta esim. Tallinnassa on valikoimissa vain jauheita eikä lainkaan valmiita korvikkeita.
Näillä asioilla on ihan käytännön merkitystä ja aika paljon!
ap
[/quote]
Väärin. Tallinnasta saa myös valmista
[/quote]
Kertoisitko mistä! Etsimme useammasta Rimistä, Rocca la Maren Prismasta jne jne eikä mistään löytynyt!
ap
[/quote]
Esim rimi
[/quote]
Missä ne siellä Rimissä ovat? Ei ainakaan lasteruokahyllyssä ollut kuin jauheita. Olisin todella kiitollinen tiedosta, koska käydään usein Tallinnassa.
ap
Hahaa! Ihmettelin koko aamun miten turkikset ja vauvanruoka liittyy toisiinsa. Nyt sitten välähti ja oli pakko käydä kattoon olinko ainoa. Ilmeisesti olin;D
Sori ohis.
Alanya on varma ripulikylä, ei niin järkevä valinta vauvalle.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 12:56"]
No kerrotko minulle, miten ne vauvan munuaiset helteillä muuttuu valmiiksi käsittelemään sitä suolaa? Itse pidän huolen, että juon itse paljon ja syön hyvin ja imetän vauvaa useammin, kuin normaalisti. Lisäksi hörppyytän vettä. Tuo on kyllä kaikilla neljällä tähän saakka riittänyt. Ylimääräisen suolan itse esim. Veteen sekoittaminen voi vaan entisestään heilauttaa suolatasapainoa.
Taustalla minulla tässä tuo neuvolatieto, lisäksi olen sairaanhoitaja joten koulussakin on tuota ravitsemusta jonkin verran tullut opiskeltua.
[/quote]
Eipä muuta ois tarvinnutkaan sanoa kuin neuvolatieto ja sairaanhoitaja! Niillähän se tieto onkin!
No mihin tietoon sinä luotat? Laitatko linkkiä lähteistäsi?
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 12:46"][quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 12:37"][quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 11:35"]No vaikka Fairy ei olisi suomalaista, niin mitä sitten? En ole tuota löytänyt Turkissa, Egyptissä enkä Kreikassa. On kyllä pelastanut matkan, kun otin sitä mukaan pienen matkapullon. Saa tosiaan maitopullot puhtaaksi. Muista tiskiaineista jää rasvaiseksi.
En todellakaan halua käyttää loman ensipäiviä etsien kauppoja jotka myy oikeanlaisia soseita ja tiskiaineita.
[/quote]
Mä asun turkissa, ja kyllä täältä fairya löytyy :D Muuta astianpesuainetta en käytäkkään.
[/quote]
Usko, että löytyy. En kuitenkaan halua käyttää limastabi hetkeäkään etsien sitä. Jos ei siinä lähikaupassa ole niin ei mua kiinnosta lasten kanssa lähteä yhtään kauemmas etsimään. En pidä kaupassa käymisestä Suomessakaan. Lisäksi tuota Fairya menee viikossa niin vähän, että on minusta ihan järkevää ottaa mukaan pieneen pulloon, kuin että ostaaviikon takia koko pullollinen
[/quote]
Ymmärrettävää kyllä