Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Turkki ja vauvanruuat

Vierailija
21.07.2014 |

Turkissa, Alanya, käyneet, onko kaupoissa saatavilla korviketta ja ruokasoseita 6 kk ikäiselle vai onko parempi ottaa Suomesta mukaan? 

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 11:20"]Ei, en luule ettei muualla ole vauvoja mutta soseet voivat todellakin olla hyvin eri makuisia eikä ole kivaa, jos 6 kk ikäinen ei suostu niitä viikkoon kunnolla syömään.

Vastikkeen haluaisin valmiina enkä jauheena, koska valmiin kanssa helpompi liikkua mutta esim. Tallinnassa on valikoimissa vain jauheita eikä lainkaan valmiita korvikkeita. 

Näillä asioilla on ihan käytännön merkitystä ja aika paljon!

ap

[/quote]

Väärin. Tallinnasta saa myös valmista

Vierailija
22/49 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 11:18"]Kalliit hinnat ollut Turkissa ja Kreikassa vauvan soseille. Halvempaa ottaa kotoa mukaan. Korvikkeen olen ottanut jauheena ja muutama purkki valmista lennoille ja retkille. Vaipatkin olen ottanut kotoa mukaan, niin itsellä turvallinen mieli. Niin ja Kotoa kans astianpesuaainetta mukaan niin saa pullot yms pestyä. Ei Fairyn voittanutta.

[/quote]

Öh, fairy ei suinkaan ole suomalaista... sitä saa kyllä ulkomailtakin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 11:22"]

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 11:20"]Ei, en luule ettei muualla ole vauvoja mutta soseet voivat todellakin olla hyvin eri makuisia eikä ole kivaa, jos 6 kk ikäinen ei suostu niitä viikkoon kunnolla syömään.

Vastikkeen haluaisin valmiina enkä jauheena, koska valmiin kanssa helpompi liikkua mutta esim. Tallinnassa on valikoimissa vain jauheita eikä lainkaan valmiita korvikkeita. 

ap

[/quote]

[/quote]

Kertoisitko mistä! Etsimme useammasta Rimistä, Rocca la Maren Prismasta jne jne eikä mistään löytynyt!

ap

Vierailija
24/49 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kuka haluaa käyttää loma-aikaa liikaa vauvan ruokien metsästykseen! Tallinnassa valikoima oli suppea ja kallis.

Vierailija
25/49 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaikka Fairy ei olisi suomalaista, niin mitä sitten? En ole tuota löytänyt Turkissa, Egyptissä enkä Kreikassa. On kyllä pelastanut matkan, kun otin sitä mukaan pienen matkapullon. Saa tosiaan maitopullot puhtaaksi. Muista tiskiaineista jää rasvaiseksi.

En todellakaan halua käyttää loman ensipäiviä etsien kauppoja jotka myy oikeanlaisia soseita ja tiskiaineita.

Vierailija
26/49 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vein kaikki soseet, maitojauheet ja puurot suomesta. Ostin alanyasta paketin vauvan puurojauhetta ja oli aivan kamalan makuista.

Vierailija
27/49 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 11:39"]

Mä vein kaikki soseet, maitojauheet ja puurot suomesta. Ostin alanyasta paketin vauvan puurojauhetta ja oli aivan kamalan makuista.

[/quote]

Ei ollut tarpeeksi sokeria?

Vierailija
28/49 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maistui suolalta..

Vierailija
29/49 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 11:55"]

Maistui suolalta..

[/quote]

Suolan tärkeys ymmärretään kuumassa

Vierailija
30/49 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvoille sinustä tärkeää syöttää suolaa?

Vierailija
31/49 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

suola menee kohtuudella, mut jos maistuu liikaa suolalta niin yök. Itsekkään en olis sitä puuroa syönyt.

Vierailija
32/49 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
33/49 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 12:07"]

Vauvoille sinustä tärkeää syöttää suolaa?

[/quote]

Helteessä kyllä!

Vierailija
34/49 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas kun en ole moiseen tietoon vielä törmännyt ja lapsia on 4. Neuvolastakaan ei ole neuvottu antamaan vauvalle suolaa etelänlomilla vaikka ollaan tuon asian puitteissa neuvolassa käyty. Laittaisitko linkkiä tuosta " helteillä vauvalle suolaa" asiasta. Minua kiinnostaa oikeasti, sillä nytkin minulla vauva ja on näin lämmin. Lisäksi Turkin reissu syyskuussa tulossa

Vierailija
35/49 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 12:29"]

Kas kun en ole moiseen tietoon vielä törmännyt ja lapsia on 4. Neuvolastakaan ei ole neuvottu antamaan vauvalle suolaa etelänlomilla vaikka ollaan tuon asian puitteissa neuvolassa käyty. Laittaisitko linkkiä tuosta " helteillä vauvalle suolaa" asiasta. Minua kiinnostaa oikeasti, sillä nytkin minulla vauva ja on näin lämmin. Lisäksi Turkin reissu syyskuussa tulossa

[/quote]

Siis sulla ei ole muuta tietoa ravinnosta, kuin olet neuvolasta saanut?

Vierailija
36/49 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 11:24"][quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 11:22"]

ap

[/quote]

[/quote]

Kertoisitko mistä! Etsimme useammasta Rimistä, Rocca la Maren Prismasta jne jne eikä mistään löytynyt!

ap

[/quote]

Esim rimi

Vierailija
37/49 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 11:35"]No vaikka Fairy ei olisi suomalaista, niin mitä sitten? En ole tuota löytänyt Turkissa, Egyptissä enkä Kreikassa. On kyllä pelastanut matkan, kun otin sitä mukaan pienen matkapullon. Saa tosiaan maitopullot puhtaaksi. Muista tiskiaineista jää rasvaiseksi.

En todellakaan halua käyttää loman ensipäiviä etsien kauppoja jotka myy oikeanlaisia soseita ja tiskiaineita.

[/quote]

Mä asun turkissa, ja kyllä täältä fairya löytyy :D Muuta astianpesuainetta en käytäkkään.

Vierailija
38/49 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On paljonkin. Äsken vielä etsin googlella tietoa tuosta. Mistään en löytänyt moista tietoa. Päin vastoin sain edelleen vahvistustaajatukseen, ettei vauvoille sitä suolaa saa antaa

Vierailija
39/49 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 12:37"][quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 11:35"]No vaikka Fairy ei olisi suomalaista, niin mitä sitten? En ole tuota löytänyt Turkissa, Egyptissä enkä Kreikassa. On kyllä pelastanut matkan, kun otin sitä mukaan pienen matkapullon. Saa tosiaan maitopullot puhtaaksi. Muista tiskiaineista jää rasvaiseksi.

[/quote]

Mä asun turkissa, ja kyllä täältä fairya löytyy :D Muuta astianpesuainetta en käytäkkään.

[/quote]

Usko, että löytyy. En kuitenkaan halua käyttää limastabi hetkeäkään etsien sitä. Jos ei siinä lähikaupassa ole niin ei mua kiinnosta lasten kanssa lähteä yhtään kauemmas etsimään. En pidä kaupassa käymisestä Suomessakaan. Lisäksi tuota Fairya menee viikossa niin vähän, että on minusta ihan järkevää ottaa mukaan pieneen pulloon, kuin että ostaaviikon takia koko pullollinen

Vierailija
40/49 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Limastabi :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme