Onko aamuvirkku kiertoilmaisu ylimieliselle itsensäkehujalle?
Kommentit (6)
Jokainen aamuvirkku jonka tiedän tai olen tavannut katselee nenänvartta pitkin jos nukkuu yli aamukahdeksan. Sitä tuhahtelua saa kunnella sitten koko päivän.
Yleistäminen on ilkeää. Mutta itsekin olen huomannut, että monet aamuvirkut pitävät 1) omaa päivärytmiään ainoana oikeana ja 2) iltavirkkuja huonompina ja laiskempina. Todellisuudessahan kysymys on geneettisestä taipumuksesta, joka ei kerro mitään ihmisen moraalisesta ylemmyydesetä tai alemmuudesta.
Aamuvirkut on niitä jotka ei halua kahdenkeskistä aikaa puolison kanssa. Siksi menevät nukkumaan yhtä aikaa lasten kanssa.
Oletteko koskaan kuulleet mitään geeneistä? Olen aina ollut iltauninen ja se on vain iän myötä pahentunut. Samoin olen aina ollut aamuvirkku. Kesällä saatan keitellä aamukahveja jo viiden korvilla. Harmittaa, että lehti tulee vasta vähän ennen kuutta. Talvikaudella, kun on pimeää, menee aamulla tunti tai parikin pidempään. Mutta jos menee yli kahdeksan, niin olen tokkurassa koko päivän enkä saa mitään aikaiseksi. Nuorempana liian pitkät yöunet takasivat iltapäiväksi migreenikohtauksen.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 12:38"]
Aamuvirkut on niitä jotka ei halua kahdenkeskistä aikaa puolison kanssa. Siksi menevät nukkumaan yhtä aikaa lasten kanssa.
[/quote]
Minusta on törkeää puolustautua loukkauksilta loukkaamalla toisia. Sitä tapahtuu tällä palstalla jatkuvasti: esimerkiksi joku pilkkaa isorintaisia ihmisiä, toiset reagoivat pilkkaamalla pienirintaisia.
Osa aamuvirkuista käyttäytyy törkeästi iltavirkkuja kohtaan. Se ei tee kaikista aamuvirkuista huonoja ihmisiä. Vaikka iltavirkku olenkin, ymmärrän, että jos sattuu olemaan aamuvirkku ja iltauninen, illalla on vain kerta kaikkiaan pakko päästä nukkumaan samaan aikaan lasten kanssa. Se parisuhdeaika pitää sitten järjestää jollain muulla tavalla.
on