Taidan häipyä facebookista.
Päivitin minä ihan mitä vain niin saan maksimissaan 4 tykkäystä ja yleensä niistä kaksi on mieheni ja anopin. Mulla muutama lapsen päiväkotikaverin äitikin ja he tykkäilevät toistensa jutuista mutta eivät koskaan minun jutuista. Kun täytin 40v sain jotain 20 onnittelua kun eräs ihminen täytti 30v sai hän 100 onnittelua ja toinen täytti 24v ja hän sai reippaasti yli 100 onnittelua. Kun mulla on nimipäivä mua onnittelee maksimissaan yksi henkilö plus anoppi ja mies. Ehkä pitäisi vaan luovuttaa ja uskoa etttei mulla ole ystäviä enkä tule niitä koskaan saamaan. Niin ja minä onnittelen aina kaikkia keillä on synttärit usein myös nimipäiväsankareita plus tykkään kyllä vaikka kenen kirjoituksista.
Kommentit (78)
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 07:40"]
Äläs nyt... paljonko sulla on kavereita? Oletko sosiaalinen facen ulkopuolella?
Voihan olla et se joka saa yli 100 onnentoivotusta niin hänellä on vaikka 400 kaveria
[/quote]
Joo no ei mulla ole kuin 60 kaveria koska moni on poistanut mut kavereistaan tai sitten ei ole lainkaan huolinut kaveriksi. Ja eipä mulla ole live-elämässä kuin muutama tuttu, ystäväkseni ei kukaan halua.
Minulla on n. 15 kaveria facessa enkä enää kehtaa päivitellä sinne mitään kun tykkäyksiä tulee yksi tai kaksi, samoilta ihmisiltä.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 07:42"][quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 07:40"]
Voihan olla et se joka saa yli 100 onnentoivotusta niin hänellä on vaikka 400 kaveria
[/quote]
Joo no ei mulla ole kuin 60 kaveria koska moni on poistanut mut kavereistaan tai sitten ei ole lainkaan huolinut kaveriksi. Ja eipä mulla ole live-elämässä kuin muutama tuttu, ystäväkseni ei kukaan halua.
[/quote]
:( no ongelma piilee varmaan syvemmällä eikä sitä ratkaise kuuluminen faceen, tai kuulumattomuus! Jos Facebook aiheuttaa ahdistusta, suosittelen lämpimästi tilin poistoa tai taukoa!
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 07:44"]
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 07:42"][quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 07:40"]
[/quote]
[/quote]
:( no ongelma piilee varmaan syvemmällä eikä sitä ratkaise kuuluminen faceen, tai kuulumattomuus! Jos Facebook aiheuttaa ahdistusta, suosittelen lämpimästi tilin poistoa tai taukoa!
[/quote]
Niin no minä tyhmänä luulin että edes tuota kautta voisin ystäviä saada kun ei niitä kovasta yrityksestä huolimatta ole löytynyt.
On se joskus surkeata kun tajuaa, että kuitenkin ainakin 30 ihmistä lukee päivityksiä, mutta ei reagoi niihin yleisesti mitenkään. Vain kun onnistuu kirjoittamaan jotakin uutta ja mielenkiintoista LAPSISTA, he ilmaisevat läsnäolonsa. Kun kirjoittaa itsestään, onkin yhtäkkiä ihan näkymätön.
Kummallista miten Facekin saattaa tuottaa pahaa mieltä, vaikka tässä muka pitäisi olla jo ihan aikuinen. Yritän vielä sitkeästi jatkaa ja levittää hyvää mieltä huomioimalla muita, ehkä se joskus osuu omallekin kohdalle.
Toinen nelikymppinen ohistelee
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 07:47"]
On se joskus surkeata kun tajuaa, että kuitenkin ainakin 30 ihmistä lukee päivityksiä, mutta ei reagoi niihin yleisesti mitenkään. Vain kun onnistuu kirjoittamaan jotakin uutta ja mielenkiintoista LAPSISTA, he ilmaisevat läsnäolonsa. Kun kirjoittaa itsestään, onkin yhtäkkiä ihan näkymätön.
Kummallista miten Facekin saattaa tuottaa pahaa mieltä, vaikka tässä muka pitäisi olla jo ihan aikuinen. Yritän vielä sitkeästi jatkaa ja levittää hyvää mieltä huomioimalla muita, ehkä se joskus osuu omallekin kohdalle.
Toinen nelikymppinen ohistelee
[/quote]
Mulla taas ne samat neljä tykkää vaikka kirjoittaisin mitä lapsestani facebookkiin, on aivan sama mitä sinne kirjoittaa.
Mulla on noin 500 kaveria, tykkäyksiä tulee aihepiirin mukaan. Koirajutuista n. 10, synttärionnitteluita sata, hauskoista tspshtumista kymmeniä jne. Se riippuu kaverien määrästä ja päivityksen laadusta.
Jos sä vaan oot tylsä ihminen ja teet tylsiä päivityksiä... Miksi pitäis olla kinnistunut toisen fb-jutuista, jos ei oo muutenkaan tekemisissä??
Luulis nelikymppisellä olevan nyt vähän erilaisia ongelmia, for God's sake. Poista tili jos sua häiritsee noin paljon, niinhän mäkin tein, lähinnä sen takia, että Facebook kontrolloi mun elämää ja ajattelin, että aikaa jää paljon muuhunkin (ja niin jäi). Jos joku on oikeasti hyvä ystävä, niin hän ottaa yhteyttä Facebookin ulkopuolella.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 07:50"]
Jos sä vaan oot tylsä ihminen ja teet tylsiä päivityksiä... Miksi pitäis olla kinnistunut toisen fb-jutuista, jos ei oo muutenkaan tekemisissä??
[/quote]
Kai mä sitten olen tylsä ihminen kun mulla ei live-elämässä ystäviä ole vaikka kuinka yritän niitä itselleni löytää.
Hanki lisää kavereita. Juttele fb-ryhmissä ihmisten kanssa, ja lisää sitten kavereiksi. Tai juttele kaverin seinällä ja tutustu sitä kautta. Mieti vielä entiset koulukaverit, työkaverit, harrastuskaverit, lapsen kaverin vanhemmat...
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 07:51"]
Luulis nelikymppisellä olevan nyt vähän erilaisia ongelmia, for God's sake. Poista tili jos sua häiritsee noin paljon, niinhän mäkin tein, lähinnä sen takia, että Facebook kontrolloi mun elämää ja ajattelin, että aikaa jää paljon muuhunkin (ja niin jäi). Jos joku on oikeasti hyvä ystävä, niin hän ottaa yhteyttä Facebookin ulkopuolella.
[/quote]
Minkälaisia ongelmia nelikymppisellä sitten pitäisi olla?
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 07:53"]
Hanki lisää kavereita. Juttele fb-ryhmissä ihmisten kanssa, ja lisää sitten kavereiksi. Tai juttele kaverin seinällä ja tutustu sitä kautta. Mieti vielä entiset koulukaverit, työkaverit, harrastuskaverit, lapsen kaverin vanhemmat...
[/quote]
Olen mä miettinyt ja pyytänyt ihmisiä kavereiksi mutta ei ne hyväksy mun kaveripyyntöjä ja sitten aina joku poistaa ystävistään.
Minä käyn kerran päivässä tekemässä velvollisuustykkäykset. En oikeasti jaksa lukea niitä päivityksiä, mutta klikkailen koko etusivun ja varsinkin kuvat.
näin taitaa tehdä suurin osa
Toinen nelikymppinen
Päivittelee ihan arkisista asioista, ilmiöistä. Kommentoin jotakin ajan ilmiötä tai lehtiartikkelia. Kirjoitan kevyeen sävyyn, en ota kantaa politiikkaan enkä uskontoon, en hauku yhteiskuntaa, "järjestelmää" tai henkilöitä. En myöskään harrasta salamyhkäisyyttä. Lähetän jonkin verran valokuvia mm. harrastuksiin liittyvistä onnistumisista. Viljelen sanaleikkeihin perustuvaa huumoria.
En vielä luovuta, koska Face on kuitenkin reitti "ulkomaailmaan", olen paljon kotona ilman aikuisten seuraa.
Mulla on sama ongelma. Kavereita on n. 50 mutta osa heistä on sellaisia etten ole nähnyt vuosikymmeneen, en vaan ole kehdannut hylätä kaveripyyntöä. Ehkä yhden kanssa olen tosielämässä tekemisissä.
Olin hiljattain vuoden poissa facesta eikä kukaan edes huomannut poissaoloani. Syntymäpäivänä ei koskaan onnittele kukaan sillä synttärini ei näy missään. En minäkään enää onnittele ketään.
-N28
Ei siellä Facebookissa olla tykkäysten takia. Itse olen siellä, että voin vähän lueskella, mitä tuttavien elämään kuuluu, koska olen todella huono änkkäämään kuulumisia puhelimitse.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 07:50"]Jos sä vaan oot tylsä ihminen ja teet tylsiä päivityksiä... Miksi pitäis olla kinnistunut toisen fb-jutuista, jos ei oo muutenkaan tekemisissä??
[/quote]
Olipas julmasti sanottu, kun ihminen oikeasti surullisena kirjoittaa yksinäisyydestä niin tosielämässä kuin virtuaalimaailmassa :O Kyllä nelikymppisenäkin voi tuntea tunteita.
Ohis 43v
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 07:57"]
Toinen nelikymppinen
Päivittelee ihan arkisista asioista, ilmiöistä. Kommentoin jotakin ajan ilmiötä tai lehtiartikkelia. Kirjoitan kevyeen sävyyn, en ota kantaa politiikkaan enkä uskontoon, en hauku yhteiskuntaa, "järjestelmää" tai henkilöitä. En myöskään harrasta salamyhkäisyyttä. Lähetän jonkin verran valokuvia mm. harrastuksiin liittyvistä onnistumisista. Viljelen sanaleikkeihin perustuvaa huumoria.
En vielä luovuta, koska Face on kuitenkin reitti "ulkomaailmaan", olen paljon kotona ilman aikuisten seuraa.
[/quote]
Minäkin kirjoitan asiallisesti ja positiiviseen sävyyn enkä koskaan mitään politiikkaa tai uskontoa tms. mutta eipä se silti tunnu auttavan että tykkäyksiä saisi, silti ainakin mun facebook kaverit saavat tykkäyksiä vaikka esim ovat eronneet ja haukkuvat lasten isää tms. itse en koskaan mitään sellaista facebookkiin laittaisi.