Ostatko aina juuri sitä mitä haluat?
Ei nyt mitään kaviaaria ja sisäfilettä tmv. mutta jos vaikka ostat vaikka porkkanoita tai pastaa niin ostatko sitä mikä näyttää parhaalta ja on laadukkainta vai halvinta joka yhtä lailla ajaa asiansa? Vai teetkö kompromisseja?
Kommentit (54)
Pihinä ihmisenä mietin aina ensin hintaa ja teen vasta sen perusteella ostopäätöksen. Köyhä en ole, jotan välttämättä ei tarvitsisi joka asiassa kitsastella, se vain kuuluu luonteeseeni. Jos olisin monimiljonääri, niin ehkä sitten en enää niin katselisi hintalappuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tiedän että joku tuote on hyvä niin ostan sitä. Esimerkiksi tiskiaineeksi ostan vaan Fairya.
Itse priorisoin ympäristövaikutukset. Fairy testaa eläimillä.
Ja on muutenkin hirveää myrkkyä.
Ostan, mutta olen kuitenkin tarkka asioista: tarkistan päiväyksen, tarkistan kilohinnan, tarkistan luomu/lähiruoka, tarkistan onko turhaa pakkausjätettä, onko hedelmä tai vihannes satokauden herkku...
Ostan siis varmasti monen mielestä kalliita asioita, kuten ahvenfileitä ja graavikalaa kauppahallin tiskistä, mutta niistä mielestäni kannattaa maksaa. Sen sijaan maustettuja sokerijugurtteja, einesruoka”tuotteita”, keksejä, pullovesiä tai mehuja tai limsoja en osta koskaan. En myöskään syö lihaa. Juustoja vähän, ei mitään muka edullista arkijuustoa. Pähkinät ostan luomuna Ruohonjuuresta kuten myös pesuaineet.
Kaurajuomista iKaffe ja Oatlyn tuotteet on ainoita joista kannattaa maksaa, oon testannut kaikki hyllyssä olevat. Mieluummin sitten kahvi mustana kuin litkukauralla.
Punaisella lapulla ostan mitä vaan, jos sitä muutenkin ostaisin.
Vierailija kirjoitti:
Punaisella lapulla ostan mitä vaan, jos sitä muutenkin ostaisin.
Alet on hyviä kun saa mitä tarvii ja säästää huomaamatta. Onneks tykkään vain mustasta kahvista.
Ostan kalleinta sosiaalisen statuksen takia. Ei siinä järkeä ole mutta tähän on tultu kun mies on eliittiä.
Vierailija kirjoitti:
Ostan kalleinta sosiaalisen statuksen takia. Ei siinä järkeä ole mutta tähän on tultu kun mies on eliittiä.
Ala nälkälakkoon tai pistä mies vaihtoon.
Kyllä kun ruoasta on kyse, niin ostan sitä mitä haluan, tosin tarpeeseen. Muuten vertailen hintoja, ja ostelen aika harvoin esim. vaatteita.
Ostan mitä haluan, mutta en halua maksaa ekstraa jostain tietystä merkistä vain statuksen vuoksi esim. vaatteissa. Ruuassa kalliimpi on usein laadukkaampaa, mutta ei aina.
Mies on paljon pihimpi, vaikka kummallakin meistä on riittävästi rahaa. Ruokakaupassa käymme yleensä yhdessä ainakin viikonloppuostoksilla ja maksamme vuoronperään ostokset. Miehen maksuvuorolla ostan tämän mieliksi aina jotakin tarjouksia ja kalliimmat erikoisherkut kerään kärryyn omalla maksuvuorollani. Kyllä mieskin ne maksaisi, jos niitä ottaisin hänen vuorollaan, mutta tiedän, että se aiheuttaisi tuskaa hänelle eikä hän itse niitä erikoisherkkuja kaipaa.
Ostan. Ja vielä ikiomilla rahoillani!
Vierailija kirjoitti:
Ostan mitä haluan, mutta en halua maksaa ekstraa jostain tietystä merkistä vain statuksen vuoksi esim. vaatteissa. Ruuassa kalliimpi on usein laadukkaampaa, mutta ei aina.
Mies on paljon pihimpi, vaikka kummallakin meistä on riittävästi rahaa. Ruokakaupassa käymme yleensä yhdessä ainakin viikonloppuostoksilla ja maksamme vuoronperään ostokset. Miehen maksuvuorolla ostan tämän mieliksi aina jotakin tarjouksia ja kalliimmat erikoisherkut kerään kärryyn omalla maksuvuorollani. Kyllä mieskin ne maksaisi, jos niitä ottaisin hänen vuorollaan, mutta tiedän, että se aiheuttaisi tuskaa hänelle eikä hän itse niitä erikoisherkkuja kaipaa.
Ah parisuhde
Ostan, jos vain on saatavilla. Etenkin ruoan osalta panostan laatuun ja laadukkaisiin raaka-aineisiin, pyrin välttämään teollisia tärkkelyksillä, rypsiöljyllä ja lisäaineilla jatkettuja eineksiä/ruokia viimeiseen asti. Toisinaan ostan luomua. Tuotemerkillä ei ole väliä, vaan sillä, että olen kokenut tuotteen laadukkaaksi. Joskus saatan päätyä kalliimpaan tuotteeseen myös siksi, että sen pakkaus miellyttää silmää enemmän. Vertailen hintoja ja ostan yleensä sieltä, mistä saman tavaran saan halvimmalla, jos säästö on suurempi suhteessa nähtyyn vaivaan - muutaman sentin takia en lähde toiseen kauppaan. Punalaputettuja tuotteita, joita muutenkin ostan, hamstraan usein varastoon.
Vanhempani ovat todellisia pihistelijöitä ja ostavat aina kaikkien halvinta moskaa etenkin ruoan osalta. Pyörtyisivät, jos näkisivät mitä ostan, vaikka todella harvoin kuitenkaan ostan sitä kaikkein kalleinta.
Ostan sitä minkä tiedän maistuvan parhaalta eli juuri sitä mitä haluan.
Voisinki ostaa mitä tahdon mut porukat täyttää käydessään kaapit hiilarimoskalla vaikka kiellän tuomasta huoh