Lapsettomalla(vela) ei voi olla oikeita ongelmia
Näin ajattelee työkaverini.Itsellään 3 lasta. Ainainen kitinä siitä, miten raskasta ja minnekään ei pääse jne.
Kaikki minun ongelmat mitätöidään esim. kroonista syöpää sairastava äitini.
Tietääkseni tuo mukuloiden purkaminen on vapaaehtoista...
Kommentit (10)
Täällä. 21 lasta, jonkinmoinen pitäjän ennätys. Ukko on työtön alkoholisti ja yritämme venyttää lapsilisät viiden erityislapsen hoitokulujen lisäksi omaan elämiseemme. Talo lahoaa ympäriltä ja talvea kohti mennään.
Voitinko?
Vierailija kirjoitti:
Noi voi että. Mulla on kolme mukulaa ja sairas äiti. Voitinko?
Olipa kuspäinen kommentti.
Vierailija kirjoitti:
Tässä näköjään yksi täydellinen esimerkki ap:n mainitsemista ihmisistä, joitten mielestä lapsettomilla ei ole ongelmia :D.
Ne lapsellisten ongelmat sitten ilmeisesti liittyvät kaikki lapsiin. Varmaan katuvat niihin hankkimista ja ovat sulle kateellisia, kun et itse ole tehnyt samaa mokaa ja pilannut elämääsi.
No minulla lapsettomalla ei ole ongelmia eikä raskasta. Ei kiinnosta mennä mihinkään vaikka pääsisi mihinkä ja milloin vai. Ei käy tasan onnen lahjat. Ihmisen pitää saada ihan kaikki ja sitten surraan kun heti ei saa kaikkea.
Monilla olisi varaa palkata lastenhoitaja mutta ovat niin saitoja että pitää saada sukulaisista ilmainen hoitaja vaikka puoliväkisin painostaen.
Empaattisuuden puute ja toisten ongelmien vähättely on niin tyhmää , että aina saa ihmetellä miten joku jaksaakin ääneen sen kaiken mölistä ja myöntää olevansa tahditon tollo?
Kaikilla on joskus vaikeita aikoja, mutta ongelmien suuruuden vertailu on täysin järjetöntä ja typerää.
Lapsettomilla on ainakin vähän vähemmän ongelmia verrattuna siihen, että olisi lisäksi vielä ongelmia lasten takia, mutta eihän tuollaista noin voi laskea.
Näihin kannattaa todeta, että lapsiperheellisyys on (nyky-Suomessa) aina oma valinta, mutta lapsettomuus välttämättä ei. Saapahan möläyttelijä miettiä, että mitähän sanoja tuolla tarkoitti.
Minulle sanottiin joskus ettei lapseton tarvitse tiskikonetta kun ei ole lapsia.
Meillä tiskikone on koko kodin tärkein kone. Niin kovassa käytössä että 20 vuoden aikana jo kolmas kone menossa. Teen ruuan alusta loppuun asti joka toinen päivä. Leivon ajankuluksi juures ja yrtti sämpylöitä. Ruuanlaitosta tulee tiskiä eniten ja kyllä säästyy aikaa muuhun ompelemiseen ja neulomiseen.
Hän joka sanoi tämän niin ei ole tiskikoneesta luopunut vaikka nykyään asuu yksin. Niin että näin pidetään lapsettomia alempiarvoisempina ihmisinä. Ja paljon muutakin on tölvitty niin että mihinkä tuota tarvitset kun ei ole lapsiakaan. Ihan kun lapsettomilla ei olisi mitään ihmisarvoa. Tämä on hyvin tuttua.