Ostatko aina juuri sitä mitä haluat?
Ei nyt mitään kaviaaria ja sisäfilettä tmv. mutta jos vaikka ostat vaikka porkkanoita tai pastaa niin ostatko sitä mikä näyttää parhaalta ja on laadukkainta vai halvinta joka yhtä lailla ajaa asiansa? Vai teetkö kompromisseja?
Kommentit (54)
Ostan mitä haluan. Mieluummin vähän hyvää kuin paljon halpaa. Olen hoikka ja TYÖTÖN. Silti on rahaa ostaa kunnollista ruokaa.
Nuuka-Nyysteeni kirjoitti:
En osta, vaikka rahasta ei ole kiinnni. Päätin jo varmaan maaliskuussa, että ensimmäisenä lomapäivänäni menen terassille ja ostan Aperolsprizin ja nautin elämästäni.
Loma sitten alkoi ja mietin koko päivän mistä sen saisi halvalla kunnes vihdoin keksin, että voin ostaa Alkosta pienen pullon Aperolia ja ja tehdä drinkin itse. Vaimo sitten otti kädestä kiinni ja talutti kivalle, varjoisalle terassille.
Nuoruuden köyhyys on selvästi jättänyt jälkensä ja opettanut liian nuukaksi.
Vaimosta on siis hyötyäkin.
Vierailija kirjoitti:
Ostan mitä haluan. Mieluummin vähän hyvää kuin paljon halpaa. Olen hoikka ja TYÖTÖN. Silti on rahaa ostaa kunnollista ruokaa.
Oot mun kaima :D
Onneksi elämä on tällä hetkellä sillä mallilla ettei hintoja tarvitse katsella. Jos tekee mieli tuoreita marjoja niin ostan niitä talvellakin maksoi mitä maksoi.
Inhoan mamanuudeleita ja merkkijogurtteja. Ostan Pirkkaa tai mitä vaan muuta maun takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osta koskaan sitä, mitä haluan. Aina joudun tekemään kompromisseja rahatilanteen vuoksi.
Mulla sama :( opiskelijabudjetti enkä edes juo.
Olisikin jäänyt opiskelijabudjettiin, mutta itse olen jo yli 50-vuotias. Vielä odottelen sitä aikaa tulevaksi, että voisi käydä kaupassa niin, että ei katso kaikesta koko ajan hintaa.
En luovu Oatlyn iKaffesta. Muussa ostan mitä sattuu.
Aina edullisimman. Tosin tiettyjä rajoja on, esim. K-Menu halpiksista hyvin suuri osa on laadultaan sen verran huonoja, etten niihin enää koske. Lasken kaupassa hyvin tarkasti, mitä ostan ja tarkistan joka kerta, että kuitit ovat oikein. Keskimäärin kerran kuussa on tilanteita, jolloin peritty väärin tai alennukset jääneet saamatta tms
Elän just niin hölmösti kuin vain voi! Tili kun tulee, ostan kaikkea mitä haluan, siis ruokaa. Näin elän viikon, kaksi. Sitten laskin kädessä kaksi viikkoa. Onneksi pystyn kuitenkin välttämään velaksi ostamista, niin ei ole velkaa vain säästöä.
Vierailija kirjoitti:
Aina edullisimman. Tosin tiettyjä rajoja on, esim. K-Menu halpiksista hyvin suuri osa on laadultaan sen verran huonoja, etten niihin enää koske. Lasken kaupassa hyvin tarkasti, mitä ostan ja tarkistan joka kerta, että kuitit ovat oikein. Keskimäärin kerran kuussa on tilanteita, jolloin peritty väärin tai alennukset jääneet saamatta tms
K-Menun cookiet (alle 1€) on parhaita!
Rrrrrakastan K-Menun päärynäsiideriä makso mitä makso<3 Ainut että oispa sokeritonki💔
Jos tiedän että joku tuote on hyvä niin ostan sitä. Esimerkiksi tiskiaineeksi ostan vaan Fairya.
Teen kompromisseja asioissa jotka ei ole minulle tärkeitä ja säästän uuteen asuntoon. Sen on oltava täydellinen
Ostan juuri sitä mitä haluan. Toisaalta aika harvoin haluan mitään erityistä, varsinkaan arkipäiväisissä tuotteissa.
Mulle sushi ja kunnon pihvit laatulihasta on juuri sitä perussafkaa. Oon hyvin toimeentuleva ja alipainoinen. Syön vain sitä mistä tykkään - miksi ihmeessä muuta??
Vierailija kirjoitti:
Jos tiedän että joku tuote on hyvä niin ostan sitä. Esimerkiksi tiskiaineeksi ostan vaan Fairya.
Itse priorisoin ympäristövaikutukset. Fairy testaa eläimillä.
Vierailija kirjoitti:
Ostan juuri sitä mitä haluan. Toisaalta aika harvoin haluan mitään erityistä, varsinkaan arkipäiväisissä tuotteissa.
Kuulostat ihan multa :D
Olen koko ikäni ostanut sitä, mitä haluan. Joskus se on 70% alennuksella myyty pusero, joskus kauden ensimmäiset parsat. En katso hintoja, katson laatua - tai ainakin sitä, että haluan juuri tiettyä merkkiä tms. (eli vaikkapa sähköhammasharjan vaihtoharjat ovat minun purukalustolleni sopivia, ei välttämättä halvimpia tai markkinoiden parhaita).
Luomua ostan äärettömän harvoin, se ei yleensä ole tae yhtään mistään. Ruokavirasto palauttaa vuosittain melkoisia määriä "luomutuotteita" takaisin lähtömaahansa liikojen raskasmetallien tms. takia.
Ostan mitä haluan, siksi harvoin edes vertailen hintoja.
Usein kalliimpi on myös parempaa.
Ompuissa sen eron huomaaki!