Onko punainen sallittu häävieraan pukeutumisessa?
Kerro mielipiteesi siitä voiko häävieras pukeutua punaiseen? Perustelethan vastauksesi, kiitos!
Kommentit (141)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eilen mammat huusivat kurkku suorana etiketistä ja siitä kuinka miehen ainoa häävaatetus on tumma puku.
Kummasti nämä etikettisäännöt ei tunnu koskevan naisia ollenkaan. Kyllä te olette tekopyhää sakkia
Ehkä tässä ketjussa on eri mammat.
Kummasti eri mammat on ketjuissa, jotka koskee hääpukeutumista.
Tähän ketjuun toki osallistuu ne voimaantuneet modernit naiset, ja eiliseen hääpukeutumisketjuun sitten ne etikettiprinsessat.
Noinkohan mahtaa oikeasti olla?
No, minusta ei ole miehen ainoa oikea hääpukeutuminen musta puku. Tummia pukuja saa monessakin eri sävyssä. Mutta olen samaa mieltä, miesten juhlapukeutuminen on melko rajoitettua. Tosin miehiltä ei vaadita joka juhliin eri vaatetta. Ja häitä on erilaisia, esim nämä joihin itse olen punaisessa mekossani osallistumassa, ovat kesäpäivähäät joten tumma puku ei ole edes pukukoodina miehille. Omanikin menee beigeissä puvunhousuissa ja t.sin.puvuntakissa, vaaleansinisessä laatupaidassa.
Ap
Miehethän pääsee juhlapukeutumisessa helvetin helpolla..
Vain valkoinen ja musta ovat ne värit joihin ei häävieraiden ole soveliasta pukeutua.
No, "tulipunainen" on myös siinä ja siinä... sehän on aikalailla huomio väri häissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä "punainen väri tarkoittaa suhdetta sulhasen kanssa" on niin vanhoja perinteitä ettei nykyään edes kolmekymppiset ole näistä tietoisia. Niiden noudattaminen on nykyään lähinnä vanhanaikaista. Kunhan ei laita valkoista niin kaikki on minusta ok.
Kun yksi tapa kuopataan, niin miksei toinenkin? Miksi valkoinenkin ei voisi olla sallittua?
Ettei sekoitu vahingossa kuvissa esim morsiamen kanssa? Minusta tämä on loogisempaa kuin tuo punaisen välttäminen.
Menkkaverenpunainen, ja valkovuotoisen haiseva klönttinen väri sopii mihin tahansa tilanteeseen ;-D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eilen mammat huusivat kurkku suorana etiketistä ja siitä kuinka miehen ainoa häävaatetus on tumma puku.
Kummasti nämä etikettisäännöt ei tunnu koskevan naisia ollenkaan. Kyllä te olette tekopyhää sakkia
Tähän ketjuun toki osallistuu ne voimaantuneet modernit naiset, ja eiliseen hääpukeutumisketjuun sitten ne etikettiprinsessat.
No, minusta ei ole miehen ainoa oikea hääpukeutuminen musta puku. Tummia pukuja saa monessakin eri sävyssä. Mutta olen samaa mieltä, miesten juhlapukeutuminen on melko rajoitettua. Tosin miehiltä ei vaadita joka juhliin eri vaatetta. Ja häitä on erilaisia, esim nämä joihin itse olen punaisessa mekossani osallistumassa, ovat kesäpäivähäät joten tumma puku ei ole edes pukukoodina miehille. Omanikin menee beigeissä puvunhousuissa ja t.sin.puvuntakissa, vaaleansinisessä laatupaidassa.
ApMiehethän pääsee juhlapukeutumisessa helvetin helpolla..
ei, vaan pakotetaan siihen yhteen ja samaan muotiin aina ja kaikkialla.
ja te itkette kun ette saa mennä häihin porttomekoissanne
Vierailija kirjoitti:
Suomessa kannattaa pukeutua aina mahdollisimman huomaamattomasti, rumasti ja peittää vartalon muodot mahdollisimman hyvin, varsinkin jos on hoikka. Näin minimoit muiden kuiskuttelut, kiukkuiset katseet, karttamiset ja kateelliset kommentit.
Perunasäkki voisi siis olla oiva valinta.
Kirkosssa eikä hääjuhlassa ei kuulu olla pukeutuneena mahdollisimman myyvästi.
Noh, olin viime vuonna kaasona häissä, joissa väriteema oli musta-punainen. Morsiamella oli musta puku ja minulla ja morsiusneidoilla punaiset. Siellä se ainakin oli ok :D Ja mielestäni kyllä muutenkin. Morsian erottuu aivan riittävästi, kunhan kukaan muu ei pukeudu valkoiseen. Ja tämä mustaan pukeutunut morsiankin erottui kyllä oikein hyvin, kun puku oli juhlava, tukka laitettu jne.
Valkoinen hääpuku on ensimmäistä kertaa naimisiin menossa olevan morsiamen väri. Valkoinen väri kuvaa neitsyen puhtautta. Sitä ei todellaakaan ole tarkoittettu kolmatta kertaan naimisiin menossa olevalle yhärille jolla on lapsia useamman miehen kanssa.
Luin pari viikkoa sitten jonkun stylistin tai tapakouluttajan tms haastattelun, siis ihmisen joka on näiden kanssa työkseen tekemisissä, ja hänen mielestään punaisen karttaminen ei ole mikään suomalainen perinne vaan joku ihmeellinen jenkkilästä repäisty idea jota ei sielläkään paikalliset näin hysteerisesti noudata. Täällä siitä on tullut joku katkerien vanhojen piikojen lyömäase nro 2737. 🙄
Vierailija kirjoitti:
Noh, olin viime vuonna kaasona häissä, joissa väriteema oli musta-punainen. Morsiamella oli musta puku ja minulla ja morsiusneidoilla punaiset. Siellä se ainakin oli ok :D Ja mielestäni kyllä muutenkin. Morsian erottuu aivan riittävästi, kunhan kukaan muu ei pukeudu valkoiseen. Ja tämä mustaan pukeutunut morsiankin erottui kyllä oikein hyvin, kun puku oli juhlava, tukka laitettu jne.
Tämä, minäkin olen ollut useammissa häissä joissa kaasolla on punainen mekko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApMiehethän pääsee juhlapukeutumisessa helvetin helpolla..
ei, vaan pakotetaan siihen yhteen ja samaan muotiin aina ja kaikkialla.
ja te itkette kun ette saa mennä häihin porttomekoissanne
Monet miehethän on niin moukkia että menisi hienoon tilaisuuteen pieruverkkareissa ja likaisessa tpaidassa jollei olisi etikettiä. Tämäkin siis ajatellaan teidän puolesta joten helpolla pääsette! Mekon valitseminen/teettäminen on vittumaista ja aikaavievää hommaa.
Omasta mielestäni eniten tyylirikko on pukeutua ja laittautua todella huomiota herättäväksi jos on itse hyvin kaunis ja morsian hieman tavallisempi. Siis ei mitään huikeita irtoripsiä, kroppaa nuolevaa paljettimekkoa ja näyttäviä meikkejä naamaan jos tuppaa muutenkin vetämään ihmisten katseita puoleensa.
Jos on rumilus niin sitten voi tehdä näin, se näyttää huvittavalta. :D
Minkälainen ihminen paheksuu punaiseen pukeutunutta?
En ole elämässäni ollut kovin monissa häissä, ehkä kymmenessä, enkä muista vieraiden asuja, mutta ensimmäiset häät muistan hyvin, sillä kaasolla oli erittäin tyylikäs jakkupuku ja hattu, väri tosiaan punainen, sellainen peruspunainen. Oli hankkinut asunsa Pariisista. Tätini paheksui väriä, mutta hän nyt aina muutenkin paheksuu, arvostelee ja haukkuu muiden asuvalintoja. Hän siis toi minun ja perheeni tietoisuuteen, että punainen on arveluttava väri. Äitini sanoi kotona, että täti nyt on vain tuommoinen eikä siitä tarvitse välittää.
Täti on jatkanut valitemallaan linjalla arvosteluaan. Siskoni harmaa housupuku minun häissäni oli sopimaton, minun vaaleankeltainen kesämekkoni serkkuni häissä oli hirveä virhe, äitini mustavalkoraidallinen asu ei kelvannut minnekään, ei häihin eikä muihin pippaloihin.
On olemassa ihmisiä, jotka nauttivat arvostelusta, saavat siitä itselleen hyvän olon. Tekosyyksi voidaan ottaa mikä tahansa tapa, perinne, huhu tai käytäntö. Tuo ei tervehtinyt reippaasti, ei katsonut silmiin, ei niiannut, niiasi eli yritti mielistellä, on liian ruskettunut, liian kalpea, on liian lyhyt mekko, on liian hieno asu, on liian vaatimaton asu, liian synkkä, liian iloinen, punainen on porton väri, musta on surun väri, valkoinen sopii vain häihin, polvipituinen on konservatiivinen, lyhyempi on hutsahtava, liian avoinainen, liian peittävä, mitähän se salaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa kannattaa pukeutua aina mahdollisimman huomaamattomasti, rumasti ja peittää vartalon muodot mahdollisimman hyvin, varsinkin jos on hoikka. Näin minimoit muiden kuiskuttelut, kiukkuiset katseet, karttamiset ja kateelliset kommentit.
Perunasäkki voisi siis olla oiva valinta.Kirkosssa eikä hääjuhlassa ei kuulu olla pukeutuneena mahdollisimman myyvästi.
Miksi ajattelet että jos joku haluaa pukeutua vaatteisiin jotka imartelevat hänen vartaloaan, hän olisi ”myymässä” jotain?
Vierailija kirjoitti:
Valkoinen hääpuku on ensimmäistä kertaa naimisiin menossa olevan morsiamen väri. Valkoinen väri kuvaa neitsyen puhtautta. Sitä ei todellaakaan ole tarkoittettu kolmatta kertaan naimisiin menossa olevalle yhärille jolla on lapsia useamman miehen kanssa.
No, mutta kukaan ei voi sitä estää vaikka morsian haluaisi pukeutua valkoiseen vaikkapa kymmeninsissäkin häissään.
Vierailija kirjoitti:
Se on tarkoitettu sille kolmatta kertaa naimisiin menossa olevalle (entiselle) yh:lle jolla on lapsia useamman miehen kanssa siinä missä sille yhden miehen kanssa koko elämänsä seurustelleelle naiselle joka EI ole neitsyt mennessään naimisiin. Eli jos sillä teemalla lähdetään, niin 99% suomalaisista morsiamista ei pitäisi pukeutua valkoiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perunasäkki voisi siis olla oiva valinta.Kirkosssa eikä hääjuhlassa ei kuulu olla pukeutuneena mahdollisimman myyvästi.
Miksi ajattelet että jos joku haluaa pukeutua vaatteisiin jotka imartelevat hänen vartaloaan, hän olisi ”myymässä” jotain?
Juuri tämä. Perus läskien öyhöttämistä. Hoikan naisen pitäisi aina pukeutua telttaan, muutenhan hän on paikalla vaan iskemässä kaikkien miehiä! Aivan hirvittävä, toksinen ajatusmalli. Monet kauniit naisten iltapuvut nyt vaan sattuvat korostamaan vyötäröä tms. Se on naisellista ja iltapuvut ovat, no, naisellisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on tarkoitettu sille kolmatta kertaa naimisiin menossa olevalle (entiselle) yh:lle jolla on lapsia useamman miehen kanssa siinä missä sille yhden miehen kanssa koko elämänsä seurustelleelle naiselle joka EI ole neitsyt mennessään naimisiin. Eli jos sillä teemalla lähdetään, niin 99% suomalaisista morsiamista ei pitäisi pukeutua valkoiseen.
Ei ole vaan se on neitsyen puhtauden väri. Oletusarvo on että morsian on neitsyt ensimmäisen kerran naimisiin mennessään. Monen miehen vaimona ollut nainen ei sitä taatusti ole. Eikä näiden kuulu pukeutua valkoiseen.
Vierailija kirjoitti:
No mikä ettei jos haluaa ilmaista juhlaväelle, että täältä saisi maksullisia palveluja jos joku on seuraa vailla. Onhan se mukava niin ei tarvitse suvun aikamiespoikienkaan yksinään juhlia - kunhan on puintirahat rintataskussa.
Tää on pakko olla joku uskovaisten juttu!
Ap