EI OLE TOTTA!!!!
Asun pienessä ja erittäin harvaanastutussa kunnassa lapissa. Ajelin kodista muutamien kilometrien päässä olevaa kapeata ja mutkaista metsätietä, kun oikealta audi tuli kolmion takaa kovaa ja autot meni ryttyyn. Piirsimme kuvion tapahtuneesta mutta en älynnyt siitä kolmiosta erikseen sinne laittaa yhtään mitään tai siitä kumpi oli syyllinen, pidin niin itsestäänselvänä. Kuski pahoitteli ja muistutteli että vakuutus korvannee minulle, hänellä oli vanha auto.
Nyt minulle soitettiin vakuutusyhtiöstä, että kyseisessä risteyksessä ei ole kärkikolmiota ja että kukaan ei tule korvaamaan minulle ja että olen vastuussa tuosta kolarista. Olin ällikällä lyöty ja kun menin katsomaan, ajattelin että olinko sekopää, kun olin varma että siinä on. Sitten huomasin että kärkikolmio on revitty maasta irti ja maa myllerretty, ja jäljet yritetty peittää siitä maasta.
No soitin heti kunnanvirastoon ja pyysin heitä todistamaan vakuutusyhtiölle, että kyseisellä paikalla on kärkikolmio. Siellä töykeä akka vastasi vain ettei ole mitään asiakirjoja jäljellä, tai ainakaan nyt saatavilla. Haistatin sille kyllä pitkät.
Arvon palstalaiset, mitä teen nyt?
Kommentit (58)
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 05:58"]Ei jumankauta kyllä taas nähdään, että naisille voi syöttää vaikka mitä paskaa ja läpi menee täysillä. Jutusta näki heti sadan kilsan päästä, että kyseessä 100% provo ja mammat ihan tosissaan vastailee.. Joko kunnalla, tai liikennevirastolla (tai molemmilla) on tarkat tiedot jokaisesta liikennemerkistä. Ei niitä pois repimällä olemattomiks saa. Ja jos kerran on ajettu jollain pienellä mutkaisella metsätiellä ja audin tullut vielä pienemmältä, niin ei se voi kovin lujaa vauhtia voi sieltä tulla tulla, eikä sitäpaitsi millään pienillä metsäteillä ole edes kolmioita.
[/quote] jopa pienillä moottorikelkkareiteillä täällä keski-suomessa on kolmiot...samoin turvenevoilla yms.
AINA pitää soittaa poliisit kolareissa juuri tuollaisten tulevien riitojen takia-_-"
Mikä on se harvaanasutun lappilaiskunnan kunnanvirasto, joka on auki tähän aikaan vuodesta?
Muuten täsmää, mutta ei tuo kuntajuttu. Eikä se, että liikennemerkkien sijainnista ja teiden etuajo-oikeuksista ei löytyisi mistään tietoa.
uppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppp
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 19:10"]
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 13:02"]
Sori, mutta ei ollut kokonaisuudessaan porvoosta tämä. Meni siis oikeesti näin: Mä itse ajoin kolmion takaa Audin kylkeen. Raivostuttaa vieläkin! Sain onneksi asian sovittua luonnossa, mutta koska mitään ei virallisesti sovittu, kävin varmuuden vuoksi yöllä nyysimässä tuon liikennemerkin. Halusin mielipiteitä, kun ajattelin selvitä koiran lailla veräjästä. Mut jos nuo merkinpaikat on tiedossa, niin vaikeetahan se on. Saa nähä....
ap
[/quote]
Et ole ap kun ap olen minä.
[/quote]
Soooooooriiiiiiiiiiiii ;D mua harmitti, kun paljastuikin provoksi!!!!
Nyt poliisilaitokselta soitettiin, ja kertoivat, että epäilyjen mukaan vakuutusyhtiö ja audikuski olivat yhdissä tuumin päättänyt poistaa kolmion ja pettää mua. Suosittelevat viemään asian oikeuteen.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 23:41"]
Kokeile katsoa google street wievists?
[/quote]
Varmaan sinne on kuvattu jokainen Lapin pikkutie
ELY-keskus taitaa vastata liikenneasioista, ei kunta. Ota yhteyttä ELY-keskukseen!
Menin kahville audi-kuskille ja sanoi että palauttaa kolmion paikalle mitä pikemmiten, luultavasti jo tänään.
T:ap
Poliisit ei todellakaan aina tule vaikka niille ilmoittaisi! Mun auton perään ajettiin, polisiit vain ilmoittivat, etteivät oikein ehdi, voimmeko hoitaa vakuutuspaperit keskenämme. henkilövahinkoja ei tullut mutta autot menivät kyllä lunastuskuntoon.
Sori, mutta ei ollut kokonaisuudessaan porvoosta tämä. Meni siis oikeesti näin: Mä itse ajoin kolmion takaa Audin kylkeen. Raivostuttaa vieläkin! Sain onneksi asian sovittua luonnossa, mutta koska mitään ei virallisesti sovittu, kävin varmuuden vuoksi yöllä nyysimässä tuon liikennemerkin. Halusin mielipiteitä, kun ajattelin selvitä koiran lailla veräjästä. Mut jos nuo merkinpaikat on tiedossa, niin vaikeetahan se on. Saa nähä....
ap
Käykää yhdissä tuumin laittamassa se kolmio takaisin
Huomenna asiaa puidaan käräjillä kello 16.
ap
Jos näinkin kumma juttu oikeasti kävisi, lukisi se varmasti jossain roskalehdessä :D
[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 23:36"]
IDIOOTTI!!!! Juuri tuosta syystä pitää AINA, siis ihan aina, kutsua poliisi paikalle. Vaikka lähin asema olis sadan kilsan päässä. Kuvan piirtäminen ei auta, vaan risteys olisi pitänyt KUVATA! Poliisi juurikin kuvaa AINA kolaripaikan.
[/quote]
Saahan sitä poliisia kutsua, mutta ei se AINA tule. Kun itse soitin kolaripaikalta, poliisi kysyi että tuliko henkilövahinkoja ja kiistääkö toinen osapuoli syyllisyytensä. Ei onneksi tullut henkilövahinkoja eikä toinen kiiistänyt, joten poliisi sanoi että sitten voitte selvittää keskenänne. Kyseessä oli isompi kaupunki, poliisilaitokselle matkaa kolaripaikalta muutama kilometri.
Minusta tuo on hyvä menettely. Säästyypähän poliisien aika peltivaurioita tärkeämpiin tehtäviin. Sitä paitsi nykyään lähes jokaisella on jonkinmoinen kamera kännykässään, niin voihan niitä kuvia kolaripaikalta ottaa itsekin.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 13:02"]
ap
[/quote]
Et ole ap kun ap olen minä.
Tiehallinto/destia/yit, kuka teillä hoitaa teitä? Sinne yhteys, heillä on tieto kaikista liikennemerkeistä.