Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tutun siivousfirma yritti työllistää 45+ suomalaisia - mutta he eivät halunneet tulla töihin

Vierailija
16.07.2021 |

Suomalaisten työllistäminen siivousfirmassa on vaikeaa kun monet ei halua siivota eikä herätä aamulla klo 5.

Siispä työt meni muiden maiden ihmisille. Mutta pitäisikö meidän olla nyt huolissaan työllistyvistä ulkomaalaista?

Kommentit (190)

Vierailija
141/190 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ammatiltani siivooja. Suomalainen. Minua ei oteta kaikkiin firmoihin ja suurimpaan osaan en menisi. Suomalainen, normaaliälyinen siivooja saa valita paikkansa. Itse olen erään firman itsensä heille palkkaama siivoaja. Saan suorastaan hyvän tuntipalkka ja teen sen eteen mitä vain. Eli paikkaan aulaemäntää tai järjestän kokouksiin kahvituksia yms. Miksi menisin johonkin klo 5.00 alkavaan paikkaan missä minua ei edes arvosteta.

Vierailija
142/190 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivoojan tuntipalkka on noin 10€ X 6h = 60€/pvä 60×5=300€/vko eli 1200€/kk bruttona. Siitä verot ja soskulut pois, mitä jää.

Kerro tutullesi terkkuja, siivoa itse.

Verojahan tuosta ei lähde paljon mitään ja asumistukea saa parisataa päälle. Joku 1300 jää käteen. Työttömällä 850 jos ei nosta toimeentulotukea, joten aika iso ero on kuitenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/190 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siivoojan tuntipalkka on noin 10€ X 6h = 60€/pvä 60×5=300€/vko eli 1200€/kk bruttona. Siitä verot ja soskulut pois, mitä jää.

Kerro tutullesi terkkuja, siivoa itse.

Verojahan tuosta ei lähde paljon mitään ja asumistukea saa parisataa päälle. Joku 1300 jää käteen. Työttömällä 850 jos ei nosta toimeentulotukea, joten aika iso ero on kuitenkin.

Olen työtön 60 v insinööri, takana 35 vuotta työelämässä, ja saan ainakin nykyisten tietojeni mukaan olla ansiosidonnaisella eläkkeelle asti. Miksi menisin siivoamaan jos en löydä alani töitä, jota olen kovasti yrittänyt myös etsiä? Asun lisäksi omistusasunnossa joten muuta tukea en saa. 

Vierailija
144/190 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylimitoitetut siivousalueet palkalla jolla ei elä. Saa tehdä kolmen ihmisen edestä töitä. Eläke ei ole juurikaan isompi kun ei olisi päivääkään tehnyt töitä. Työperäisiä kulumia ja sairauksia ei ole varaa sillä eläkkeellä hoidatuttaa. Yrittäjä vain kerää omaan hyvinvointiin varallisuutta. Kun näkee näiden yrittäjien varallisuuden joka on enemmän mitä yksi ihminen ehtii eläessään kuluttamaan niin pahaa tekee. Miksi sitä ei voida jakaa työntekijöille. Minua hävettäisi riistää pienipalkkaisia ihmisiä kerätäkseni enemmän itselleni ja suvulle omaisuutta näiden pienipalkkaisten selkänahasta. 

Miksi et itse perusta reilua siivousfirmaa?

Vierailija
145/190 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miks ihmeessä pitäis mennä siivoo, tai ylipäätään tekee mitään sellasta työtä mitä ei halua tai mistä ei nauti? Kuitenkin töiden teko vie elämästä leijonan osan, nii toivois sen kyl olevan sit mielekästä

Katsos kun pitää olla liitua jotta voi piirtää.  Moniin töihin tarvitaan koulutusta ja kokemusta.

Niin siivoojanahan saat sitä liitua niin saatanasti 😂😂

Vierailija
146/190 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se hyvä että joku sanoo tämänkin ääneen. Siinä näkee että sosiaalituet on tässä maassa liian hyviä. Ei kannata vaivautua töihin kun fatta maksaa 2000 euroa kuussa kun elämä on ensin ryssitty totaalisti. Oikea palkinto elämänsä pilaamisesta.

Odotetaan että Perussuomalaiset pääsee valtaan niin silloin tämä tukirahoilla keplottelu loppuu!

Vierailija
147/190 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma. Itsekin päätin laittaa firman pystyyn, jotta voisi kääriä rahaa ja tehdä johtajan töitä etelän rannoilla. Laskin sitten paperilla, että kyllä kerrostalon 7 kerrosta luuttuaa ihan hetkessä ja taloyhtiön pesutuvat ja saunat huitaistaan vain. Kaakeleiden jynssääminen on out, eikä paikkoja tarvitse niin kuivailla, ei se jalkasieni ketään tapa. Toinen kohde on sitten syrjäkylien joku halli. Ei, en minä firman Bemaria anna käyttöön. Laitoin työpaikkailmoitukseen, että oma auto pitää olla, ja verotuksessa voi sitten kilsoja yrittää vähentää, jos onnistuu. Ja koska tämä johtajan työ on rankkaa ja kulut kovat, niin palkka on tes, eikä yhtään enempää. Kas kummaa, missä ne hakemukset viipyy.

Vierailija
148/190 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylimitoitetut siivousalueet palkalla jolla ei elä. Saa tehdä kolmen ihmisen edestä töitä. Eläke ei ole juurikaan isompi kun ei olisi päivääkään tehnyt töitä. Työperäisiä kulumia ja sairauksia ei ole varaa sillä eläkkeellä hoidatuttaa. Yrittäjä vain kerää omaan hyvinvointiin varallisuutta. Kun näkee näiden yrittäjien varallisuuden joka on enemmän mitä yksi ihminen ehtii eläessään kuluttamaan niin pahaa tekee. Miksi sitä ei voida jakaa työntekijöille. Minua hävettäisi riistää pienipalkkaisia ihmisiä kerätäkseni enemmän itselleni ja suvulle omaisuutta näiden pienipalkkaisten selkänahasta. 

Miksi et itse perusta reilua siivousfirmaa?

Ei kiinnosta enää siivoominen. Olen nuorena tehnyt ihan tarpeeksi siivoustöitä 17v asti. Kesätöinä, opintojen lomassa ja koko päiväisestikkin. Jos olisin nuori niin voisin perustaa siivousfirman ja itse en tarvitse hautaani ylimääräistä jotenka motivoisin työntekijöitä kunnon palkalla. 

Vierailija
149/190 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Markkinatalous ja kapitalismi on ihanan kivaa niin kauan, kun siitä hyötyy ne rikkaimmat tahot.  Vaan kun saman markkinatalouden mukaisesti pitäisi palkkoja nostaa, jotta ihmiset tulisi töihin, niin eipä enää ollutkaan kivaa.

Eikös työMARKKINAT juuri tarkoita sitä, että hinnat määräytyvät kysynnän ja tarjonnan mukaan? Jos ihmiset eivät ole valmiit luopumaan vapaa-ajastaan annettua korvausta vastaan, niin silloin korvaus ei ole oikean suuruinen ja korvausta pitää nostaa. Näinhän se menee kaikkien tavaroiden ja palveluiden kanssa. Oikea hinta määräytyy ihan itsestään. 

Väärin. Tuo kertoo siitä, että tuet ovat liian isot ja pummi jää mielummin meidän veronmaksajien elätiksi kuin ottaa tarjotun työn vastaan. Toki työnvieroksuja saa pitää vapaa-aikansa kunhan ei maksasta sitä yhteiskunnalla.

Ei tämä toki pummin vika ole koska ei se ole tyhmä joka pyytää ja niin pois päin, vaan vika on demareissa ja vassareissa. jotka mahdollistavat tämän pummilla elämisen.

7e/tunti on oikein hyvä palkka ja moni yrittäjä sen on valmis ahkeralle työntekijälle maksamaan.

Lasketaampas vähän. Eli sinun mielestä 7 euroa on hyvä palkka, eli n. 1200 € kuukaudessa brutto. Verojen jälkeen noin 1000€.

Siitä kun vähennetään vaikka omani kulut kuukaudessa. Vuokra 630 € sähkö n. 60€

auton käyttökulut n.100€ (auto pakollinen ei julkista liikennettä). Näiden pakollisten menojen jälkee jää kuukaudelle käyttörahaa 200 €

Vieläkö tuntuu hyvältä palkalta tuo. 7 euroa?

Eipä tarvita kuin vaikka vanhan auton hajoaminen niin talous menee perseelleen pitkäksi ajaksi.

Eikö sinulla ole säästöjä? Tai muuta varallisuutta? 1200€ kuukaudessa on oikein hyvin jos tuet ovat 0 euroa kuukaudessa kuten pitäisi ollakin jos kieltäytyy työstä. Miksi et muuta halvempaan kämppään, tuohan on ihan törkeän korkea vuokra? Ja olen itsekin tehnyt aikoinani siivoustyötä, ei olisi tullut mieleenkään jäädä pummilla makailemaan kotiin.

Mitä tekemistä näillä säästöillä ja varallisuudella on asian kans? Meinaatko että pitäisi alkaa realisoimaan omaisuutta jos ei palkka ei riitä elämiseen?

Mitä tulee tuohon vuokraan, niin kyllä se on ihan kohtuullinen huoneiston kokoon jja sujaintiin ja ei niitä kuule vaan halvempia kämppiä tuolla vuokramarkkinoilla ole vaikka sinä tuossa idioottipäässäs niin luulet.

Vierailija
150/190 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrääkseni palkassa ei ollut mitään vikaa ja olishan siitä jotain yökorvauksia myös tullut. Työ ja aikainen herääminen ei vaan kiinnostanut.

Nuoria nuo siivousjutut ei kiinnosta senkään vertaa.

Ap

Heh heh, alan palkoissahan ei tunnetusti ole mitään vikaa 😄😄😄

Mikset itse mennyt, kun niin loistava työ ja palkat on?

Vierailija
151/190 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan hauskaa, että aina kun joku uskaltaa vihjata että Suomessa olisi töitä tarjolla, ilmestyy salamannopeasti 10 selittäjää kertomaan miten ei mitenkään voi ottaa tällaista työtä vastaan.

Mitähän työtä mahdat itse tehdä?

Vierailija
152/190 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka on surkea ja kun terveys pettää niin eläke on n. 1000 euroa kuussa kun on neljäkymmentä vuotta siivonnut. Vähän enemmän saa kun ei olisi koko elämänsä aikana tehnyt yhtään mitään. Siivoojia ei arvosteta. Arvokkaampi on se joka ei ole tehnyt töitä päivääkään kuin siivooja. Huomasin sen kun ystäväpiiri alkoi karttamaan kun aloin siivoojaksi. Jälkeenpäin totesin että tosi hyvä kun pääsin niistä eroon. Hyvä ystäväni on siivooja ja viihdyn hänen seurassa. Aivan mahtava, upea ja fiksu ihminen. Fiksumpi mitä moni lukenut tyyppi. Pissi ei ole noussut päähän. 

Vierailija
153/190 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan hauskaa, että aina kun joku uskaltaa vihjata että Suomessa olisi töitä tarjolla, ilmestyy salamannopeasti 10 selittäjää kertomaan miten ei mitenkään voi ottaa tällaista työtä vastaan.

Selitä sinä, miksi palkanmaksajien löytäminen on niin vaikeaa. Onko se sinusta väärin, että suomalainen vaatii työstään palkkaa ja inhimilliset työolot eikä tyydy siihen, mihin ulkomaalaiset?

On niin kauan kun ei nosta yhteiskunnan tukia jos jättää tarjotun työn ottamatta vastaan. Jos palkka ei kelpaa niin se tarkoittaa, että tuet ovat liian isot. Vituttaa elättää verorahoilla näitä työtä vieroksuvia pummeja. Ulkomaalaiset ovat ahkeria ja korkeamoraalisia eivätkä jää tukien varaan.

Minkälainen palkka itselläsi on? Ai, paljon parempi? Kannattaakohan sun siis tehdäkin töitä? Ja eihän tässä pääsääntöisesti ole valitettu palkasta, vaan työoloista. Palkalla pitää pystyä elämään, se on selvä. Mitä järkeä on antaa pois kaikki vapaa-aikansa, jos palkalla on yhtä huono elää, kuin tuilla?

Vierailija
154/190 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

...Ulkomaalaiset ovat ahkeria ja korkeamoraalisia eivätkä jää tukien varaan.

Täyttää paskaa. Työllisyystilastot ja tukitilastot kertovat ihan muuta.

Vierailija
155/190 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse yrittäjänä maksan siivoojille alkaen 12€/h kotisiivouksista. Tietenkin kaikki kuuluvat lisät maksetaan.

Yllätys yllätys, suomalaiset eivät hae eivätkä  tule töihin.

Ja sitten puhutaan että ne ulkomaalaiset varastaa meidän työt 😄

Mun äidin palvelutalossa on enää vaan yks suomalainen. Ja sitten on 30 muun maalaista. Vähän vaikeaa on palkkaus ollut koska tarvitaan ruotsinkieltä mutta innokkaat ulkolaiset on opiskellut sen.

Varmasti. Jos tulisit Suomeen jostain kolmannen maailman perslävestä, paljonko olisit valmis venymään saadaksesi asua siistissä vauraassa maassa missä sosiaaliturva ym. järjestetty ja saadaksesi Suomen passin joka on 4. arvostetuin passi maailmalla.

Suomalaisilla ei ole halua ruotsinkieleen ja vaippojen vaihtoon.

Suomen passia ei niissä töissä tarvita vaikka perussuomalaisten niin luulee

kolmannen maailman perslävestä tulleesta vaipanvaihtajasta ei voi tietää, mikä hän on miehiään, viimeksi toukokuussa 2021 taas joku "Ali" jäänyt helsinkiläisessä vanhainkodissa kiinni yli 80 v. puolustuskyvyttömän mummonraiskaamisesta, ihan sama mikä maa, samat haitakkeet harrastavat tätä kantaväestöä kohtaan.

Mihin se työinto muuten lopahtaa passin saamisen jälkeen kun varsinkin muslimien työssäkäyntiaste on lähes kautta linjan jotain 20%. Vassareissa kansantalouden realiteetit eivät koskaan ole olleet hallinnassa, sama porukka joka ei saa edes turistiviisumia mihinkään länsimaahan, on silakoille aina aivan upea tuövoimapulan paikkaaja, vaikka lopputulema on aina miinusmerkkinen. Vain korkeastikoulutetut, ne yli kolmen tonnin osaajat, hyödyttävät vastaanottavaa yhteiskuntaa enemmän kuin aiheuttavat kustannuksia.

Vierailija
156/190 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä arvostan siivoojaa. On hienoa, että ihminen omalla työllään ja ahkeroimisellaan elättää itsensä. Minä en arvosta tukielättejä hevon hittoa. Äänestän tämänkin ketjun vuoksi kokoomusta jatkossakin.

Vierailija
157/190 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ala on pks ulkomaalaisia täynnä.

Bussi, raksa, taksi, rafla, bussi, rekka, baari

Vierailija
158/190 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse voisin lähteä siivoamaan jos palkka olisi parempi kun se tessin 8e/h.

Duunitorilta lainattua: "Keskimääräinen kuukausipalkka tehtävänimikkeelle Siivooja on 2 078 euroa kuukaudessa." Onko liian pieni?

Keskimäärin kunnilla tuo n. 2100 eur on siivoustyönohjaajan palkka, ei rivisiivoojan tai ehkä sitten on jos kymmenien vuosien työkokemus lisineen.

Poika haki Helsingin kaupungille töihin jonkun päiväkodin kokiksi. Palkka lähes 3000 e/kk. Tarinat kuntien huonoista palkoista on 70-luvun Tena-pöksyjen juttuja

Poikasi valehteli sinulle. Päiväkodeissa ei yleensä edes ole kokkeja, sillä ruuat tulevat jostakin isosta keskuskeittiöstä.

Vierailija
159/190 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottavat eläkettä. Suomalaisilla on korkea elintaso ja +45 porukalla talot, autot ja mökit jo maksettu eikä velkaa ole. Useimmilla on nykyisin jo pari sijoitusasuntoakin joten tuskinpa heillä on edes tarvetta työnteolle.

Vierailija
160/190 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse voisin lähteä siivoamaan jos palkka olisi parempi kun se tessin 8e/h.

Duunitorilta lainattua: "Keskimääräinen kuukausipalkka tehtävänimikkeelle Siivooja on 2 078 euroa kuukaudessa." Onko liian pieni?

Keskimäärin kunnilla tuo n. 2100 eur on siivoustyönohjaajan palkka, ei rivisiivoojan tai ehkä sitten on jos kymmenien vuosien työkokemus lisineen.

Poika haki Helsingin kaupungille töihin jonkun päiväkodin kokiksi. Palkka lähes 3000 e/kk. Tarinat kuntien huonoista palkoista on 70-luvun Tena-pöksyjen juttuja

Poikasi valehteli sinulle. Päiväkodeissa ei yleensä edes ole kokkeja, sillä ruuat tulevat jostakin isosta keskuskeittiöstä.

No kokit ne ruuat keskuskeittiössäkin tekee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi