Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pinna palaa vauvan kanssa :(

Vierailija
20.07.2014 |

Tunnen järkyttävän huonoa omatuntoa ja jopa itseinhoa siitä, että pinnani on niin naurettavan lyhyt ja suutun vauvalle vaikka tiedän, ettei se tahallaan kiusaa tietenkään. Kun se itkee, tunnen miten ärsytys kasvaa ja ärähtelen vauvalle vihaisena. Loppujenlopuksi tulen kyllä järkiini ja toki hoidan hänet, mutta ihan kamalaa suuttua :'(

Itku on siis jokailtaista koska vauva on niin väsynyt eikä yksinkertaisesti suostu nukkumaan päiväunia enää kolmen jälkeen päivällä. On kokeiltu kantoreput, vaunulenkit, aktivointi kun lapsi on hereillä, syliin nukuttaminen, ruokavarmistus rinnan jälkeen pullosta jne...

Siis miten tulen kestämään kun lapselle tulee uhmat yms... haluan tietenkin jaksaa, tunnen niin valtavaa häpeää tästä kärsimättömyydestä. Kaikkia ei ole luotu äideiksi, mutta minä olen aina halunnut olla äiti... :'(

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla kaikki ok? Soita neuvolaan, sinulla saattaa olla raskaudenjälkeinen masennus. Toi ei ole normaalia. Äidit kyllä jaksaa viimeiseen ja jos ei viimeiseen niin todella pitkään omaa lastaan.

Vierailija
2/46 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkuuko vauva yöt huonosti? Pinna voi olla kireällä väsymyksen vuoksi. Pyydä apua neuvolasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen vauva? Jos se on koliikkia niin se menee ohi ja vauvan temperamentti uhmaiässä voi olla aivan erilainen!

Vierailija
4/46 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ihan sama alussa. Se helpotti ajan myötä. Myös mies on auttanut. Kun mulla alkaa mennä hermot sanon siitä hänelle ja hän nappaa vauvan. Musta toi on väsyneenä ihan normaalia.

Vierailija
5/46 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen puhunutkin tästä neuvolassa ja kaikki on aina ihanasti niin kauan kunnes tulee ilta ja vauvan toistuva itku. Silloin tuntuu siltä että pinna palaa ja sitten tulee kammottava suru omasta käytöksestä.

Vauva nukkuu yöt hyvin kunhan nukahtaa, mutta joka ilta itkee vähintään 20min väsymystään, nyt itkenyt n. 1,5h ja nukahti välissä ja puoliunessa söi mutta sitten heräsi, söi hetken ja alkoi taas itkemään.ap

Vierailija
6/46 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset lapset on haastavampia kuin toiset. Äidin hormonit myös heittelee varsinkin ekan vuoden aikana ja oman lapsen itku saa äidin usein tosi sekaisin. Säkin olet vain ihminen ja et pysty koskaan olemaan täydellinen. Anna itselles vähän armoa. Jos et tosiaan jaksa tai tuntuu vaikealta, älä pelkää ottaa yhteyttä neuvolaan asiasta. Myös pieni vauvaloma voi auttaa kovasti jos Se on mahdollista. Et ole huono äiti tuon takia, muista Se. Jaksamista <3

Vierailija
7/46 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh. Onneksi ei ole enää vauvoja. Tsemppiä! Kyllä se siitä helpottaa hyvinkin pian!

Vierailija
8/46 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

no huh huh. aina halutaan diagnosoida masennus, vaikka kyse on ihan normaalista uupumisesta, joka menee ohi kun saa välillä omaa vapaa-aikaa ja hyvät yöunet. Uskon, että samanlaisia fiiliksiä on ihan jokaisella äidillä ja yllättävän usein, tästä vain ei haluta puhua, koska äitien pitää olla kaikkivoipia ja loputtoman kärsivällisiä, muuten on ns. paska äiti. Vauva-aika oli ainakin mulle todella rankkaa ja nyt 3v uhmassa edelleen suht rankkaa. kai se kärsivällisyys siitä pikkuhiljaa mukamas pitäisi kasvaa.

Vierailija
9/46 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen vauva on? Saatko yöt nukuttua? Itselläni ainakin pinna on aina tiukemmalla, jos olen nukkunut huonosti. Voisiko vauvaa koittaa yöunille jo aikaisemmin? Meidän vauva nukkuu yöt niin hyvin, ettei juuri päivällä nuku. Silloin kyllä äitiä väsyttää, jos ei ole yöllä saanut unta.

Vierailija
10/46 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva on 3kk. On totta ettei minulla ole juurikaan vapaa-aikaa, asun kaksin vauvan kanssa. Tukiverkot tosin on mahtavat, mutta välillä tuntuu ettei se parin tunnin oma aika vaikuta kuin hetkellisesti, vauvaa tulee ikävä ja jaksan kuin uusi ihminen, mutta jo parin päivän päästä äyskin ja tiuskin taas :( ap

Vierailija
11/46 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on yksi vaihe, joka menee ohi. Voi olla hampaita tulossa, joskus niitä voi teetellä piiitkään. Nipistä jostain aikaa itsellesi. Tsemppiä ja jaksamista.

Vierailija
12/46 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vauva itki joka ilta noin iltapäiväneljästä puolilleöin (koliiikki ja refluksi). Koin ihan samoja ärtymisen tunteita välillä ja hammasta purren taisteltiin illasta toiseen vauvaa vuorotellen kannellen. Joku päivä se helpottaa, usko pois! Uhmiksen kanssa on ihan erilaista. 

Vierailija
13/46 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt myös nukuttaa häntä aiemmin, mutta sinnikkäästi valvoo 00-01 asti joka ilta. Saattaa nukahtaa esimerkiksi kymmeneksi minuutiksi ja herää taas, ei osaa itse nukuttaa itseään vaan ensin jokeltelee ja sitten jo itkee jos en reagoi. Ja itku voimistuu vaan... ap

Vierailija
14/46 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälä kohtalotoveri! Huuto kiristää pinnan samantien. En tiedä olisiko tilanne ilman alun koliikkia eri. Kestin tuntikausien huudot jokaikinen ilta mutta nyt kun ne on ohi ja vauva huutaa muuten vaan niin pinna palaa samantien. En toki anna vauvan huomata tätä ja kiroilunkin koitan tehdä iloisella äänellä ;)

Vierailija
15/46 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko vatsavaivoja? Oletko kokeillut vaihtaa d-tippa merkkiä tai antaa cuplatonia?

Vierailija
16/46 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ole normaalia että äidin pinna palaa vauvan kanssa!!! 20 min huuto ennen nukkumaan menoa on aika pientä, kun nukkuu yöt hyvin kuitenkin. En tiedä mitä äitejä täällä on liikkeellä, mutta ei ole normaalia romahdella omalle vauvalle!

Vierailija
17/46 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap! Väsymykseltä kuulostaa, yritä saada levättyä mahdollisimman paljon. Pinna pitenee ajan kanssa, itse ainakin olen huomannut että toisen lapsen kanssa ei esikoisen kohdalla ärsyttäneet asiat tuntuneet enää missään.

Vierailija
18/46 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 22:22"]Ei todellakaan ole normaalia että äidin pinna palaa vauvan kanssa!!! 20 min huuto ennen nukkumaan menoa on aika pientä, kun nukkuu yöt hyvin kuitenkin. En tiedä mitä äitejä täällä on liikkeellä, mutta ei ole normaalia romahdella omalle vauvalle!

[/quote]

Luitko sen että lapsi on nyt itkenyt 1,5h? En minä siitä 20 minuutista hermoja menetäkään, sanoin vain että tämä on jokailtaista vähintään 20min mutta parhaimmillaan 2-3h. Ap

Vierailija
19/46 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite kans mietin, milloin vauvasta tulee se kuuluisa "aurinkoinen neiti" joita netin perusteella kaikilla muilla on. Vauva nyt 4kk ja aurinkoisuutta en oo havainnut. Hyväntuulisuutta on aamulla heti herättyä noin puoli tuntia, sitten alkaakin kitinä ja rutina ja täytyy kantaa, viihdyttää, laulaa, hytkyttää, ulkoiluttaa.... jos hetkeksikään laitan maahan tai katson muualle kuin vauvaan, niin alkaa kitinä ja katkera itku. Päiväunia nukkuu 3x puoli tuntia päivässä. Eikös tään olisi jo pitänyt muuttua mukavaksi??

Vierailija
20/46 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 22:09"]

Onko sinulla kaikki ok? Soita neuvolaan, sinulla saattaa olla raskaudenjälkeinen masennus. Toi ei ole normaalia. Äidit kyllä jaksaa viimeiseen ja jos ei viimeiseen niin todella pitkään omaa lastaan.

[/quote]

Äitimyytti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi