MIKSEI tällaisia rintsikoita myydä isompikuppisina
https://www.zalando.fi/dorina-tiffany-kaarituettomat-rintaliivit-pink-d…
Helvetti sentään. Mikä siinä on. Aina kaikki koot loppuu kesken tai isommat kupit alkavat vasta jostain tyyliin 90 ympärysmitasta. Ja jos jotain EHKÄ sopivaa löytyy, maksaa se mansikoita ja se on tilattava toiselta puolelta maailmaa.
Pliis, jos joku on tuon tyyppisiä löytänyt isokuppisina, vinkatkaa. Eli kaaritueton, kupillinen ja tuo väliosa matala. Ihan perus sileä materiaali, ei pitsejä tai muita kommervenkkejä. Käytän 70 ympärysmittaa liiveissä. Kuppi tuollaisessa pehmoliivissä vähintään noin F-G, se ei ole kokoni mutta saattaisi ehkä toimia kun ei ole tarkoitus olla niin tukeva ja kohottava. Kotoiluliiviksi. Lumingeriellakaan ei ollut oikein sellaista mitä etsin.
Kommentit (49)
Joku vinkkasikin jo Sloggin, heidän valikoimastaan voisi löytyä vaikkakin kaarituettomat taitavat myydä ns. vaatekokoina liivikokojen sijaan. Mutta kotikäyttöön voisi hyvin löytyä jonkin malli. Triumphilla muistan joskus myös nähneeni, kannattaa ehkä katsoa heidän nettisivuiltaan mitä valikoimassa on nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Joku vinkkasikin jo Sloggin, heidän valikoimastaan voisi löytyä vaikkakin kaarituettomat taitavat myydä ns. vaatekokoina liivikokojen sijaan. Mutta kotikäyttöön voisi hyvin löytyä jonkin malli. Triumphilla muistan joskus myös nähneeni, kannattaa ehkä katsoa heidän nettisivuiltaan mitä valikoimassa on nykyään.
Sloggi ei tee ainakaan minun rinnoilleni sopivia liivejä. Toppi menee, mutta minäkään en pidä siitä, että rinnat ovat ”samassa paketissa”. Tsekkaan triumphin, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sloggi ei tee ainakaan minun rinnoilleni sopivia liivejä. Toppi menee, mutta minäkään en pidä siitä, että rinnat ovat ”samassa paketissa”. Tsekkaan triumphin, kiitos.
Varmuuden vuoksi kysyn vielä oletko ihan varma? Niillä on kymmeniä eri malleja joissa tissit eivät ole samassa paketissa, valtaosaa näistä malleista ei tosiaan edes myydä perus marketeissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ompele itse, meillä on runsaasti liivienompelukursseja jopa netissä.
Liivien ompelu on vaikeaa ja monimutkaista. Materiaalit ja tarvikkeet on myös kalliita. Vähän sama kuin käskisi tehdä kengät itse.
Täh? Liivien ompelu on helppoa ja yksikertaista, vähän kuin tyynyliinaa tekisi. Miksi ihmiset nykyisin tyytyy valittamaan tekemisen sijaan?
Aloituksen teksti on virheellinen. Onhan tuolla isojakin kuppeja. Liivien koot kun eivät mene siten, että kuppi pysyisi samana eri ympärysmitoissa. Ap:n koon 70F rinnakkaiskoko on 75E, jonka rinnakkaiskoko on 80D, joka löytyy tuolta valikoimista.
Liivin ympärys on ehdottomasti tuossa 80D koossa ap:lle liian iso, mutta jos on ompelutaitoinen ja liivin malli takaa sen sallii, ne voi kyllä muokata itselle sopiviksi. Itse olen joskus purkurilla purkanut liivien hakasosan, leikannut palat kangasta pois ja ommellut ne koneella takaisin paikoilleen. Näin saa ympäryksen pienennettyä. Nuo on tosi edulliset liivit, eli jos toimii ja niistä tulee hyvät, niin kannattaa kyllä kokeilla. Ja EHDOTTOMASTI helpompaa kuin ommella liivit alusta asti itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ompele itse, meillä on runsaasti liivienompelukursseja jopa netissä.
Liivien ompelu on vaikeaa ja monimutkaista. Materiaalit ja tarvikkeet on myös kalliita. Vähän sama kuin käskisi tehdä kengät itse.
Täh? Liivien ompelu on helppoa ja yksikertaista, vähän kuin tyynyliinaa tekisi. Miksi ihmiset nykyisin tyytyy valittamaan tekemisen sijaan?
No ei voi kyllä ompelemisesta juuri mitään tietää, jos oikeasti väittää että rintaliivien ompeleminen on sama asia kuin tyynyliinan! Vähän eri asia ommella 4xsuoraa ommelta, kuin väsätä monimutkaisia kaavoja ompeleineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmuuden vuoksi kysyn vielä oletko ihan varma? Niillä on kymmeniä eri malleja joissa tissit eivät ole samassa paketissa, valtaosaa näistä malleista ei tosiaan edes myydä perus marketeissa.
Katsoin sloggin sivuja, ainakaan kokovalikoima ei ole muuttunut. Ne mallit, joita olen sovittanut, peittävät rintani huonosti tai tekevät tuplatissin. Isommissa ympärys kasvaa liian isoksi.
Lisäksi sloggi on nykyään heppoisemmin ommeltu kuin parikymmentä vuotta sitten (joo olen wanha). E enää osta housujakaan heiltä.
Katsos kun ihmisiä on erilaisia erilaisine mieltymyksineen.