Voikohan olla koronaa, kun olo on aivan kummallinen?
Siis todella outo olo. Mitään isoja oireita ei ole, mutta kurkku arka ja nenä vähän tukossa.
Mutta sitten kun vähän liikkuu, syke nousee korkealle ja sydän pomppii rinnassa, tulee jotenkin eteen ja ylös. Vaikea selittää..0
Kommentit (19)
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä onko vai ei. Sillä tiedolla mitään tee.
Lähinnä mietin, voinko urheilla. Kun ei ole yhtään flunssainen olo, ei kuumetta tms, mutta mikä ihme tuo sykejuttu on.
Ap
Voi, olla. Tee testi. Itse sairastin koronan lähes oireettomana. Muut perheessä testasivat positiivisen koronan. Siis olo oli todella outo muutaman tunnin. Jonkinlainen pahoinvointi mutta ei haitannut kävelylenkkiä metsässä kuitenkaan. 2 rokotetta olin ottanut.
En kyllä suosittele kovaa urheilua, ainakaan testaamatta.
Myrmyr kirjoitti:
Voi, olla. Tee testi. Itse sairastin koronan lähes oireettomana. Muut perheessä testasivat positiivisen koronan. Siis olo oli todella outo muutaman tunnin. Jonkinlainen pahoinvointi mutta ei haitannut kävelylenkkiä metsässä kuitenkaan. 2 rokotetta olin ottanut.
Lähinnä myös tuo outo olo ihmetyttää, ei kipeä olo kuitenkaan.
Ap
Eikö se ole selvää jos keho oireilee niin silloin levätään.
Lievät oireet jos on, niin kotitesti ei välttämättä näytä koronaa vaikka olisikin.
Korona voi tehdä sydänoireita ja väsymystä. Itselläni oli lähinnä vatsataudin oireet ja pää kipeä. Vihlova pääkipu. Myöhemmin nenä tukossa ja aamuisin yskää.
Juu, lepäilen kyllä ihan suosiolla, sen verran outo olo..
Ap
Joo, ehkä se urheilun pakkomielle ois nyt syytä pistää jäihin jos kerran outoja oireita, varsinkin sydän on kyllä syytä ottaa tosissaan.
Väijyykö tuo biikkityyppi palstalla kaiken aikaa?
Olen nyt sairauslomalla seurannut tätä palstaa ja ihmetys on suuri. Täällä paukuttavat yhtä ja samaa spämmiä tietyt tyypit. On joillakin noi harrastukset erikoisia. Olisiko jo kyse pääviasta?
Ei nyt mitään urheiluja, jos noustessakin jo syke hyppää. Viikko lepoa, lääkärin määräys.
Viime vuonna kuoli monta urheilijaa kun sydän petti rasituksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä mietin, voinko urheilla. Kun ei ole yhtään flunssainen olo, ei kuumetta tms, mutta mikä ihme tuo sykejuttu on.
Ap
Korona ei tässä(kään) asiassa poikkea muista infektiotaudeista. Joka tapauksessa liikutaan oman voinnin ja olotilan mukaan. Esimerkiksi tuo kohonnut tai helposti kohoava syke on yleisesti ottaen merkki siitä, että ainakin raskaampaa liikuntaa tulisi välttää ja levätä.
Mitä ihmeen väliä sillä on mikä virus tai muu tekijä nuo oireet aiheuttaa? Korona ei vaadi mitään erityistoimenpiteitä verrattuna muihin vastaavia oireita aiheuttaviin tauteihin. Kipeänä levätään, etenkin jos oireet ovat alahengitysteissä tai syke on koholla tai kohoaa selvästi normaalia pienemmästä rasituksesta. Jos selviää että oireesi aiheuttaa rinovirus ohjeena on levätä, jos selviää että sinulla on korona, ohjeena on levätä.
Koronassa tulee kyllä todella outo olo heti alussa. Itsekin piti mennä ihan makaamaan sängylle, kun oli sellainen olo ettei nyt kyllä ihan normaalia ole. Testillä sitten positiivinen.
Korona on just tyypillinen flunssa eli se kytee lievänä ja menee pois ja oireet mitä sillä kerralla sattuu ja ei ole kahta samanlaista tautia. Kun sairastuin elämäni ensimmäiseen influenssaan, meno oli jotain ihan muuta: Kuume nousi ihan hetkessä melkein 41 asteeseen ja kivut olivat aivan käsittämättömät ja oksensin. Siis oksensin siksi, että olo oli niin kamala vaikka mulla ei ollut vatsatautia. Makasin kylpyhuoneen lattialla ja oksensin suoraan kaivoon. Ylös en enää päässytkään. Löin pääni, kun yritin kontalleni ja pyörryin. Minut otettiin tippaan osastolle ja siellä tauti sitten vasta jyräsikin ylitseni. Mekaanista jäähdytystä jäillä jne. Sanokoon rokotekieltäytyjät mitä vain influenssarokotteesta, mutta ei se sairastaminen ainakaan terveellistä ollut ja minuun pumpattiin paljon lääkkeitä, osa suoraan suoneen. Ainoa kerta kun olen oikeasti meinannut kuolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jos tuollaisia oireita on, et voi urheilla.
Hakeudu lääkäriin.
Sydänoireista lääkäriin. Ei kannata odotella.
Vierailija kirjoitti:
Eikö se ole selvää jos keho oireilee niin silloin levätään.
Selvää kaikille muille paitsi näille urheiluhulluille. Tiedän useammankin sydänlihastulehdukseen menehtyneen, kun piti flunssan jälkeen puolikuntoisena päästä kuntoilemaan.