Ensimmäistä odottavat ja vauvakuumeilijat kyllä liikuttavan sinisilmäisiä :-)
Kommentit (30)
Neuvolantäti on heille kuin jumala. Maalaisjärkeä ei osata käyttää sitten tippaakaan. Kaikkein eniten mua(neljän lapsen äitiä) naurattaa " kiellettyjen ruokien lista" jota kuulemma jotkut neuvolat jakavat, itse en ole sellaista koskaan saanut ja huui, olen kaikkia listassa lueteltuja safkoja syönyt joka raskauden aikana,iiiks!
Se on jännää aikaa, joka valmentaa äitiyteen. Suotakoon se kaikille ensiodottajille.
Ihanaa raskausaikaa kaikille, olitpa sitten ekaa kertaa asialla tai kokeneempi.
Ps. AP: vaikutat typerältä lehmältä.
Vielä synnytystä edeltävänä päivänä maalasin taloamme, ja muutenkin läpi raskauden tein raksahommia sen minkä jaksoin. Ei raskaus ole sairaus, eikä sen tarvitse mullistaa elämää (lapsi kyllä sitten mullistaa, jahka se on ulos pukattu). Veljelläni on 5 lasta (asuu naapurissamme), ja lastenhoito on tullut tutuksi.. Ei ole mitään harhakuvia lastenhoidon ihanuudesta, kyllä se vain raskastakin voi olla. Ja toisekseen: neuvolantätiä enemmän olen kuunnellut omaa maalaisjärkeäni, ottanut selvää asioista lukemalla, ja toki lastenhoitokokemus on ollut eduksi. Ei sitä ihan jokaiseen lapsen henkäykseen yöllä herää enää.. :)
mutta eivät kaikki. Itse elin raskausaikani ihan normaalisti kuten ennenkin (liikkuminen tosin hidastui...) eikä kaksosten kanssa jouda ihan kaikkia kotkotuksia paljon mietiskelemään.
Kaikella kunnioituksella ap, jos et itse kuulu kumpaankaan kategoriaan, niin pitäisin suuni supussa. Raskaana ollessa saa ja pitää olla hupsu ja höpsö, sinisilmäinen ja joskus rasittavakin.. Sehän kuuluu asiaan! Kuumeilija taas toivoo sitä vauvaa niin kovaa, että menee sekaisin pelkästä ajatuksesta. Joten kannattaapi jättää noilla palstoilla käyminen, jos se niin ärsyttää.. ei kai sitä nenäänsä tarvitse joka soppaan pistää?
kun ystäväni saa esikoisensa ihan näillä hetkillä, että miten hän kuvittelee ehtivänsä tehdä kaikkea mitä nykyäänkin sitten kun vauva on syntynyt... No, arki palauttaa maan pinnalle. Mutta eihän sitä voi tietää mitä tuleva tuo tullessaan ennen kuin on kokenut äitiyden.
en kertakaikkiaan kehdannut valittaa jokaista raskausvaivaa... Ehkä jotenkin luulin, että se kuuluu asiaan eikä tarvitse kaikille kertoa miten oli vaikea yö kun ei saanut nukutuksi. Vaikka olisin tehnyt lakon kauppakassien kannossa niin kukas ne olisi kantanut? Pakko oli pystyä ottamaan juoksuaskeleitakin vielä viimeisillään kun oli esikko, enhän mä voinut valittaa siitäkään kun itse olin kyseiseen jamaan itseni laittanut (olihan miehelläkin osuutta). Halusin lapset pienellä ikäerolla ja se oli kieltämättä aika rankka raskaus. Eikä minun raskaudet ole olleet mitenkään niin helppoja, esikko syntyi keskosena raskausmyrkytyksen takia ja sama vaiva iski uudelleen...
Kaikki olleet " vanhoja tekijöitä" jo ensimmäisellä kerralla.
Miten jotkut muuttuu raskausaikana idiooteiksi?
Itse olen raskausaikana(neljä takana, viides meneillään) elänyt ihan normaalia elämää, en hehkutellut tai valitellut olotilaa tai muutenkaan tehnyt raskaudestani mitään numeroa, niinkuin niin moni tekee!!
Mutta silti ajattelen, että hiukka hupsuja ovat!