Eroon negatiivisesta ihmisestä..
Sanonko suoraan ihmisille joka ainaisella valituksellaan imee minusta kaiken energian ja joka on aina se joka sanoo sen viimeisen sanan kuin hän ei voisi olla koskaan väärässä, etten halua olla hänen kanssaan enää missään tekemisissä juuri tuon valitettavan seikan/seikkojen takia, vaiko kierrellen ja kaarrellen totean että meidän ystävyys oli nyt tässä ja laitan välit poikki jättäen hänet epätietoisuuteen siitä mikä oli todellinen syy välien jäätymiseen?
Kommentit (26)
Paljon mahdollista. Siis totuus päin naamaan, vaikka toinen siitä takuu varmasti ottaakin itseensä.
-ap
No mä vaan feidaisin. Mä en ole sanonut mitään en vaan enää vastaa viesteihin puheluihin ja naamakirjassakin en tykkää en kommentoi ja olen piilottanut jutut. Jos kadulla törmään hymyillen ja kyselen kuulumisen tms. Ja sitten nopeasti eteenpäin. Näin niistä pääsee.
Älä turhaan sano mitään. Nro 4 on oikeassa. Unohda koko tyyppi. Ihmisiä tulee ja menee
Unohdan mokoman ja jatkan elämääni. Mitä jos osoittautuukin hankalaksi? On niitäkin jotka eivät vain tajua ja jankkaavat vaan..
-ap
Ihanko tosissaan vaan feidaatte ihmiset noin? :O
Onko teille tehty samoin? Eli yksipuolisesti jätetty viesteihin vastaamatta jne?
[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 20:14"]Ihanko tosissaan vaan feidaatte ihmiset noin? :O
Onko teille tehty samoin? Eli yksipuolisesti jätetty viesteihin vastaamatta jne?
[/quote]
Ei. TV.4
[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 20:16"]
[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 20:14"]Ihanko tosissaan vaan feidaatte ihmiset noin? :O
[/quote]
Ei. TV.4
[/quote]
Ja sulla on varaa olla noin mulkku? :O
Toivottavasti itsekin ymmärrät jos joku toimii sinua kohtaan kuten itse toimit. Yleensä te huonokäytöksiset ette sitä sitten hyväksy ettekä ymmärrä...
Kerro totuus, mutta pehmeästi. Suunnittele sanottavasi etukäteen niin, ettet sano kiihtymyksissäsi liian ilkeästi, muuten kaduttaa jälkikäteen ja molemmille jää paha maku suuhun. Jättämällä ihmisen huomiotta teet hänelle vain karhunpalveluksen: hän ei varmaan edes ymmärrä levittävänsä negatiivista energiaa ympärilleen. Olemalla rehellinen mutta lempeä saatat avata tuttavasi silmät ilman, että hän kokee tulevansa hyökätyksi ja ryhtyy puolustuskannalle. Voit aloittaa keskustelun esimerkiksi sanomalla "olen huolissani sinusta, koska vaikuttaa ettet oikein löydä iloa elämästäsi." Ja viitaten "aina-oltava-oikeassa" -syndroomaan: "minusta tuntuu pahalta, että et uskalla näyttää haavoittuvaisuuttasi seurassani."
Jos viesti ei tunnu menevän perille, vaikka olisit esittänyt sen kuinka hyvin tahansa, niin siinä tapauksessa mielestäni voit unohtaa noin raskaan ihmisen. Ainakin silloin hän tietää, mistä kenkä puristi.
Kerro totuus koska onhan sekin mahis olemassa ettei kukaan ole koskaan sanonut hälle mitään ja hän ei tiedä olevansa rasittava.
Mitäs jos hän haluaa olla ystäväsi ja muuttaa käytöstään, ainakin sun kanssa.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 20:19"]
Kerro totuus, mutta pehmeästi. Suunnittele sanottavasi etukäteen niin, ettet sano kiihtymyksissäsi liian ilkeästi, muuten kaduttaa jälkikäteen ja molemmille jää paha maku suuhun. Jättämällä ihmisen huomiotta teet hänelle vain karhunpalveluksen: hän ei varmaan edes ymmärrä levittävänsä negatiivista energiaa ympärilleen. Olemalla rehellinen mutta lempeä saatat avata tuttavasi silmät ilman, että hän kokee tulevansa hyökätyksi ja ryhtyy puolustuskannalle. Voit aloittaa keskustelun esimerkiksi sanomalla "olen huolissani sinusta, koska vaikuttaa ettet oikein löydä iloa elämästäsi." Ja viitaten "aina-oltava-oikeassa" -syndroomaan: "minusta tuntuu pahalta, että et uskalla näyttää haavoittuvaisuuttasi seurassani."
Jos viesti ei tunnu menevän perille, vaikka olisit esittänyt sen kuinka hyvin tahansa, niin siinä tapauksessa mielestäni voit unohtaa noin raskaan ihmisen. Ainakin silloin hän tietää, mistä kenkä puristi.
[/quote]
Näin käyttäytyvät aikuiset, kypsät ihmiset.
Ilmeisesti on helpompaa mennä riman alitse kuin muurin yli, jos ymmärrätte mitä tarkoitan.
Mietin vain että jos itse olis samassa tilanteessa, että olisin se toinen osapuoli, se ikävä persoona, josta toinen haluaisi eroon, niin haluaisinko tällöin kuulla totuuden vai en. Niinkin kamalalta kuin totuuden kuuleminen ystävältä olisikin, niin valitsisin ennemminkin juuri tuon päin naamaan sanomisen kuin että toinen vaan lopettaisi yhteydenpidon mitään sanomattomana.
No kokeilen tuota feidaamista ja jos ei auta, niin lauon tiskiin totuuden.
-ap
Sinä päätät ketkä kuuluu elämääsi ja ketkä ei. Opettaminen on hankalaa.pysy itse plussan puolella - sen siinä ainakin oppii..
[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 20:18"][quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 20:16"]
[/quote]
Ei. TV.4
[/quote]
Toivottavasti itsekin ymmärrät jos joku toimii sinua kohtaan kuten itse toimit. Yleensä te huonokäytöksiset ette sitä sitten hyväksy ettekä ymmärrä...
[/quote]
No siehän sevoot ittekin kuin käytöksen kaunein kukka. Tv.4
Joillekkin ihmisille voi olla äärimmäisen vaikeaa ymmärtää että joku ei yksinkertaisesti halua olla tekemisissä hänen kanssaan.Tällaisella ihmisellä on useasti heikko itsetunto ja hän saattaa luulla että on itse tosi huono ihminen.Ei mene siis perille että ei kaikkien kanssa tarvitse olla tekemisissä.Jotenkin säälittää tälläisen ihmisen puolesta joka väkisin roikkuu ja soittelee.Jonkun vaan pitäisi käydä sanomassa että hei ei teidän väkisin tarvitse olla yhteydessä.Tuollainen kuluttaa itseltä energiaa ku toinen on niin raukka ettei ymmärrä!
Minä vain lopetin yhteydenpidon, vaikka koen nyt, että minun olisi pitänyt selittää miksi. Tämä ihminen ei oikeastaan ollut sellainen perusnegatiivinen vaan pikemminkin aggressiivinen. Hän hyökkäsi apinan raivolla jokaista ajatusteni, piirrettäni ja mielenkiinnonkohdettani vastaan, kunnes en enää jaksanut. Ymmärrän hyvin nro. 10:n ajatuksen siitä, että ihminen ansaitsee tietää, miksi yhteydenpito häneen lopetettiin. Toisaalta, jos toisen käytös on jo pitkään aiheuttanut henkistä ahdistusta, voi olla vaikeaa ottaa yhteyttä tietoisena siitä, että sitä ryöpytystä tulee vielä lisää. Ehkä ihan perinteinen kirje voisi olla hyvä idea?
No okei syön sanani tuosta feidaamisesta ja teen kuten kypsät ihmiset tekevät. Siis hiomaan puhetta.. Kiitos vastanneille!
-ap
[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 20:22"]
[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 20:18"][quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 20:16"]
[/quote]
Ei. TV.4
[/quote]
[/quote]
No siehän sevoot ittekin kuin käytöksen kaunein kukka. Tv.4
[/quote]
No minä olen se tyyppi, joka kantaa vastuun ja sanoo suoraan eikä feidaile ihmisiä ja jätä heitä roikkumaan epätietoisuuteen...
Tokihan jo tiesin kuinka "vahva"ihminen Sinä olet. Tuollainen käytös nyt vain puhuu puolestaan:et itse kestä yhtään mitään palautetta itsestäsi.
Lisään vielä: yksi keino on myös kirjoittaa kirje. Silloin välttyy hankalan ihmisen kohtaamiselta, eikä hän pysty keskeyttämään sinua puhuessasi. Tulet kuitenkin kertoneeksi, miltä hänen käytöksensä sinussa tuntuu, ja voit hyvillä mielin jatkaa omaa elämääsi. On sitten toisesta osapuolesta kiinni, ymmärtääkö hän viestisi ja pystyykö hän kasvamaan ihmisenä.
T. 10
[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 20:24"]
Minä vain lopetin yhteydenpidon, vaikka koen nyt, että minun olisi pitänyt selittää miksi. Tämä ihminen ei oikeastaan ollut sellainen perusnegatiivinen vaan pikemminkin aggressiivinen. Hän hyökkäsi apinan raivolla jokaista ajatusteni, piirrettäni ja mielenkiinnonkohdettani vastaan, kunnes en enää jaksanut. Ymmärrän hyvin nro. 10:n ajatuksen siitä, että ihminen ansaitsee tietää, miksi yhteydenpito häneen lopetettiin. Toisaalta, jos toisen käytös on jo pitkään aiheuttanut henkistä ahdistusta, voi olla vaikeaa ottaa yhteyttä tietoisena siitä, että sitä ryöpytystä tulee vielä lisää. Ehkä ihan perinteinen kirje voisi olla hyvä idea?
[/quote]
Vai kuvittelitko kaiken? Kuulostaa nimittäin erittäin omituiselta, että joku "hyökkää apinan raivolla" jokaista ajatusta jne vastaan... Ehkä syyllistyt herkästi? Et osaa ottaa palautetta vastaan oikein mistään ja otat kaiken henkilökohtaisesti.
Joe et kerro mitään niin hän takuulla yrittää ottaa yhteyttä jne.