Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Karppaus ja vaihdevuodet

Vierailija
28.07.2014 |

Olen "karppaaja" niin, että en syö viljaa, perunaa, riisiä, sokeria yms. Hiilareita tulee maidosta, jota käytän kahvissa ja turkkilaisesta jogurtista jota syön paljon. Ja en ole siis täysi karppaaja, mutta välttelen ed.ruokia.

Näin olen elänyt 5-6 vuotta. Nyt alkaa tulla ikää ja vaihdevuodet pukkaa päälle, syön nyt kolmatta pulssia Primolut Nor hormoonia ja olen huomannut lihomista...

Elikkä, jos olet karppaaja/vh:ta noudattava keski-ikäinen, niin onko ollut lihomista vaihdevuosien kynnyksellä?

Itselläni ei ole mikään muu muuttunut, kuin noi pillerit nyt käytössä ja luulen, etten niitä nyt ihan kohta tarvitse syödä(toivottavasti)

Eräs tuttavani sanoi, että vaihdevuosissa oleva lihoo ihan väkisin. Toivottavasti tämä pieni painonnousu on nyt tämän helteen syy! Mutta inhottaa, kun mahamakkara on kasvanut...

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti tuo lihominen johtuu niistä hormooneista eikä vv tai karppauksesta.

Mä olen hyväkarppaaja ja mulla vv kesti 5 vuotta, loppui n vuosi sitten. Paino on nyt nelisen kiloa alempi (bmi 23,7), syön edelleen samoin kuin aiemminkin. Hormooneja en ottanut vaikka resepti olikin lompakossa kaikki nuo vuodet, kestin mielummin ne hikoilut ja ahdistukset ihan luomuna. Liekö se sitten helpottanut painon suhteen? Enkä aio lihota tulevaisuudessakaan.

Vierailija
2/9 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti tosiaan johtuu paljolti noista hormoneista. Vaihdevuodet eivät sinänsä välttämättä lihota, mutta rasvan jakaantuminen kehossa kyllä alkaa muuttua kun naishormoni vähenee ja poistuu elimistöstä. Esim. rasva ei enää kerrykään takapuoleen ja rintoihin vaan keskivartalolle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla karppausta takana neljä vuotta. Hormonilaastarit kaksi vuotta ja heti hormonien aloituksen jälkeen lihoin viitisen kiloa, vaikka lisäsin liikuntaa paljon. Tuo viisi kiloa ei lähde, vaikka tekisi n

mitä. Jopa raskausarpia huomaan saaneeni! Gyneystävä sanoi lihomisen johtuvan vaihdevuosista. 

Onneksi voin muuten loistavasti karppauksen ansiosta.

Vierailija
4/9 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikutko? Reisilihasten kasvatus olisi nyt tärkeää. Myös vatsa näyttää mukavammalta jos treenaat lihaksia.

Vierailija
5/9 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No täytyy tunnustaa, en ole erityisesti liikkunut koskaan. paino pysyi vuosia samana, nyt vain pullahtanut!

Kyllä kallistun itsekkin enemmän hormoonien lihottavuuteen, mutta kumma lösähdys käynyt. Vaaan mukaan painoa tullut kilo-kaksi, mutta kaikki varmaan tuossa mahassa.

Tiedän, liikkua pitäisi,mutta, mutta. En ole mikään kamala läski: 160/61, mutta paino voisi olla 57kg, niin olisin tyytyväinen. Ikää 47v.

Ensi viikolla gyne, joten aion selvitellä asiaa. Hyvää ja lämmintä päivän jatkoa kaikille! -ap-

Vierailija
6/9 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 11:10"]

No täytyy tunnustaa, en ole erityisesti liikkunut koskaan. paino pysyi vuosia samana, nyt vain pullahtanut!

Kyllä kallistun itsekkin enemmän hormoonien lihottavuuteen, mutta kumma lösähdys käynyt. Vaaan mukaan painoa tullut kilo-kaksi, mutta kaikki varmaan tuossa mahassa.

Tiedän, liikkua pitäisi,mutta, mutta. En ole mikään kamala läski: 160/61, mutta paino voisi olla 57kg, niin olisin tyytyväinen. Ikää 47v.

Ensi viikolla gyne, joten aion selvitellä asiaa. Hyvää ja lämmintä päivän jatkoa kaikille! -ap-

[/quote]

2 on käynyt salilla vaihdellen 0-2x viikossa, lihaskunto on ihan ok. Silloin kun tarvitsee saada vatsa litteäksi vaikka juhlien takia pidän edellisellä viikolla 5:2 päiviä - tehostaa vielä karppauksen etuja. Ihan bikinikunnossa vielä:)

Vierailija
7/9 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä aika moni lihoo vaihdevuosien alettua käyttipä hormonaalista hoitoa tai ei. Itse yritänn uo hoidot välttää, en lihomisen pelossa, vaan vältän kaikkiea lääkkeitä muutenkin. Kaikilla lääkkeillä on omat haittavaikutuksensakin.

Vierailija
8/9 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään hormoneja haluaisi syödä, mutta menkat kesti kolme viikkoa ja vuoto vain yltyi. Kohdussa nähtävästi myomaa ja polyypeja, siksi vuodan. Menen jatkotutkimuksiin asian takia ja kaavintaa on suunnitteilla.

En kyllä ymmärrä, että täytyykö tässä kaavinta suorittaa kerta vuoteen, koska kaikenmaailman myomat tahtoo uusia.

Yritän päästä koko kohdusta eroon, eipä vuoda kuin saavista! Vaikeeta tää naisen elämä, välillä:) -ap-

(karppausta en jätä)

Vierailija
9/9 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 10:53"]Liikutko? Reisilihasten kasvatus olisi nyt tärkeää. Myös vatsa näyttää mukavammalta jos treenaat lihaksia.

[/quote]

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä