Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eroon negatiivisesta ihmisestä..

Vierailija
20.07.2014 |

Sanonko suoraan ihmisille joka ainaisella valituksellaan imee minusta kaiken energian ja joka on aina se joka sanoo sen viimeisen sanan kuin hän ei voisi olla koskaan väärässä, etten halua olla hänen kanssaan enää missään tekemisissä juuri tuon valitettavan seikan/seikkojen takia, vaiko kierrellen ja kaarrellen totean että meidän ystävyys oli nyt tässä ja laitan välit poikki jättäen hänet epätietoisuuteen siitä mikä oli todellinen syy välien jäätymiseen?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 20:33"]

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 20:24"]

Minä vain lopetin yhteydenpidon, vaikka koen nyt, että minun olisi pitänyt selittää miksi. Tämä ihminen ei oikeastaan ollut sellainen perusnegatiivinen vaan pikemminkin aggressiivinen. Hän hyökkäsi apinan raivolla jokaista ajatusteni, piirrettäni ja mielenkiinnonkohdettani vastaan, kunnes en enää jaksanut. Ymmärrän hyvin nro. 10:n ajatuksen siitä, että ihminen ansaitsee tietää, miksi yhteydenpito häneen lopetettiin. Toisaalta, jos toisen käytös on jo pitkään aiheuttanut henkistä ahdistusta, voi olla vaikeaa ottaa yhteyttä tietoisena siitä, että sitä ryöpytystä tulee vielä lisää. Ehkä ihan perinteinen kirje voisi olla hyvä idea?

[/quote]

Vai kuvittelitko kaiken? Kuulostaa nimittäin erittäin omituiselta, että joku "hyökkää apinan raivolla" jokaista ajatusta jne vastaan... Ehkä syyllistyt herkästi? Et osaa ottaa palautetta vastaan oikein mistään ja otat kaiken henkilökohtaisesti.

[/quote]Yleensä asioita OTETAAN henkilökohtaisesti, kun on esim. kyse arvoista ja arvoihin kätkeytyvistä käytösmalleista. Miten muuten otat vastaan tiedon siitä, että "sun musamaku on paskaa", "olet natsi/punavihervassarihomo/liberaalirunkku... etc.", "Sun pitäis yrittää parantua tuosta masennuksesta, kun ei sun kaa jaksa olla" jne...

Vierailija
22/26 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 20:42"]

Minä vain lopetin yhteydenpidon, vaikka koen nyt, että minun olisi pitänyt selittää miksi. Tämä ihminen ei oikeastaan ollut sellainen perusnegatiivinen vaan pikemminkin aggressiivinen. Hän hyökkäsi apinan raivolla jokaista ajatusteni, piirrettäni ja mielenkiinnonkohdettani vastaan, kunnes en enää jaksanut. Ymmärrän hyvin nro. 10:n ajatuksen siitä, että ihminen ansaitsee tietää, miksi yhteydenpito häneen lopetettiin. Toisaalta, jos toisen käytös on jo pitkään aiheuttanut henkistä ahdistusta, voi olla vaikeaa ottaa yhteyttä tietoisena siitä, että sitä ryöpytystä tulee vielä lisää. Ehkä ihan perinteinen kirje voisi olla hyvä idea?

[/quote]

Vai kuvittelitko kaiken? Kuulostaa nimittäin erittäin omituiselta, että joku "hyökkää apinan raivolla" jokaista ajatusta jne vastaan... Ehkä syyllistyt herkästi? Et osaa ottaa palautetta vastaan oikein mistään ja otat kaiken henkilökohtaisesti.

[/quote]Yleensä asioita OTETAAN henkilökohtaisesti, kun on esim. kyse arvoista ja arvoihin kätkeytyvistä käytösmalleista. Miten muuten otat vastaan tiedon siitä, että "sun musamaku on paskaa", "olet natsi/punavihervassarihomo/liberaalirunkku... etc.", "Sun pitäis yrittää parantua tuosta masennuksesta, kun ei sun kaa jaksa olla" jne...

[/quote]

Sanoitko koskaan, että kaverisi sanomiset loukkaavat sinua ja jos, niin kuinka hän siihen reagoi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Jep, juuri tuota tarkoitin. Ajatuksesi ovat typeriä, olet typerä, olet älytön... Tahallinen vääristely, jotta pääsisi suuttumaan. Siis suuttumaan ihan kunnolla. Ei, en ole kovin helposti syyllistyvä, ja minulla tosiaan on laaja ystäväpiiri. Tämä on ainoa kerta, kun näin on käynyt, vaikka muulla tavoin henkisesti sairaita ja epävakaitakin ihmisiä olen tuntenut. Aggressiossa kulkee ilmeisesti minun henkilökohtainen rajani. 

Vierailija
24/26 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 20:45"]

Yleensä asioita OTETAAN henkilökohtaisesti, kun on esim. kyse arvoista ja arvoihin kätkeytyvistä käytösmalleista. Miten muuten otat vastaan tiedon siitä, että "sun musamaku on paskaa", "olet natsi/punavihervassarihomo/liberaalirunkku... etc.", "Sun pitäis yrittää parantua tuosta masennuksesta, kun ei sun kaa jaksa olla" jne...

[/quote]

Sanoitko koskaan, että kaverisi sanomiset loukkaavat sinua ja jos, niin kuinka hän siihen reagoi?

[/quote]Jatkaa vaan...mutta hän saa sitten samalla tavalla - ja parhaimmassa tavassa asia on ymmärretty kahden toisensa metkut tuntevana 'huumorina'. Puolisulkeissa siksi, että se kyllä nostaa verenpainetta aika lailla, mutta yhteinen nauru jälkeenpäin on laukaissut tilanteen. Sitten onkin pahempi tilanne kyseessä, jos ei naurata eli toinen on lukenut toista hyvin, hyvin heikosti; jos ollenkaan.

Vierailija
25/26 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 20:45"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

En ollut edellinen vastaaja. Sanoin.

-alkuperäinen

Vierailija
26/26 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen sanomaan suoraan, tai kirjoittamaan kirje.

Itse olen kasvanut hirvittävän negatiivisessa perheessä ja olen ollut kamala valittaja. En vain itse asiaa tiedostanut, sellainen negatiivinen valittaminen oli ollut niin normaalia lapsuudessani. Kerran sitten eräs ystäväni sanoi suoraan, ettei jaksa minun jatkuvaa valittamista. Se oli minulle valtava herätys. Siitä päivästä alkoi uudenlaisen, positiivisen elämänasenteen opettelu ja aika pitkälle olen jo päässyt! Olen erittäin kiitollinen ystävälleni tästä totuuden kertomisesta, Se sai minut ensimmäistä kertaa ajattelemaan asennettani ja oikeasti tajuamaan, kuinka negatiivinen olen. Ja kuinka onnellinen olen muuttuneesta ja paljon positiivisemmasta itsestäni, elämä on suunnattoman paljon mukavampaa kun ei takerru/näe aina vain niitä negatiivisia asioita, vaan oppii nauttimaan elämästä ja näkee ne mukavat ja hyvät asiat aivan eri tavalla!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi