Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älykkäitä ihmisiä, joita pidetään tyhminä, outoina ja hulluina?

Vierailija
15.07.2021 |

Mensaan pääsin jäseneksi, mutta minua pidetään yleisesti outona, erikoisena, tyhmänä ja hulluna. Kavereiden ja puolison löytäminen on lähes mahdotonta minulle, vaikka pukeudun siististi, olem melko naisellinen ja käyttäydyn hillitysti ja kohteliaasti. Mikä voisi olla syynä tähän ikävään kohtalooni?

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis *olen

Vierailija
2/53 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti minusta välittyy jotenkin ristiriitaisia viboja ja niiden seurauksena olen ikävällä tavalla epäsynkassa ympäristöni kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on varmaaan ihan hyvä aloittaaa että "pidetään" koska sillloinhan siinä on kysymys siitä että ihminen jolle yrität selitttää asiaaa joka menee hänen tajuntansa yli niiin voi pitää hulluna.

Vierailija
4/53 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka älykäs ihminen olisikin outo ja hullu, sitä siedetään jos henkilöstä on jotain hyötyä ja iloa muille. Esim. kaikki eksentriset mutta erittäin viisaat professorit.

Vierailija
5/53 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä mitä tyhmempi, sen enemmän pitää älykkäitä tyhminä, outoina ja hulluina. Koeta kestää.

Vierailija
6/53 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tehtiin teininä psykologin toimesta älykkyystesti, koska olin vähän erilainen nuori. Tulos oli keskimääräistä älykkäämpi. Lukua ei koskaan kuitenkaan kerrottu. Kuulun nyt aikuisena Mensaan. Olen mikä olen, en yritä esittää mitään ja kukaan paitsi puolisoni ei tiedä tästä Mensa-jutusta. Pukeudun melko huolettomasti, ei kiinnosta trendit tai pukeutuminen, en ole kunnianhimoinen, haluan vain mahdollisimman paljon vapaa-aikaa, työtä teen toistaiseksi pelkästään rahan vuoksi. Silti mulle aina vidduillaan töissä, kuvitellaan että olen tyhmä, vaikka näen jo ennalta mitkä hankkeet menee päin veetä.

Vierailija
7/53 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka älykäs ihminen olisikin outo ja hullu, sitä siedetään jos henkilöstä on jotain hyötyä ja iloa muille. Esim. kaikki eksentriset mutta erittäin viisaat professorit.

Ehkä mun pitäisi siis olla hyödyllisempi. Eli sillä voisin kompensoida sitä, että olen outo. Haluaisin olla ihan tavallinen, mutten vain kykene sellaiseen, vaikka yritys on ollut kovaa. Jopa kaverinikin pitävät outona ja tulee lähinnä paha mieli, kun olin kuvitellut olevani hyväksytty edes heidän parissaan. Parilla tutulla on oikeasti psyykkisen puolen diagnoosit itsellään (ovat avoimia niistä muutenkin) ja heidänkin mielestä olen friikein ihminen, jonka tuntevat.

Mulla ei edes ole mitään erityisen poikkeavia mielenkiinnonkohteita tai ulkoista tyyliä, ei mitään diagnoosejakaan tai maneereja ja tosiaan kovasti yritän olla kuin muutkin. Mutta en vain osaa.

Vierailija
8/53 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tällaisen hyvin älykkään ihmisen, mutta hän on sietämätön mm. sen takia, että on hyvin ylimielinen ja suhtautuu kanssaihmisiin alentuvasti. Tokihan kyseinen henkilö itse ei asennettaan tunnista, vaan suuttuu ja alkaa haukkumaan jos siitä mainitsee. Tämä ylimielisyys ei ole pelkästään omaa tulkintaani. Tämä henkilö ei osaa lukea sosiaalisia tilanteita eikä osaa ottaa kritiikkiä vastaan, vaan hyökkää sen kummemmin asiaa edes ajattelematta. Eli pitää heti antaa takaisin ja lyödä pallo heti verkon yli. Muiden mielipiteet ovat hänestä aina väärin, jos mielipide ei myötäile hänen ajatusmaailmaansa.

Vierailija
9/53 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tehtiin teininä psykologin toimesta älykkyystesti, koska olin vähän erilainen nuori. Tulos oli keskimääräistä älykkäämpi. Lukua ei koskaan kuitenkaan kerrottu. Kuulun nyt aikuisena Mensaan. Olen mikä olen, en yritä esittää mitään ja kukaan paitsi puolisoni ei tiedä tästä Mensa-jutusta. Pukeudun melko huolettomasti, ei kiinnosta trendit tai pukeutuminen, en ole kunnianhimoinen, haluan vain mahdollisimman paljon vapaa-aikaa, työtä teen toistaiseksi pelkästään rahan vuoksi. Silti mulle aina vidduillaan töissä, kuvitellaan että olen tyhmä, vaikka näen jo ennalta mitkä hankkeet menee päin veetä.

Kuulostaa erittäin tutulta. Samat kokemukset ja samantyyppistä elämää minullakin, pl. puoliso.

Vierailija
10/53 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä mun pitäisi siis olla hyödyllisempi. Eli sillä voisin kompensoida sitä, että olen outo. Haluaisin olla ihan tavallinen, mutten vain kykene sellaiseen, vaikka yritys on ollut kovaa. Jopa kaverinikin pitävät outona ja tulee lähinnä paha mieli, kun olin kuvitellut olevani hyväksytty edes heidän parissaan. Parilla tutulla on oikeasti psyykkisen puolen diagnoosit itsellään (ovat avoimia niistä muutenkin) ja heidänkin mielestä olen friikein ihminen, jonka tuntevat.

Mulla ei edes ole mitään erityisen poikkeavia mielenkiinnonkohteita tai ulkoista tyyliä, ei mitään diagnoosejakaan tai maneereja ja tosiaan kovasti yritän olla kuin muutkin. Mutta en vain osaa.

Ehkä seurasi ei ole sopivaa sulle. Itsellä oli sama olo koko nuoruuden nuoreen aikuisuuteen asti jolloin päätin vihdoin jättää aiemmat "kaverini". Nykyään on enemmän omanhenkistä seuraa eikä kukaan enää pidä minua erityisen outona. Näissä asioissa vaikuttaa paljon kiinnostuksenkohteet, asuinpaikka ja sosioekonominen taustakin valitettavasti. Jos kaverisi on vaan sattumalta samalle luokalle osuneita jotka vielä korostaa joka käänteessä kuinka olet outo, niin varmasti alat pitääkin itseäsi outona. Kyseenalaista se.

Vierailija
11/53 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on tällainen. Äärettömän älykäs, mutta hieman outo. Olemme tehneet hupia myös esim. Adhd ja autismin kirjon oiretestejä, ja hänellä on kyllä kohtuullinen määrä autismin kirjon ominaisuuksia. Ne varmasti mieheni kohdalla selittävät "outouden". On siis sosiaalisesti yksinkertaisesti hieman erilainen kuin muut, tavanomaista suorempi ja rehellisempi, toisinaan mielipiteissään jyrkkä, avoimen utelias ja sen vuoksi saa ihmiset avautumaan nopeasti, epävarmuutta tuntiessaan ujo mutta halutessaan todella sulava ja charmikas (rooli, jonka on tietoisesti opetellut, kun ei nuorena osannut puhua ihmisille). Erityisimpänä piirteenään hän on täysin immuuni sille, mitä muut hänestä ajattelevat. Useimmitenhan tämä on hyvä asia, piirteen ansiosta hän on saavuttanut vaikka mitä ja uskaltanut toteuttaa unelmiaan. Mutta sosiaalisissa tilanteissa se voi aiheuttaa ongelmia, koska hän ei sisäsyntyisesti osaa yhtään esittää muuta kuin on, vaikka se tekisikin sosiaalisesta tilanteesta muille helpomman.

Vierailija
12/53 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis *olen

Jos sä oisit oikeasti älykäs, sä et laittaisi tällaista korjausta tekstisi perään. Sä tajuisit, että joka ikinen pystyy lukemaan typosi ja tulkitsemaan sen oikein asiayhteydestä. Tajuaisit senkin, että on itsekeskeistä, sellaista arjen pientä narsismia kuvitella, että tekstisi on niin elintärkeä, että korjaus pitäisi tehdä ja että ihmiset jotenkin "tarvitsevat" sitä. Jos olisit myöskään viestinnällisesti älykäs, tajuaisit, että tuo turha korjausviesti vie vain muiden lukuaikaa, ja tekee ihan turhan hidastetöyssyn tähän ketjuun. Joten: mikään ei viestissäsi kuuluta suunnatonta älykkyyttä vaan sellaista peruskömpelön ja kökköä ihmistyyppiä. Sori, failed!

Vierailija
13/53 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen outo, mutta myös tyhmä, enkä kuulu Mensaan.

Vierailija
14/53 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ENn mä tiedä. Mä oon taiteilija perheessä kasvanut ja kuiitenkin oleen aina kiinnostunut erilaisista ihmisistä. Löydän erilaisia puoolia ja sittten itse haaahuilen sumussa ja yritän tässsä maailmassa epätoivoisestikin aina toitotellla sillointällöin itsellleni että mikä olisi se vahvin yhteiskunnassa tavallaan jossakin pärjääämisessä. Pitäiisi aloittaa lukuharrastus ja jonkinllainen opiskelu että päääsisi eroon siitä ja saisi omia eväiitäkin vähän reppuuun.

Vierailija
15/53 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis *olen

Jos sä oisit oikeasti älykäs, sä et laittaisi tällaista korjausta tekstisi perään. Sä tajuisit, että joka ikinen pystyy lukemaan typosi ja tulkitsemaan sen oikein asiayhteydestä. Tajuaisit senkin, että on itsekeskeistä, sellaista arjen pientä narsismia kuvitella, että tekstisi on niin elintärkeä, että korjaus pitäisi tehdä ja että ihmiset jotenkin "tarvitsevat" sitä. Jos olisit myöskään viestinnällisesti älykäs, tajuaisit, että tuo turha korjausviesti vie vain muiden lukuaikaa, ja tekee ihan turhan hidastetöyssyn tähän ketjuun. Joten: mikään ei viestissäsi kuuluta suunnatonta älykkyyttä vaan sellaista peruskömpelön ja kökköä ihmistyyppiä. Sori, failed!

Ja sinä olet tyyppi joka siihen typoon olisi tarttunut ja kirjoittanut virheestä 3 sivun esseen... Onneksi hän huomasi ensin.

Vierailija
16/53 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ENn mä tiedä. Mä oon taiteilija perheessä kasvanut ja kuiitenkin oleen aina kiinnostunut erilaisista ihmisistä. Löydän erilaisia puoolia ja sittten itse haaahuilen sumussa ja yritän tässsä maailmassa epätoivoisestikin aina toitotellla sillointällöin itsellleni että mikä olisi se vahvin yhteiskunnassa tavallaan jossakin pärjääämisessä. Pitäiisi aloittaa lukuharrastus ja jonkinllainen opiskelu että päääsisi eroon siitä ja saisi omia eväiitäkin vähän reppuuun.

Sehään on esim se yksi apulannnan biisikin että toista ihmistä pitkin ei voii itseeensä matkustaa.

Vierailija
17/53 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Año "TURTSI" Turtiainen

Vierailija
18/53 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis *olen

En ole erityisen taitava kirjoittamaan ja ehkä onnekseni Mensan testikään ei sitä mittaa. Lisäksi olen melko huolimatonkin. Koetan sitten kompensoida sitä korjailemalla jälkikäteen, kun en yleensä malta lukea tekstiä läpi ennen lähettämistä.

Vierailija
19/53 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen outo, mutta myös tyhmä, enkä kuulu Mensaan.

Sympatiseeraan sinua myös. Oudoiksi koetuille tarvittaisiin joku vertaistukiryhmä. Nimittäin jossain määrin se ulkopuolisuuden tunne käy itsetunnon päälle.

Vierailija
20/53 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehään on esim se yksi apulannnan biisikin että toista ihmistä pitkin ei voii itseeensä matkustaa.

Muttta kyllä se ainakin kanssa täytyy sanoa minkä olen hoksottimellani oivaltanut tärkeänä ja ehkää jopa tärkeimpänä asiana kaiken alkoholisoitumisien keskellä että se etttä kun kokee täysillä olevansa läsnä hetkesssä kiinni täysillä koko repertuaari aivojen jokaiista hermosolua myöden täydesssä terässä niiin se on sitä tavoiteltavaaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän