Myönnän halveksivani ylipainoisia ja myös näyttäväni sen
Ei hävetä myöntää: Kun näen vaikkapa kadulla ylipainoisen ihmisen, niin ihan tarkoituksella katson häntä ja hänen läskejään aina pitkään. En voi käsittää MIKSI ihminen tekee itselleen sen, siis hankkiutuu ylipainoiseksi! Lihavat ihmiset näyttävätkin niin naurettavilta vaappuessaan eteenpäin telttaviritelmiinsä pukeutuneina... Eniten katson pahalla niitä lihavia, jotka mussuttavat jotain kaloripitoista tai jonottavat vaikka jätskikiskalla. Lihavuus on SUURIN kansanterveydellinen ongelma tässä maassa tällä hetkellä ja 100% itseaiheutettu! Jotain pitäisi tälle asialle tehdä, etteivät myös seuraavat sukupolvet "perisi" vanhempiensa läskejä... Ehdotan makeisveron tuntuvaa korotusta, sekä lihottavan ruuan (esim. pizzat ja hampurilaiset, pulla, jäätelö jne.) myymisen kieltämistä selvästi ylipainoisille henkilöille! Omalta osaltani jatkan halveksuvien katseiden luomista ylipainoisiin aina kun heihin jossain törmään.
t. Hoikka&hyväkuntoinen
Kommentit (127)
No minun ei tarvinnut pyrkiä "mallimaailman huipulle" koska pääsin Helsingin oikikseen ja valmistuin sieltä juristiksi. Mallinhommat ovat vain harrastus.
Ap
Ja taas tämäkin provoiluketju... MIKSI ihmiset lähtevät sankoin joukoin ihan tosissaan näihin provoihin meuhkaamaan? Eilen oli esim. se kerrostaloketju, tänään tämä, muina päivinä muita, ja varmaa on että aivan kiimainen joukko alkaa sadatella vastalauseita aloitukseen, aivan kuin se edes olisi tosissaan tehty. Hohhoijaa. Miten teillä joillakin ei ole alkeellisintakaan medialukutaitoa? Tunnutte ottavan totena aivan kaikenlaisen netistä lukemanne, tämmöisenkin, ja hirvittää ajatellakin, että kuinka suhtaudutte esim. uutisten lukemiseen, tai "uutisten". Mikä tahansa uppoaa? Vai onko kyse siitä, että saattee kiksejä kun pääsette vaahtoamaan tämmöisiin sivutolkulla?
[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 18:32"]Aika erikoiselta kuulostaa nykyään tämä tuntemattomien ihmisten ulkonäön arvosteleminen.
Eilen ravintolassa 20kg ylipainoinen miespuolinen kaverini sai varsinkin naisilta melko epäasiallisia kommentteja koostaan. Esim. Viereisen pöydän naiset kuulivat meidän keskustelua ja halusivat kommentoida, ettei kaverini pystyisi enää siihen painonsa vuoksi. Piikittelyä jatkui koko illan aika ajoin. Kaverini oli selvästi vaivautunut, vaikka naureskeli mukana ja myötäili: " joo, ei taida kannattaa enää pöydillä tanssia" jne...
Jäin naisena miettimään, että jos miehet olisivat samalla tavalla ylipainoista naista piikitellyt koko illan painostaan, olisi sitä kaikki pitäneet asiattomana ja törkeänä käytöksenä ja asiaan olisi todennäköisesti puututtu.
Olin melko hämmentynyt tapahtuneesta ja jäin miettimään, onko nykyään sallitumpaa, jotenkin laskea leikkiä toisten ulkonäöllä jne?
Muiden ajatuksia aiheesta?
[/quote]
Ap vaan teille vähän riehu kaverinsa kanssa
Haha, mä halveksun teitä halveksujia ja todellakin tuijotan takaisin, ja yleensä nään aivan helvetin kuivaa nahkaa, tummia silmänalusia, selluliittia ja harventuvaa hiusta. Niin, ja alaspäin valuvat suupielet sekä kurttuinen otsa - on nimittäin yleensä se tuomitseva perusilme jämähtänyt naamalle, kun ei sitä elastisuutta oikein ihossa ole. :D
Oi että ap, tuijota vaan! Olen varma että minulla on asiat ylipainostani huolimatta asiat paljon paremmin kuin sinulla, vaikka et näekään läskejä syvemmälle ;). Minulla on maailman kultaisin ja huomaavaisin komea, hyväpalkkainen ja korkeasti koulutettu mies, jonka mielestä olen todella kaunis ja naisellinen, ja hän oikeasti nauttii muodoistani joita sinä niin halveksit. Olen itsekin akateemisesti koulutettu ja muutenkin monitaitoinen ihminen, rakastan työtäni, meillä on kaunis talo ja matkustelemme ja harrastamme paljon.
Ylipainostani huolimatta olen kaikin puolin terve ja olemme saaneet ihanan lapsen. Mutta tärkein asia mistä tiedän olevani onnekkaampi kuin sinä on se, että en tunne ketään ihmistä kohtaan halveksuntaa, vaan olen empaattinen ja ymmärtäväinen myös ihmisten heikkouksia kohtaan. Olen ollut myös normaalipainoinen, ja saatan olla sitä tulevaisuudessakin. Sinä sen sijaan halveksunnallasi teet hallaa vain itsellesi, ja sen takia toivoisin että kehittäisit itsessäsi myötätuntoa. Ehkä sinua ei ole rakastettu ehdottomasti, heikkouksistasi huolimatta ja se on surullista, koska sellainen rakkaus eheyttää, ja saa näkemään kaikki ihmiset pohjimmiltaan samanarvoisina. Toivoisin että sinullakin olisi asiat elämässäsi niin hyvin, ettei sinulla riittäisi energiaa muiden ihmisten painon kyttäämiseen, vaan voisit tarkastella maailmaa ja meitä muita ihmisiä rakkaudella ja lempeydellä.
Puss!
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 13:08"]
Oi että ap, tuijota vaan! Olen varma että minulla on asiat ylipainostani huolimatta asiat paljon paremmin kuin sinulla, vaikka et näekään läskejä syvemmälle ;). Minulla on maailman kultaisin ja huomaavaisin komea, hyväpalkkainen ja korkeasti koulutettu mies, jonka mielestä olen todella kaunis ja naisellinen, ja hän oikeasti nauttii muodoistani joita sinä niin halveksit. Olen itsekin akateemisesti koulutettu ja muutenkin monitaitoinen ihminen, rakastan työtäni, meillä on kaunis talo ja matkustelemme ja harrastamme paljon.
Ylipainostani huolimatta olen kaikin puolin terve ja olemme saaneet ihanan lapsen. Mutta tärkein asia mistä tiedän olevani onnekkaampi kuin sinä on se, että en tunne ketään ihmistä kohtaan halveksuntaa, vaan olen empaattinen ja ymmärtäväinen myös ihmisten heikkouksia kohtaan. Olen ollut myös normaalipainoinen, ja saatan olla sitä tulevaisuudessakin. Sinä sen sijaan halveksunnallasi teet hallaa vain itsellesi, ja sen takia toivoisin että kehittäisit itsessäsi myötätuntoa. Ehkä sinua ei ole rakastettu ehdottomasti, heikkouksistasi huolimatta ja se on surullista, koska sellainen rakkaus eheyttää, ja saa näkemään kaikki ihmiset pohjimmiltaan samanarvoisina. Toivoisin että sinullakin olisi asiat elämässäsi niin hyvin, ettei sinulla riittäisi energiaa muiden ihmisten painon kyttäämiseen, vaan voisit tarkastella maailmaa ja meitä muita ihmisiä rakkaudella ja lempeydellä.
Puss!
[/quote]Miksi kerrot tuon kaiken meille, ellei ole tarvetta puolustella?
"Kehtaisitko postittaa tuon aloituksesi vaikkapa Hesariin nimelläsi ja kuvallasi varustettuna? :)"
Hesari ei julkaise vajaakykyisten tahattoman typeriä juttuja. Ei edes nimellä. Niitähän pitää suojella.