Myönnän halveksivani ylipainoisia ja myös näyttäväni sen
Ei hävetä myöntää: Kun näen vaikkapa kadulla ylipainoisen ihmisen, niin ihan tarkoituksella katson häntä ja hänen läskejään aina pitkään. En voi käsittää MIKSI ihminen tekee itselleen sen, siis hankkiutuu ylipainoiseksi! Lihavat ihmiset näyttävätkin niin naurettavilta vaappuessaan eteenpäin telttaviritelmiinsä pukeutuneina... Eniten katson pahalla niitä lihavia, jotka mussuttavat jotain kaloripitoista tai jonottavat vaikka jätskikiskalla. Lihavuus on SUURIN kansanterveydellinen ongelma tässä maassa tällä hetkellä ja 100% itseaiheutettu! Jotain pitäisi tälle asialle tehdä, etteivät myös seuraavat sukupolvet "perisi" vanhempiensa läskejä... Ehdotan makeisveron tuntuvaa korotusta, sekä lihottavan ruuan (esim. pizzat ja hampurilaiset, pulla, jäätelö jne.) myymisen kieltämistä selvästi ylipainoisille henkilöille! Omalta osaltani jatkan halveksuvien katseiden luomista ylipainoisiin aina kun heihin jossain törmään.
t. Hoikka&hyväkuntoinen
Kommentit (127)
Sun on ap helppo halveksua ja olla hoikka, itse olen vakavasti masentunut ja sen seurauksena lihava- tuntuu todella pahalta kaltaistesi mielipiteet :(
[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 18:14"]
Hei.. Läskit, selvästi ne katsee&halveksunta ottaa koville? Miksette vain laihduta? Syötte vähemmän kuin mitä kulutatte!
[/quote]
no ei varmaan ota, yksikään ihminen oli sitten läski tai laiha ei varmasti välitä pätkän vertaa jos joku vatipää alkaa valtaamaan häntä kadulla, itse ajattelen vain että taas yksi hullu karannut kakolasta ja kävelen eteenpäin.
Minä taas katson eniten pahalla niitä kaikenkokoisia, jotka saastuttavat saastuttimellaan vaikka pyörätien vieressä. Ilmastonmuutos on SUURIN ongelma tässä maassa tällä hetkellä ja 100% itseaiheutettu! Jotain pitäisi tälle asialle tehdä, etteivät myös seuraavat sukupolvet "perisi" vanhempiensa tyhmyyttä... Ehdotan polttoaineen ja autoveron tuntuvaa korotusta, sekä saastuttavan ruuan (esim. liha, riisi) myymisen kieltämistä kaikille henkilöille! Omalta osaltani jatkan halveksuvien katseiden luomista ylisaastuttaviin aina kun heihin jossain törmään.
t. Hoikka&hyväkuntoinen pyöräilijä
Läskit luulee olevansa anorektikkoja koska peilissä näkyy lihava ihminen.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 18:20"]
Sun on ap helppo halveksua ja olla hoikka, itse olen vakavasti masentunut ja sen seurauksena lihava- tuntuu todella pahalta kaltaistesi mielipiteet :(
[/quote]
Ei tuollaisista pinnallisista pimatsuista kannata välittää. Tosimies arvostaa muodokasta naista, ja ap:n kaltaiset kuikelot petolinnun peräpuolet jää lehdelle soittelemaan.
Ja tsemppiä! (siis sullle, ei ap-pimulle)
[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 18:03"]Mites alipainoiset? Tämä myös itse aiheutettua ja johtaa lihavuutta useammin kuolemaan, on todella kallista hoitaa, vaikka määrä on vähäisempi mutta hoito on välttämätöntä ja paljon kalliimpaa eikä sairaudesta toivuta koskaan kokonaan.
Entä urheiluvammat? Nilkka- ja polvileikkaukset? Selkäkivut ja selkäleikkaukset? Takuulla itseaiheutettua, hemmetin kallista, paljon kalliimpaa kuin jonkin läskiryhmän vetäminen, kyseessä aina nuoret ja terveet ihmiset, jotka kaiken huipuksi aiheuttavat näitä leikkauksia jatkuvalla syötöllä lisää itselleen.
Mites tupakoijat? Itse aiheutettua, terveydelle vaarallista, ilmaa saastuttavaa. Täysin turhaa.
Alholin käyttäjät? Kännipäissä tehdään rikoksia, virheitä ja muuten vaan telotaan itseä. Mulkoiletko ihmisiä terasseilla? Pitäisikö alkoholin myynti kieltää ja erityisesti niiltä, jotka näyttävät juopoilta? Esim. nuoret juovat aika paljon alkoholia, joten pitäisikö nyt nuorilta estää myynti kokonaan?
Miksi halveksuntasi kohdistuu juuri lihaviin mutta ei muihin kansanterveydelle vaarallisiin aineisiin ja näiden käyttäjiin? Osuuko aihe arasti itseesi? Miksi valitset yhden ja viis veisaat muista?
[/quote]
En usko että ap on tosissaan, vaan provoilee. Mutta vaikka olisikin niin eihän se nyt niin mene että jos et vastusta kaikkea, et voi myöskään vastustaa mitään. (Tyyliin, jos olet kasvissyöjä et saa kulkea autolla, koska ympäristöhaitat eläimille jne.) Tai että kaikkea väärää pitäisi vastustaa yhtä tosissaan ja kovaa. En ole siis ap:n puolella tässä, mutta pisti vain silmään. Miksi pitäisi kinastella siitä mikä on se kaikista pahin asia ja vastustaa sitä, kun faktahan on että liikalihavuus aiheuttaa ongelmia - tällainen turha provoaminen ei sen sijaan edistä aiheen järkevää keskustelua.
Ai sitäkö se olikin ap, kun sä niin kyyläsit mun isoja rintoja ja persettä. Mä ajattelin, että olet joku himokas lesbo!
Mitä jos minä en kaipaa sinun hyväksyntääsi? Vaikutat täydelliseltä idiootilta ja sellaisilta ihmisiltä en ota mitään vaikutteita elämääni ja he ovat minulle täysin yhdentekeviä.
T. Ahmimishäiriön kanssa nuoruudesta asti kamppaillut, nyt jotakuinkin tasapainossa (lievän yli)painonsa ja elämänsä kanssa oleva nuori nainen
Hei.. Läskit, selvästi ne katsee&halveksunta ottaa koville? Miksette vain laihduta? Syötte vähemmän kuin mitä kulutatte!
[/quote]
Mä en ole läski vaan empatiakykyinen ihminen. Siksi tulen ketjuun sanomaan, että pitäkään suunne soukemmalla, kaipaatte varmasti itsekin jossain asiassa ymmärtäjää. Asiassa, jossa olette muiden mielestä äärettömän noloja! Mutta muistakaa, ette sitä saa, jos ette itsekään anna ymmärrystä muiden virheellisyydelle. No, hävetkää vikojanne sitten, ei paljon haittaa, kun teilläkin on varaa sanoa tuollaista soopaa.
18
Aika erikoiselta kuulostaa nykyään tämä tuntemattomien ihmisten ulkonäön arvosteleminen.
Eilen ravintolassa 20kg ylipainoinen miespuolinen kaverini sai varsinkin naisilta melko epäasiallisia kommentteja koostaan. Esim. Viereisen pöydän naiset kuulivat meidän keskustelua ja halusivat kommentoida, ettei kaverini pystyisi enää siihen painonsa vuoksi. Piikittelyä jatkui koko illan aika ajoin. Kaverini oli selvästi vaivautunut, vaikka naureskeli mukana ja myötäili: " joo, ei taida kannattaa enää pöydillä tanssia" jne...
Jäin naisena miettimään, että jos miehet olisivat samalla tavalla ylipainoista naista piikitellyt koko illan painostaan, olisi sitä kaikki pitäneet asiattomana ja törkeänä käytöksenä ja asiaan olisi todennäköisesti puututtu.
Olin melko hämmentynyt tapahtuneesta ja jäin miettimään, onko nykyään sallitumpaa, jotenkin laskea leikkiä toisten ulkonäöllä jne?
Muiden ajatuksia aiheesta?
Kehtaisitko postittaa tuon aloituksesi vaikkapa Hesariin nimelläsi ja kuvallasi varustettuna? :)
[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 18:31"]
[/quote]
Mä en ole läski vaan empatiakykyinen ihminen. Siksi tulen ketjuun sanomaan, että pitäkään suunne soukemmalla, kaipaatte varmasti itsekin jossain asiassa ymmärtäjää. Asiassa, jossa olette muiden mielestä äärettömän noloja! Mutta muistakaa, ette sitä saa, jos ette itsekään anna ymmärrystä muiden virheellisyydelle. No, hävetkää vikojanne sitten, ei paljon haittaa, kun teilläkin on varaa sanoa tuollaista soopaa.
18
[/quote]
Sun empatiakyky vaikuttaa rajalliselta, kun täytyy erikseen painottaa, että et ole "läski" ja puhua "läskien" virheellisyydestä. Yritäpä uudelleen.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 18:31"]
[/quote]
18
[/quote]
Sun empatiakyky vaikuttaa varsin rajalliselta, kun täytyy erikseen painottaa, että et ole "läski" ja puhua "läskien" virheellisyydestä. Yritäpä uudelleen.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 18:32"]
Aika erikoiselta kuulostaa nykyään tämä tuntemattomien ihmisten ulkonäön arvosteleminen.
Eilen ravintolassa 20kg ylipainoinen miespuolinen kaverini sai varsinkin naisilta melko epäasiallisia kommentteja koostaan. Esim. Viereisen pöydän naiset kuulivat meidän keskustelua ja halusivat kommentoida, ettei kaverini pystyisi enää siihen painonsa vuoksi. Piikittelyä jatkui koko illan aika ajoin. Kaverini oli selvästi vaivautunut, vaikka naureskeli mukana ja myötäili: " joo, ei taida kannattaa enää pöydillä tanssia" jne...
Jäin naisena miettimään, että jos miehet olisivat samalla tavalla ylipainoista naista piikitellyt koko illan painostaan, olisi sitä kaikki pitäneet asiattomana ja törkeänä käytöksenä ja asiaan olisi todennäköisesti puututtu.
Olin melko hämmentynyt tapahtuneesta ja jäin miettimään, onko nykyään sallitumpaa, jotenkin laskea leikkiä toisten ulkonäöllä jne?
[/quote]
Taloudellisen taantuman myötä ulkonäköä painotetaan enemmän.
Sitä jäin ihmettelemään, että ap.lla ei liene mitään tekemistä elämässään, kun ehtii jäädä tuijottelemaan ihmisiä?
mulla tuppaa olemaan aina sen verran kiirus, etten ehdi huomata muiden ihmisten ulkomuotoa, ainakaan tuntemattomien.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 18:33"]
Kehtaisitko postittaa tuon aloituksesi vaikkapa Hesariin nimelläsi ja kuvallasi varustettuna? :)
[/quote]
Joku toimittaja voisi kyllä tehdä tästä jutun! Ap:n kaltaisita halveksujista siis.
[/quote]
Kertoo aina sivistystasosta. Nämä wt-tyypit ovat kasvaneet kattoen Big Brotheria ja heiltä puuttuu niin varsinainen sivistys kuin se sydämen sivistyskin. Moukkia ovat. Silloin voi saada tyydytystä arvostelemalla muiden ulkonäköä. Huomaahan sen heidän kirjoitusten tasostakin. Itse en yleensä edes vaivaudu kommentoimaan, vaan skippaan tällaiset ääliöketjut. Yksi syy miksen enää juuri tule av:lle. Tämä oli joskus hauska palsta, mutta nyt täällä temmeltää roskaväki.
Minä en halveksi koska tiedän jokaisen ihmsen taka olevan tarinan ja historian ja syyn lihomiselle. Vaapuntakävely aiheuttaa minussa empatiaan sillä mietin miten nivelet tulevat paukkumaan liian kovan rasituksen takia (ok voi laiha juoksijakin nivelrikosta kärsiä). Haluaisin että laihtumaan halukkaille olisi tarjolla enemmän apua ja työkaluja muuttaa elämäntapaansa. Pelkkä laihtuminen ei riitä, koko tapa ajatella ja toimia täytyy muuttaa.
[/quote] Todella törkeää tuollainen. Sitä paitsi monet ylipainoiset miehet on tosi hot mielestäni. Itse en voi sietää tuollaista toisen ihmisen ulkonäön haukkumista, mutta valitettavasti siihen törmää aika ajoin. Jos olisin vahvempi ihminen, vetäisin tuollaisia huutelijoita verbaalisesti kunnolla turpiin.
[/quote]
jaa, ei mua vaan ota, saa ihan vapaasti kattella ja halveksua, ei ole mun ongelma.