Tänään kaupungilla bongattua:
Mamma ajamassa ISOA moottoripyörää mekko päällä ja n.7 vee lapsi istumassa takana kyydissä. Molemmilla samanlaiset kypärät päässä.
Todella hellyyttävä näky!
Kommentit (38)
Nauroin tätä miehelle joka siis harrastaa moottoripyöräilyä, huvitti kovasti häntäkin. Meinasi että se on nyt joku aivan muu joka ei tiedä mistä puhuu ;-)
- 6
14, olen nähnyt "kukkakeppien" ajavan, ja se vaatiikin jo sitten isosti taitoa ison pyörän kanssa. Tiedän myös monen miehen kaatuneen pyörällään, joten se voi sattua myös skrodelle kuskille. Riski on kuitenkin aina isompi, mitä vähemmän sillä kuskilla on massaa (kysehän ei ole pelkästään ulottuvuudesta eli pituudesta) ja voimia. Itse en ota lasta kyytiin, miehen pyörässä on sivuvaunu sitä varten.
Järjenkäyttö ja varovaisuus ovat valttia tässäkin lajissa. Feminismiä on tähän turha sotkea, koska se ei auta silloin, kun mutkassa alkaa pyörä luisua alta.
4
[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 14:44"]
[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 14:43"][quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 14:41"]
[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 14:28"][quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 14:21"]
[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 14:18"]En tiedä onko turvallista lapsen mennä naisen kyytiin moottoripyörällä. Tulee pahaa jälkeä jos törmäävät johonkin.
Tuli jotenkin paha mieli tästä jutusta :(
[/quote]
Jos isä ajaa ja törmäävät nii ei tuu pahaa jälkeä? ajotaidot Eivät katso sukupuolta!
[/quote]
Huomaa, ettet ole ajanut koskaan moottoripyörällä. Kyllä, nainen osaa liikennesäännöt ja osaa varmasti ajaa, mutta iso pyörä painaa todella paljon, ja sen hallinta mutkissa on vaikeaa pienikokoiselle. Joten jos se sun ihailema nainen ei nyt ollut joku kuulantyöntömestari-tyyppinen amatsoni, tuo yhdistelmä ON vaarallinen.
4
[/quote]
Höpö höpö! En ole itse ajanut moottoripyörää, kyydissä vain ollut. MUTTA tunnen parikin pariskuntaa, jossa molemmat ajavat joka kesä pitkiä reissuja matkapyörillään ja kyydissä kummallakin lapset + matkatavaraa. Ja isommasta päästä kummankin pyörät.
Hitto puhut kyllä niin höpöjä että huh huh!
[/quote]
No niin arvelinkin, et tiedä siis mistä puhut. Minä tiedän, olen ajanut tiivisti jo kymmenkunta vuotta. Se, että joku ottaa riskin ei tarkoita, ettei riskiä olisi olemassa.
4
[/quote]
No tiedänhän? Onhan mulla silmät päässä.
[/quote]
Silmilläsi et ole omakohtaisesti voinut kokeilla, miten iso pyörä käyttäytyy vauhdissa ja mutkassa. Että näin.
4
Minä olen 184-senttinen ja 93-kiloinen mies ja lapsi on ollut vasta nyt kymmenvuotiaana kyydissä. Nelkku puhuu täyttä asiaa, pyörän hallinta on kiinni paitti taidoista myös ajajan koosta ja voimista. Yleensä naisilla niitä on vähempi kuin isolla miehellä.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 14:53"]
Minä olen 184-senttinen ja 93-kiloinen mies ja lapsi on ollut vasta nyt kymmenvuotiaana kyydissä. Nelkku puhuu täyttä asiaa, pyörän hallinta on kiinni paitti taidoista myös ajajan koosta ja voimista. Yleensä naisilla niitä on vähempi kuin isolla miehellä.
[/quote]
Kiitos. Joo, lyhyt pyrähdys hitaalla kaupunkinopeudella on varmaan jees, mutta toisaalta kaupungissa riskit joutua jarruttamaan nopeasti ja väistämään on isommat kuin maantieajossa, joten siksi en kyllä suosittele. Pienemmällä pyörällä ok, mutta ap oikein korosti motskarin olleen iso.
4
Hei 4!
Yritän ainoastaan tässä sanoa, että nainen ei ole automaattisesti huononpi kuski kuin mies. Nainen pystyy kyllö hallitsemaan isonkin pyörän, jos ei ole just joku tosi pienikokoinen ja heiveröinen.
Se vain ärsyttää jos sanotaan äidin olevan vastuuton ja ottavan typerän riskin ottaessaan lapsen kyytiinsä, ja samaan hengen vetoon sanotaan että isän kohdalla tämä on ok.
Riski on aina olemassa kun mennään liikenteeseen, olipa kulkuneuvo mikä tahansa.
Itseänikin kiinnostaisi ajaa kortti, kun useat vuodet miehen kyydissä istunut.
6
[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 14:54"][quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 14:53"]
[/quote]
Kiitos. Joo, lyhyt pyrähdys hitaalla kaupunkinopeudella on varmaan jees, mutta toisaalta kaupungissa riskit joutua jarruttamaan nopeasti ja väistämään on isommat kuin maantieajossa, joten siksi en kyllä suosittele. Pienemmällä pyörällä ok, mutta ap oikein korosti motskarin olleen iso.
4
[/quote]
Puistatko päätäsi kun näet naisen ajavan isolla matkapyörällä, selkeästi pidemmällä matkalla on eikä pienellä kaupunkipyrähdyksellä?
6
Vaatetus ei ainakaan ole järkevä. En ikinä menisi mekko päällä tai sortseissa moottoripyörän selkään, toivottavasti lapsella oli järkevämmät vaatteet kaatumisen varalta. Sama kuin autoilisi ilman turvavyötä, pienestäkin haverista voi tulla pahaa jälkeä tuolla tyylillä.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 14:55"]
Hei 4!
Yritän ainoastaan tässä sanoa, että nainen ei ole automaattisesti huononpi kuski kuin mies. Nainen pystyy kyllö hallitsemaan isonkin pyörän, jos ei ole just joku tosi pienikokoinen ja heiveröinen.
Se vain ärsyttää jos sanotaan äidin olevan vastuuton ja ottavan typerän riskin ottaessaan lapsen kyytiinsä, ja samaan hengen vetoon sanotaan että isän kohdalla tämä on ok.
Riski on aina olemassa kun mennään liikenteeseen, olipa kulkuneuvo mikä tahansa.
Itseänikin kiinnostaisi ajaa kortti, kun useat vuodet miehen kyydissä istunut.
6
[/quote]
No, moottoripyöräilyssä koolla on väliä, ja harvoin naisella on samanlaiset voimat ja massa kuin keskivertomiehellä. Ei siihen tarvitse mitään tasa-arvoa sotkea, koska siitä ei ole kysymys. Ison pyörän hallinta on naisille vaikeaa, ei taitojen vaan koon ja voimien takia. Ja jos nainen ajaa isolla pyörällä lapsi tarakalla, niin kyllä, minusta se on vaarallista ja tarpeeton riski.
Aja kortti ihmeessä, harrastus on tosi kiva! Kunhan ymmärrät, ettei se pyörän koko ole mikään itsetarkoitus, vaan se pitää sunkin sitten todella osata hallita vauhdissa ja kurvissa.
4
[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 14:18"]En tiedä onko turvallista lapsen mennä naisen kyytiin moottoripyörällä. Tulee pahaa jälkeä jos törmäävät johonkin.
[/quote]
päivi, älä surffaa netissä...
[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 14:59"]
[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 14:54"][quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 14:53"]
[/quote]
4
[/quote]
Puistatko päätäsi kun näet naisen ajavan isolla matkapyörällä, selkeästi pidemmällä matkalla on eikä pienellä kaupunkipyrähdyksellä?
6
[/quote]
Joo, jos sillä on lapsi kyydissä.
4
[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 14:21"]
[/quote]
Jos isä ajaa ja törmäävät nii ei tuu pahaa jälkeä? ajotaidot Eivät katso sukupuolta!
[/quote]No kyllä sukupuolen ja ajotaidon välillä on yhteys. Naisille on tehty omia parkkipaikkoja useissa eri maissa ja naisten saavutukset moottoriurheilun saralla ovat aika mitättömät.
-Mies 29v-
Mies 29v, itse asiassa naiset ajavat vähemmän onnettomuuksia jopa siinä vertailussa, jossa onnettomuudet on suhteutettu ajokilometreihin.
http://www.tohtori.fi/?page=4229755&id=6689905
"Liikenneonnettomuuksien tutkijalautakuntien kuolonkolareiden tilastoista vuosilta 2005-2007 käy ilmi, että miehet aiheuttavat lähes kymmenen kertaa enemmän rattijuopumukseen liittyviä kuolonkolareita kuin naiset. Ylinopeuksista johtuvien onnettomuuksien kohdalla tilanne on samankaltainen. Yli 10 km/h ylinopeudella ajetuista kuolonkolareista vain kahdeksan prosenttia oli naisten ajamia. Lisäksi turvavyöttömiä mieskuljettajia menehtyi yli viisi kertaa enemmän kuin naisia.
Miesten ja naisten liikennekäyttäytyminen on erilaista. Liikenneturvan mukaan ero näky etenkin nuoruudessa: nuoret naiset ajavat paljon rauhallisemmin ja varovaisemmin kuin nuoret miehet."
Eli taidoista tässä ei välttämättä ole kyse, voimista ja massasta kylläkin.
4
[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 14:43"][quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 14:41"]
[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 14:28"][quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 14:21"]
[/quote]
[/quote]
Huomaa, ettet ole ajanut koskaan moottoripyörällä. Kyllä, nainen osaa liikennesäännöt ja osaa varmasti ajaa, mutta iso pyörä painaa todella paljon, ja sen hallinta mutkissa on vaikeaa pienikokoiselle. Joten jos se sun ihailema nainen ei nyt ollut joku kuulantyöntömestari-tyyppinen amatsoni, tuo yhdistelmä ON vaarallinen.
4
[/quote]
Höpö höpö! En ole itse ajanut moottoripyörää, kyydissä vain ollut. MUTTA tunnen parikin pariskuntaa, jossa molemmat ajavat joka kesä pitkiä reissuja matkapyörillään ja kyydissä kummallakin lapset + matkatavaraa. Ja isommasta päästä kummankin pyörät.
[/quote]
No niin arvelinkin, et tiedä siis mistä puhut. Minä tiedän, olen ajanut tiivisti jo kymmenkunta vuotta. Se, että joku ottaa riskin ei tarkoita, ettei riskiä olisi olemassa.
4
[/quote]
huhhuh mitä juttuja... Mun mies on 170cm 60 kg ja nauraa myös jutuillesi. Kyse ei ole painosta tai koosta tai sukupuolesta vaan KULJETTAJAN TAIDOISTA! ET varmasti pystynyt ap tekstin perusteella päättelemään kyseisen naisen ajotaitoja. Meillä myös paljon naispuolleisia ystäviä 160cm pieniä naisia jotka ovat lapsesta asti ajelleet crossia ja prätkällä yms. Ja luultavasti paremmin ajavat kun sinä! :D Huhhuh mitä juttuja...
[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 15:25"][quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 14:43"][quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 14:41"]
[/quote]
[/quote]
4
[/quote]
[/quote]
4
[/quote]
huhhuh mitä juttuja... Mun mies on 170cm 60 kg ja nauraa myös jutuillesi. Kyse ei ole painosta tai koosta tai sukupuolesta vaan KULJETTAJAN TAIDOISTA! ET varmasti pystynyt ap tekstin perusteella päättelemään kyseisen naisen ajotaitoja. Meillä myös paljon naispuolleisia ystäviä 160cm pieniä naisia jotka ovat lapsesta asti ajelleet crossia ja prätkällä yms. Ja luultavasti paremmin ajavat kun sinä! :D Huhhuh mitä juttuja...
[/quote]
tämä siis osoitettu neloselle !!
[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 14:24"]
[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 14:21"]
[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 14:20"]Vaarallista touhua. Moottoripyörä - varsinkin iso sellainen - on kiikkerä kapine naisen hallussa, sen pystyssä pitäminen vaatii voimaa ja taitoa. Lisäksi se seitsenvuotias ei pysty pitämään kovinkaan lujasti kiinni, ja voi pitkässä ajossa vaikka nukahtaa sinne äidin taakse. Ei hyvä.
[/quote]
Kaupunkiajeluhan yleensä on niin pitkä matka että sillä nukahtaa.
[/quote]
Sinähän et voi tietää, miten pitkästä ajelusta oli kyse.
[/quote]
No mekkohan ei tunnetusti ole kovin suosittu pitkän matkan ajovaatetus.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 15:18"]
Mies 29v, itse asiassa naiset ajavat vähemmän onnettomuuksia jopa siinä vertailussa, jossa onnettomuudet on suhteutettu ajokilometreihin.
http://www.tohtori.fi/?page=4229755&id=6689905
"Liikenneonnettomuuksien tutkijalautakuntien kuolonkolareiden tilastoista vuosilta 2005-2007 käy ilmi, että miehet aiheuttavat lähes kymmenen kertaa enemmän rattijuopumukseen liittyviä kuolonkolareita kuin naiset. Ylinopeuksista johtuvien onnettomuuksien kohdalla tilanne on samankaltainen. Yli 10 km/h ylinopeudella ajetuista kuolonkolareista vain kahdeksan prosenttia oli naisten ajamia. Lisäksi turvavyöttömiä mieskuljettajia menehtyi yli viisi kertaa enemmän kuin naisia.
Miesten ja naisten liikennekäyttäytyminen on erilaista. Liikenneturvan mukaan ero näky etenkin nuoruudessa: nuoret naiset ajavat paljon rauhallisemmin ja varovaisemmin kuin nuoret miehet."
Eli taidoista tässä ei välttämättä ole kyse, voimista ja massasta kylläkin.
4
[/quote]Selittääkö voima ja massa naisten puuttumisen kaikista eri moottoriurheilukisoista? Niin pyöräkisoista kuin autokisoista. Miksi naiset tarvitsevat omia parkkipaikkoja?
Kuinka moni nainen ajaa ammatikseen? Miehille sattuu enemmän onnettomuuksia, koska miehillä on vara ajaa kovempaa taidoistansa johtuen. Naisten on pakko ajaa hiljaa hitaiden refleksien ja huonompien hahmottamistaitojen takia. Miesten ajamistyyli johtaa helpommin esim. hirvikolareihin ja joihinkin muihin onnettomuuksiin, kun taas naisten ajotyyli vähentää tehokkuutta ja hidastaa yhteiskunnan rattaiden pyörimistä. Kun sairaskohtauksen saanut ihminen täytyy saada korvesta sairaalaan, kuskiksi valitaan mies, koska mies osaa ajaa kovaa ja turvallisemmin kovissa nopeuksissa. Miehet suorittavat myös nopeat poliisiajot, paloautoajot jne.
Sen lisäksi vaara ja vauhti kiehtoo ja kiihottaa monia naisia, mutta ei päinvastoin. Kaahaava nainen on epänaisellinen.
-Mies 29v-
[/quote]
[/quote]
4
[/quote]
[/quote]
4
[/quote]
No tiedänhän? Onhan mulla silmät päässä.