Nyt saa kivittää mut...
Jätin eilen 11-vuotiaan lapsenvahdiksi kahdelle pikkuveljelle ja kävin baarissa !
Kommentit (43)
[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 10:55"][quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 10:51"]HAH! Todellakin olet huono äiti. 13-vuotias hyvä ikä aloittaa lapsenlikkana. Jossain tapauksessa 12v.
Toivottavasti vedät viinasi väärään kurkkuun.
[/quote]
Ilmoitettu ylläpidolle asiattomana!
[/quote]
Niin tämäkin!
[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 10:44"]
Sovitaan sitten niin että olen huono äiti. Oi te täydelliset <3 -ap
[/quote]
Älä nyt marttyyriksi heittäydy, luehan oma otsikkosi uudelleen! :-D
Minä jouduin vahtimaan 3v nuorempaa pikkusiskoani usein ollessani 11-13v kun äiti riekkui baarissa. Aluksi oli kivaa olla kaksin. Siis ehkä ensimmäiset kaksi kertaa. Sen jälkeen sisko itki jatkuvasti äitiä kotiin, minua pelotti ja itketti. Yritettiin soittaa äitille, ei vastannut. Tuli pienessä humalassa (ei siis mitenkään kännissä) ja alkoi märistä että hän ei saa viettää yhtä iltaa ilman lapsia, miksi pitää kokoajan soitella jos ei ole mitään hätää, miksi hän ei saa omaa rauhaa, hän on huono äiti. Siinä minä 12v rauhoittelin ettei ole huono äiti, saa mennä, saa tehdä..
Äiti tuli yleensä ennen puolta yötä takaisin, kerran tuli vasta neljältä. Pikkusisko ei saanut nukuttua koko yönä vaan itki. Äiti ei vastannut, sanoi kotiintullessaan laittaneensa puhelimen kiinni kun sisko soitteli.
Olet paska äiti ap, kuten minunkin äitini. Hän on samanlainen marttyyri kuin sinäkin, ihan kuin meidän lasten pitäisi osata olla yksin. Vaikka lapsesi olisivatkin vastuullisia ja fiksuja, he ovat LAPSIA ja kaipaavat äitiään!
Terveisin 22-vuotias yksinhuoltajaäitin kasvatuksen tulos
Aloitus antaa vähän ymmärtää, että oot bailannu villisti pilkkuun saakka ja 11 vuotias om hoitanut kahta vauvaa kotona...
sitten selvisi että tulitkin kotiin jo ennen klo 22... ei se enää mun silmissä vaikuttanut pahalta. Etenkin jos pienemmät lapset ovat myös jo isompia, esim kouluikäisiä...
[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 11:16"]
Minä jouduin vahtimaan 3v nuorempaa pikkusiskoani usein ollessani 11-13v kun äiti riekkui baarissa. Aluksi oli kivaa olla kaksin. Siis ehkä ensimmäiset kaksi kertaa. Sen jälkeen sisko itki jatkuvasti äitiä kotiin, minua pelotti ja itketti. Yritettiin soittaa äitille, ei vastannut. Tuli pienessä humalassa (ei siis mitenkään kännissä) ja alkoi märistä että hän ei saa viettää yhtä iltaa ilman lapsia, miksi pitää kokoajan soitella jos ei ole mitään hätää, miksi hän ei saa omaa rauhaa, hän on huono äiti. Siinä minä 12v rauhoittelin ettei ole huono äiti, saa mennä, saa tehdä..
Äiti tuli yleensä ennen puolta yötä takaisin, kerran tuli vasta neljältä. Pikkusisko ei saanut nukuttua koko yönä vaan itki. Äiti ei vastannut, sanoi kotiintullessaan laittaneensa puhelimen kiinni kun sisko soitteli.
Olet paska äiti ap, kuten minunkin äitini. Hän on samanlainen marttyyri kuin sinäkin, ihan kuin meidän lasten pitäisi osata olla yksin. Vaikka lapsesi olisivatkin vastuullisia ja fiksuja, he ovat LAPSIA ja kaipaavat äitiään!
Terveisin 22-vuotias yksinhuoltajaäitin kasvatuksen tulos
[/quote]
Huh huh!!!!
[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 13:45"][quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 10:36"]Mitä jos olisi ollut jokin hätätilanne? Pikkuveljelle juuttunut leivän pala kurkkuun ja meinaa tukehtua? Oikosulku sähkölaitteessa ja tulipalo? Kyllä, sinä olet huono äiti. 11-vuotias ei ole niitä pikkusisaruksia tehnyt eikä hänen kuuluisi olla heidän hoidostaan vastuussa.
[/quote]
vainoharhainen lammas
[/quote]
Ei vaan lapsistaan huolehtiva, epäitsekäs äiti. Ja minä siis en kirjoittanut aiempaa viestiä.
Niin. Miten se sitten on hyväksyttävämpää lenkittää koiraa iltaisin ja aamuisin lapsen / lasten nukkuessa? Näin toimii usea yksinhuoltaja ja ihan säännöllisesti. Ja kyseessä usein jopa pienemmät lapset, jotka sinne kotiin jätetään nukkumaan.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 11:32"]
Niin. Miten se sitten on hyväksyttävämpää lenkittää koiraa iltaisin ja aamuisin lapsen / lasten nukkuessa? Näin toimii usea yksinhuoltaja ja ihan säännöllisesti. Ja kyseessä usein jopa pienemmät lapset, jotka sinne kotiin jätetään nukkumaan.
[/quote]
Ei se lenkki kovin kauaa kestä. Tosin en kyllä ottaisi koiraa tuollaiseen perheeseen.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 11:35"]
[/quote]
Ei se lenkki kovin kauaa kestä. Tosin en kyllä ottaisi koiraa tuollaiseen perheeseen.
[/quote]
En tiedä kauanko ap oli baarissa, mutta viesteistä voisi ymmärtää, että ei kauaa esim. tunnin verran. Kyllä se koiralenkki voi hyvinkin kestää saman ajan.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 11:39"]
[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 11:35"]
[/quote]
[/quote]
En tiedä kauanko ap oli baarissa, mutta viesteistä voisi ymmärtää, että ei kauaa esim. tunnin verran. Kyllä se koiralenkki voi hyvinkin kestää saman ajan.
[/quote]
Taitaa siellä ap itse kirjoitella.
Mä olen jo neljä vuotta joutunut jättämään omat lapseni jopa koko yöksi kahdestaan kun olen töissä.
"Saa kivittää mut"
"Vittuako kivitätte, oletteko itse niin täydellisiä?!!??!?!"
Av-mammas sense
Asia riippuu mun mielestä paljon vahdittavankin iästä :)
Mä olin meidän koko rivari-naapuruston käyttämä lapsenvahti kun olin 11-vuotias (hieman sitä ennenkin ja pitkään sen jälkeen) ja vahdin muksuja jotka oli 2-vuotiaasta ylöspäin (vanhimmat 8-vuotiaita). Ikinä ei sattunut mitään, olin jostain ilta kymmenestä aamuun asti, vaikka vanhemmat toki tuli joskus kahden aikaan, eli kysymys ei ollut kuin muutamista tunneista. Minulla olisi hädän tullessa ollut aina helposti mahdollisuus juosta naapuriovelle :)
Mä olen 10-vuotiaana vahtinut vajaa 1-vuotiasta serkkua tovin. Se oli nukkumassa ja äidit lähti käymään ruokakaupassa. Heräsi suunnilleen samalla minuutilla, kun auto starttasi pihasta. Huusi kuin syötävä, kun vierasti ja mä hyssyttelin sitä aikani, kunnes alkoi hymyillä. Ei mitään ongelmaa. Palasivat kaupasta noin 30-40 minuutin päästä.
13-vuotiaana olen ollut 1, 3 ja 5 -vuotiaille lapsenlikkana, kun äitinsä teki kesällä perheyrityksessä töitä. Siis heillä oli puutarha, joten äiti pyöri siinä kotinurkissa ja kävi välillä sisällä, mutta kuitenkin mun homma oli vahtia lasta.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 10:44"]
Sovitaan sitten niin että olen huono äiti. Oi te täydelliset <3 -ap
[/quote]
Asiallisen kritiikin kuunteleminen ja siihen vastaaminen eivät täydellisyyttä vaadi. Sinun asenteesi sen sijaan vaatii melkoista piittaamattomuutta.
Mitä jos jotain sattuisi? Joku lapsista meinaa tukehtua, satuttaa itsensä vaikka veitseen, katuu jne. Kymmenenvuotias-ykstoista vuotias ei osaa toimia oikein sellaisessa tilanteessa ja todennäköisesti syyttäisi itsensä loppuelämän
[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 10:54"][quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 10:42"]
Minkä ikäinen on mielestänne tarpeeksi vanha lapsenvahdiksi ja minkä ikäiselle lapselle? Itse pidän pikkusiskoani joka on 14 vuotias, liian nuorena vahtimaan alle vuoden ikäistä lastani, vaikka pikkusiskoni hyvin kypsä onkin ikäisekseen. Aika vastuutonta toimintaa Ap ja tiedät sen itsekin otsikon perusteella. Syynä vielä baariin lähtö?!
[/quote]
Tuon ikäisenä monet on työskennelleet lapsenlikkana vaikka sukulaisten lapsille, tai vieraidenkin, enkä todellakaan käsitä miten voit aliarvioida noin teinin kykyjä niinkin simppeliin hommaan, jos ei se teini ole mikään huithapeli tai muuten vastuuton.
[/quote]
En missään tapauksessa aliarvioi siskoani. Niin kuin sanoin hän on todella kypsä ikäisekseen, mutta hän on myös vielä lapsi. Eikö tässäkin asiassa, niin kuin muissakin kannatta tehdä niin kuin itsestä hyvälle tuntuu. Kuitenkin niin ettei siitä koidu harmia lapselle/lapsille. Saatan monesti olla ylihuolehtivainenkin, (johtuu omasta lapsuudestani) mutta minusta ei tunnu hyvältä jättää heitä vielä kahdestaan.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 11:32"]Niin. Miten se sitten on hyväksyttävämpää lenkittää koiraa iltaisin ja aamuisin lapsen / lasten nukkuessa? Näin toimii usea yksinhuoltaja ja ihan säännöllisesti. Ja kyseessä usein jopa pienemmät lapset, jotka sinne kotiin jätetään nukkumaan.
[/quote]
No eihän tuokaan nyt missään tapauksessa ole hyväksyttävää, enkä tunne ketään joka noin tekisi.
Jos 13-vuotias saa tehdä lapsen, niin kai 11-vuotias saa vähän vahtia muiden lapsia.