Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkaa pikku hiljaa ärsyttämään, kun joka päivä on vähintään yli 25 astetta!

Vierailija
15.07.2021 |

Et saa nukuttua kunnolla, koska valut hikeä. Juo, syö, vältä turhaa liikkumista ja silti hikoilet ja kunnon sadetta ei näy, joka viilentäisi ilmaa kunnolla edes hetkeksi.
Tiedän, ettei Suomen kesistä saisi valittaa, koska se on niin lyhyt ja kohta tulee taas masentava pimeä aika, joka tuntuu ikuisuudelta.
Oon kuitenkin aivan poikki, enkä jaksa ulkoilla ylimääräistä senkunttia tuolla kuumuuden takia. Ja varmasti moni muukin tuskailee tämän kanssa.
En nyt tarkoita pahalla, mutta en kyllä yhtään ymmärrä kun jotkut valittelee kuinka sais olla vieläkin lämpimämpää ja näitä auringonpalvojia, jotka suorastaan nauttii siitä.

Miten te muut olette pärjänneet tän kuumuuden aikana?
Tuulettimet on täysillä, pikku ikkunat ja parvekkeen ovi auki, 21 aikaan käyn vasta kylmässä suihkussa ja saatan päivän aikana käydä uimassa. Ei nekään virkistä kuin hetkeksi. Täällä varsinais-suomessa päin alkaa olla aika lämpimää merivettä.

En edes jaksa enää tarkistaa, onko kirjoitusvirheitä. Jos on, sori niistä kun ei vois nyt vähempää kyllä kiinnostaa.

Kommentit (82)

Vierailija
41/82 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään fyysisissä töissä tallilla meinasin pyörtyä. Join päivän aikana 5 litraa, mutta en käynyt kuin kerran vessassa kun kaikki tuli hikenä ulos samantien. Söin hevosen rehuastiasta merisuolaa pahimpaan hätään. Vielä kotonakin luulin kuolevani, täälläkin kun on se 30 astetta lämmintä.

Vierailija
42/82 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei saa valittaa, kesästä pitää NAUTTIA. Suomen kesä on niin lyhyt, vain pari kuukautta ja sitten alkaa räntäsateet ja jatkuu 10 kuukautta.

Kaikki nyt NAUTTIMAAN kun vielä pystyy.

Missäpäin Suomea sataa räntää 10kk? Oletko ihan yksinkertainen?

Ei tossa nyt paljoa liioittelua ole. Suomen kevät oli tänä vuonnakin hyytävän kylmä. Ei se oikeastaan ole mikään kevät jos sataa lunta ja ulkona kaipaa toppatakkia. Syksyllä sataa paljon mikä sekin on hyvä mutta se kylmyys mikä on usein. Viime talvi ei ollut niin pitkä mutta olin jo helmikuussa kurkkuani myöten täynnä lunta ja pakkasta. Tämä lämpöaalto on kuin keidas Suomen ikuisen kylmyyden keskellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/82 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta alkaa puolen vuoden pimeys. Nautit sitten tämänkin edes ja sanaakaan et valita ennen ensi kesää.

Juuri näin. Tämän järkyttävän hellehelvetin syövereissä päätin, etten valita, kun tulee viileää, kylmää ja pimeää. Vaikka joutuisin hiihtämään töihin, en aio urputtaa. Parempi suksilla kauppaan kuin helteestä hoippuen ILPIN kylkeen.

Vierailija
44/82 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään aamulla oli kyllä seinä vastassa kun meni ulos puoli seitsemän aikoihin. Lämpötila oli siis 24 astetta tuohon kellonaikaan ja ilma hyvin raskas ja tukala hengittää. En muista kokeneeni vastaavaa ikinä Suomessa.

Nyt syntyvillä lapsilla tulee olemaan tukala elämä.

Vierailija
45/82 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään aamulla oli kyllä seinä vastassa kun meni ulos puoli seitsemän aikoihin. Lämpötila oli siis 24 astetta tuohon kellonaikaan ja ilma hyvin raskas ja tukala hengittää. En muista kokeneeni vastaavaa ikinä Suomessa.

Onko sulla astma tms?

Miksi tällaista pitää kysyä? Eikö nyt ole selvää, että jos joku ei saa hengitettyä, hän ei vain saa hengitettyä ja hänellä on siihen jokin syy. Meinaatko, että esim astmaatikkojen pitää jotenkin kadota näiden helteiden ajaksi vai mistä tämä ainainen kitinä, että "ei tervettä ihmistä tällainen haittaa". Ihmisillä nyt voi olla sairauksia ja herkkyyksiä, eikä sellainen ihminen ole yhtään muita huonompi. Miten voi vielä tulla jollekulle yllätyksenä. 

Itselläni on esimerkiksi todella matala verenpaine enkä pysty sen takia menemään saunaankaan enkä olla kuumassa kylvyssä, ettei tule huono olo. Siihen vielä lisätään herkkä nokkosihottumaan taipuvainen iho, niin eipä tämä kuules herkkua ole. Mutta ällistele nyt siinä sitten, että ai, jollakulla voi olla tuollaisia vaivoja ja tule nyt minulle vaikka kertomaan, että en ole normaali, niin kyllä tämä sillä varmasti helpottaa. 

eri

Toisin sanoen sinulla ei ole muuta vaivaa kuin laiskuus. Näiden työhaluttomien erityisherkkien vuoksi sosiaaliturvamenot ovat pilvissä.

Siis sinä ajattelit, että kroonisesti matala verenpaine ja herkkä iho ovat ylipainosta johtuvia asioita? 

Vierailija
46/82 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ensi viikolla loppuu nuo helteet. Jyväskylässäkin alkuviikolla +17 ja yölämpötilat alle 10 astetta sekä loppuviikolla noin 20 astetta ja sadekuuroja. Ja yhtenä päivänä tais olla vain +15 ja vesisadetta iltapäivällä jos siis Forecaan on uskominen. Että repikööt helteestä nurisijat siitä. Mutta itseä ei haittaa noi viilenemiset pätkän vertaa kun voi ensi viikosta alkaen uppoutua Tokion olympialaisiin vaikka yötä päivää ja tilata ruokaa kotiin. Ja Syke on myös ilona. Että satakoot vaan kyllä mä aina tekemistä keksin.

Vierailija
47/82 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aivan nääntynyt, melkein sekavuustilassa.

Vierailija
48/82 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko jotenkin sairas kun et pysty nukkumaan kun on lämmin? Asunnossani on ollut koko ajan 30 astetta eikä minulla ole edes tuuletinta. En ole kaivannut sitä. Ilma liikkuu tarpeeksi kun ikkunat ja parvekkeen ovi on auki. Sama lämpötila on työpaikallakin.

Se on normaalia ettei kuumassa pysty nukkumaan, samoin kuin kirkkaassa valossakaan. Lämpö ja valo tahdistavat vuorokausirytmin. Eikä se ilma liiku näiden hellejaksojen aikana, ainakaan yöllä. Kun katsoo puiden lehtiä, ne ovat täysin paikallaan.

Vierailija
49/82 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla astma tms?

Miksi tällaista pitää kysyä? Eikö nyt ole selvää, että jos joku ei saa hengitettyä, hän ei vain saa hengitettyä ja hänellä on siihen jokin syy. Meinaatko, että esim astmaatikkojen pitää jotenkin kadota näiden helteiden ajaksi vai mistä tämä ainainen kitinä, että "ei tervettä ihmistä tällainen haittaa". Ihmisillä nyt voi olla sairauksia ja herkkyyksiä, eikä sellainen ihminen ole yhtään muita huonompi. Miten voi vielä tulla jollekulle yllätyksenä. 

Itselläni on esimerkiksi todella matala verenpaine enkä pysty sen takia menemään saunaankaan enkä olla kuumassa kylvyssä, ettei tule huono olo. Siihen vielä lisätään herkkä nokkosihottumaan taipuvainen iho, niin eipä tämä kuules herkkua ole. Mutta ällistele nyt siinä sitten, että ai, jollakulla voi olla tuollaisia vaivoja ja tule nyt minulle vaikka kertomaan, että en ole normaali, niin kyllä tämä sillä varmasti helpottaa. 

eri

Toisin sanoen sinulla ei ole muuta vaivaa kuin laiskuus. Näiden työhaluttomien erityisherkkien vuoksi sosiaaliturvamenot ovat pilvissä.

Siis sinä ajattelit, että kroonisesti matala verenpaine ja herkkä iho ovat ylipainosta johtuvia asioita? 

Älä piittaa. Täällä on joku huutelemassa jolla on todella paha olo. Hän maksaa koko suomen sosiaaliturva menot eikä tule itse sitä koskaan nostamaan. Voi ressukkaa. 

Vierailija
50/82 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vika ole säässä vaan asunnossasi. Minulla korkein lämpötila on ollut sisällä 24 astetta, eikä ilmastointeja ole. Yöllä ikkunat auki hyttysverkoin ja päivällä ikkunat ja kaihtimet kiinni. Uusi talo tai ilmalämpöpumppu auttaa.

Omassa kämpässäni päivisin mennään 32 asteeseen ja yöllä tuurilla laskee 27 asteeseen. Hyhhyh!

Vierailija
51/82 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä helteestä valittajia ärsyttää kaikki muukin.

Vierailija
52/82 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suren kuumuudesta kärsivien ja kuivuvan luonnon puolesta. Tämä helleaalto on vasta alkusoittoa tuleville koettelemuksille.

Vierailija
53/82 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvamaksa?? Liikaa alkoholipitoisia juomia?

Vierailija
54/82 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei saa valittaa, kesästä pitää NAUTTIA. Suomen kesä on niin lyhyt, vain pari kuukautta ja sitten alkaa räntäsateet ja jatkuu 10 kuukautta.

Kaikki nyt NAUTTIMAAN kun vielä pystyy.

Vain pari kuukautta? Nytkin on ollut helteitä jo touko-, kesä- ja heinäkuussa. Todennäköisesti hellepäiviä on myös elokuussa, voi olla myös syyskuussa. Kesät ovat selvästi pidentyneet Suomessa, ja talvet lyhentyneet. Kesää voi olla viisi kuukautta vuodessa. Vai missä maassa oikein asut?

Tämä minuakin ihmetyttää, miksi aina kitistään, että 9 kuukautta on pimeää ja 30 astetta pakkasta. Ei ainakaan täällä pohjanmaalla. Täällä nimenomaan talvea oli se max pari kuukautta. Huhtikuulla päivälämpötilat olivat koko kuukauden plussan puolella ja parhaimmillaan yli 15 asteen. Toukokuulla oli jo hellepäiviä eikä ole mitään syytä olettaa, että elokuusta alkaisi lopullisesti viilenemään. 

Vierailija
55/82 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiostaasairauss kirjoitti:

Rasvamaksa?? Liikaa alkoholipitoisia juomia?

No mene nyt ihmeessä lääkäriin. Tai töihin niin katkeaa se putki. 

Vierailija
56/82 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla astma tms?

eri

Huutele sinä vaan. Kyllä ne vaihdevuodet ja vanhuus vielä sinullekin tulevat.

Yleistämistä. Ei sukuni naisilla ollut koskaan hiki vaihtareissa, olivat hoikkia ja tupakoivat.

Tuntuu, että näillä häkkyröillä on aina hiki jotka käyvät ylikierroksilla, pitää tehdä ja päteä.

Vierailija
57/82 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko jotenkin sairas kun et pysty nukkumaan kun on lämmin? Asunnossani on ollut koko ajan 30 astetta eikä minulla ole edes tuuletinta. En ole kaivannut sitä. Ilma liikkuu tarpeeksi kun ikkunat ja parvekkeen ovi on auki. Sama lämpötila on työpaikallakin.

Se on normaalia ettei kuumassa pysty nukkumaan, samoin kuin kirkkaassa valossakaan. Lämpö ja valo tahdistavat vuorokausirytmin. Eikä se ilma liiku näiden hellejaksojen aikana, ainakaan yöllä. Kun katsoo puiden lehtiä, ne ovat täysin paikallaan.

Minä pystyin nuorena nukkumaan kuumassa ja kirkkaassa valossa kun olin raskaasta fyysisestä työnteosta tarpeeksi väsynyt. Mutta nykyään monilla nuorilla on jo univaikeuksia toimettomuuden johdosta vaikka olisi minkälaiset härpäkkelit kun ne elävät sosiaaliturvalla. Nuori ihminen tarvitsee työtä ja on ihan luonnotonta ettei nuori tee mitään töitä. Masennus johtuu siitä ettei tee yhtään mitään. 

Vierailija
58/82 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä pystyin nuorena nukkumaan kuumassa ja kirkkaassa valossa kun olin raskaasta fyysisestä työnteosta tarpeeksi väsynyt. Mutta nykyään monilla nuorilla on jo univaikeuksia toimettomuuden johdosta vaikka olisi minkälaiset härpäkkelit kun ne elävät sosiaaliturvalla. Nuori ihminen tarvitsee työtä ja on ihan luonnotonta ettei nuori tee mitään töitä. Masennus johtuu siitä ettei tee yhtään mitään. 

Mitä sinä nyt selität? En minä ainakaan ole mikään työtön sosiaaliturvalla elävä nuori. Olen ihan yrittäjä, joka ei tänäkään kesänä pidä lomaa kuin viikon. Ja todellakin työt menevät puoliteholla näin helteiden aikaan, kun unta ei vain saa tai jos saa, se on todella huonoa. 

Vierailija
59/82 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivompaspullaahelteellä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla astma tms?

eri

Huutele sinä vaan. Kyllä ne vaihdevuodet ja vanhuus vielä sinullekin tulevat.

Yleistämistä. Ei sukuni naisilla ollut koskaan hiki vaihtareissa, olivat hoikkia ja tupakoivat.

Tuntuu, että näillä häkkyröillä on aina hiki jotka käyvät ylikierroksilla, pitää tehdä ja päteä.

Minkälaiset vaihdevuodet äidillä niin sellaiset tyttärelläkin, sanoi gynekologini. Perinnölliset tekijät vaikuttavat ja ihan saman tekevää mikä on kuntosi. Minulla ja sisarellani on ihan samanlaiset vaivat kun äidillämme oli. Elintavoista riippumatta samanlaiset vaivat. 

Vierailija
60/82 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai että mä nautin tästä lämmöstä. Ja yhtä paljon nautin näiden valittajien itkusta😁

Nautit toisten pahasta olosta? Ei ole tervettä.