Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muilla ollut pattia kainalossa?

Vierailija
15.07.2021 |

Olen menossa maanantaina ultraan. Jännittää. Muilla kokemuksia?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko jo ultrassa selvitä varmaksi, että on pahalaatuista? Vai otetaanko aina näyte, jos vaikuttaa siltä?

Vierailija
22/42 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

t

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hernemäinen patti kainalossa paljastui ultrassa imusolmukkeeksi, joka oli vain normaalisti turvonneen näköinen. Toisesta kainalosta löytyi kuitenkin syvältä "epäilyttäviä" imusolmukkeita, joita en ollut tuntenut ollenkaan. Yhdistettynä verikoetuloksiin epäiltiin lymfoomaa. Sain kuukauden päähän leikkausajan, jossa ne poistettiin ja tutkittiin. Olipa muuten kauhea kuukausi (+ kaksi viikkoa, joka meni viimeistenkin solunäytteiden valmistumiseen). Loppu hyvin, kaikki hyvin, olivat "vain" reaktiivisesti turvonneita, myöhemmin diagnosoitiin autoimmuunisairaus joka selitti turpoilun. Voimia ap, todennäköisesti väärä hälytys ja hetken päästä olet ainakin viisaampi!

Vierailija
24/42 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tässä synnytyksen jälkeen puhjennut yksi autoimmuunisairaus, se voisi mahd. aiheuttaa tuon, jos siis on turvonnut imusolmuke.

Kiitos vastauksesta edelliselle, onneksi maanantai on pian ja ainakin jotain selviää.

ap

Vierailija
25/42 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko siis pelkkä ultra paljastaa vaikka kasvaimen?

Vierailija
26/42 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tässä synnytyksen jälkeen puhjennut yksi autoimmuunisairaus, se voisi mahd. aiheuttaa tuon, jos siis on turvonnut imusolmuke.

Kiitos vastauksesta edelliselle, onneksi maanantai on pian ja ainakin jotain selviää.

ap

Noniin, siitä siis todennäköisesti on kyse. Ole ihan rauhassa. Tule kertomaan maanantaina, miten ultra meni!

Vierailija
27/42 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Noniin, siitä siis todennäköisesti on kyse. Ole ihan rauhassa. Tule kertomaan maanantaina, miten ultra meni!

Tulen kertomaan. Kiitos tsempeistä. 💛

Vierailija
28/42 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ja on. Leikattiin ja oli hyvänlaatuinen. Nyt on uudestaan mutta lääkärit vaan levittelee käsiään eikä mitään tehdä koska aiemmin oli hyvänlaatuinen joten ei tarvitse kuulema edes tutkia.

Vierailija
29/42 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli ja on. Leikattiin ja oli hyvänlaatuinen. Nyt on uudestaan mutta lääkärit vaan levittelee käsiään eikä mitään tehdä koska aiemmin oli hyvänlaatuinen joten ei tarvitse kuulema edes tutkia.

Millainen patti? Koko? Miten hoitoprosessi eteni? Jos saan udella.

ap

ps.olisiko sun mahd.mennä yksityiselle hoidattamaan?

Vierailija
30/42 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli tulehtunut hikirauhanen, antibiooteilla hoitui. Menin suoraan yksityiselle.

Vierailija
31/42 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, itsekin yksityiselle menossa.

ap

Vierailija
32/42 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli

Vierailija
33/42 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aristaako patti yhtään? Jos, niin voi olla tukkeutunut/tulehtunut hikirauhanen. Itselläni on sellaisia ajoittain.

Minulla poistettiin paikallispuudutuksella hikirauhasia molemmista kainaloista kun olivat usein ikäänkuin paiseita ja älyttömän kipeitä. Toisessa kyynärpäässäni on ollut varmaan kolme vuosikymmentä herneen kokoinen liikkuva talirauhanen, en ole viitsinyt poistattaa kun ei häiritse.  

Vierailija
34/42 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää kokemuksia?

Vierailija
35/42 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut montakin kertaa ja jopa useita kerralla. Olivat hikirauhasia, voi olla myös imusolmuke laajentunut, koosta riippuen onko sillä merkitystä vai ei.

Vierailija
36/42 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla

Vierailija
37/42 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

?

Vierailija
38/42 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi paljastaa ei rintasyövän. Nuorilla alle 45-50-vuotiailla ultra usein ainoa tutkimus. Itsekin käyn päässä ultrassa toistaiseksi parin vuoden välein, olen 45 vuotta. Ultra paljasti myös kilpirauhaskasvaimen aikanaan, jossa oli syöpäsoluja pienellä alueella ja se piti leikata pois.

Vierailija
39/42 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi paljastaa ei rintasyövän. Nuorilla alle 45-50-vuotiailla ultra usein ainoa tutkimus. Itsekin käyn päässä ultrassa toistaiseksi parin vuoden välein, olen 45 vuotta. Ultra paljasti myös kilpirauhaskasvaimen aikanaan, jossa oli syöpäsoluja pienellä alueella ja se piti leikata pois.

*Voi paljastaa rintasyövän. Tuohon virkkeeseen tuli vahingossa ei sana.

ap

Vierailija
40/42 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yksi