Oletteko siskojenne ja veljienne kanssa sopuisissa väleissä vai oletteko irtisanoutuneet kokonaan kanssakäymisestä heidän kanssaan?
Ja vielä yksi kysymys, mikä on se syy, kun ja jos olette laittaneet välit poikki kokonaan loppuelämäksenne jonkun sisaruksenne kanssa tai kaikkiin heihin?
Kommentit (33)
Ei olla sovussa. Hänellä päihde- ja mielenterveysongelma. Raskasta.
Äidin kuoleman jälkeen tuli erimielisyyttä perinnöstä. Sen jälkeen ei ole vastannut yhteydenottoihin.
Minulla on monta sisarusta. En voi sanoa olevani kenenkään heistä kanssa mitenkään erityisen läheinen. Osan kanssa olen tekemisissä useamman kerran vuodessa, osaa näen lähinnä läheisempien sisarusteni perhejuhlissa, ja osaa olen nähnyt viimeksi n. 10 vuotta sitten, ja silloinkin lähinnä vain nähnyt. Emme jutelleet mitään. En ole omalta puoleltani laittanut välejä poikki kenenkään siskoni tai veljeni kanssa, mutta kaikki vaan eivät halua olla minun kanssani tekemisissä.
Seuraavan kerran kokoonnumme yhteen luultavasti jommankumman vanhemman hautajaisissa.
Toisen veljen kanssa olen ihan ok-väleissä, joskus kyläillään puolin ja toisin. Toisen veljen ja vaimonsa kanssa en missään tekemisissä enää. Lapset on heiltä huostaanotettu, huumeiden käyttöä ja myyntiä, vankilatuomioita yms...
Ai kiva, tämä ei ollut mitenonhullun avaus.
Minulla on sisko, olemme jonkun verran tekemisissä, emme ole mitenkään läheisiä kyllä. Mutta emme mitenkään epäsovussakaan.
Meitä on 6 sisarusta. Kaikilla on kaikkiin hyvät välit.
Ei hyvät muttei huonotkaan. Ei ole mitään riitoja tai konflikteja, vain luonteiden erilaisuus.
Sopuisissa väleissä. Toisen kanssa ollaan hyviä ystäviä vaikka asutaan kaukana toisistamme. Pidämme yhteyttä vähintään kerran viikossa ja lomilla näemme toisiamme.
Toisen kanssa on ollut välirikkoa. Hän on hyvin vaikea ja itsekeskeinen luonne. Vanhempammekin ovat välillä kieltäytyneet pitämästä yhteyttä häneen tämän sisaruksen vaativuuden ja ilkeyden vuoksi.
Yllättävää kyllä tämä sisarus löysi tosi mukavan ja rennon puolison, joka on vähän pehmittänyt hänen luonnettaan, niin että välimme ovat jo ihan siedettävät.
Ollaan niin sanotusti toistemme tuki ja turva.
En ole lainkaan tekemisissä. Historiassa päihdeongelmia, pikkurikollisuutta, rasismia kylvettynä pitkin somea yms. minkä asioiden kanssa en halua olla missään tekemisissä.
2 siskoa, kumpikin laittoi välit poikki teini iässä, hekään eivät ole keskenään väleissä. Lähti kaikilla jostain mitättömästä riidasta aikoinaan, ilmeisesti siskoille vaikeampaa pysyä väleissä jos on rankka nuoruus, mt ongelmia jne, lähes kaikilla tutuillani sama tilanne.
Semmoisissa "pakko" väleissä, koska ollaan sisaruksia. Jos ei oltaisi sisaruksia, en haluaisi olla misssään tekemisissä näiden ihmisten kanssa. Kaiken lisäksi ollaan peritty vanhempien maatila ja metsät ja omistetaan yhdessä. Kitkaa on ja paljon. Erimielisyyksiä. Pysytty kuitenkin sellaisissa puheväleissä.
Siskoni kanssa välit meni kun kummallakin oli paniikki ja ahdistus häiriö, onnistuttiin vaan ruokkimaan toistemme pahaa oloa. Kummallekin parempi olla ilman toista, saa nähdä helpottaako joskus, nyt mennyt 4v erillään. Siskoni oli 15, itse 17 ja muutin omilleni kun tilanne kärjistyi.
Ollaan hyvissä väleissä, ja hyvin läheisiä.
Perinnönjakoon loppui meillä välit, 4 sisarusta, ei olla yhteyksissä.
Ollaan kaikki kolme paljon tekemisissä toistemme kanssa, lomaillaan joskus yhdessä, vietetään juhlapyhiä toisinaan yhdessä. Riitojakin on ollut, mutta vaikeaa kuvitella tilannetta, ettei oltais missään tekemisissä. Meillä oli lapsuudenkodissa paljon ongelmia ja vain me ymmärretään toisiamme ja voidaan tukea toisiamme, koska koettiin asiat samalla tavalla - kukaan muu ei voi edes kuvitella, millaista meidän lapsuus oli.
N40+
Mulla o 1 veli, tapeltiin aina jo lapsina, nuorena sain kunnolla turpaan, kumpikin taidetaan olla moniongelmaisia. Parempi ettei olla koskaan tekemisissä
Hyvissä väleissä. Veljeni on siisti tyyppi ja hyvin auttavainen :)
Ei missään tekemisissä