Välttelen vammaisia. Onko kysyttävää?
En siis muuten ole mikään vammaisvastainen, minusta on hyvä että verovaroilla tehdään heille palveluja ja maksan mielelläni veroja siihen tarkoitukseen, mutta omassa elämässäni en halua olla tekemisissä. Jos näen heitä jossain ravintolassa tai uimarannalla, niin mieluiten vaihdan paikkaa. Onko suurikin epäoikeudenmukaisuus kyseessä?
Kommentit (49)
Niin minäkin; olen ammatiltani fysioterapeutti.
Ei kysyttävää, hyvä etten ole ainoa. Aina arastellut heidän seurassaan ja siihen vielä pari negatiivista kokemusta (äkkipikainen vammainen alkoi riehumaan) niin ei, älkää tulko lähelleni. Olen ehkä kauhea, mutta eiei.
Mulla on kyllä enemmän huonoja kokemuksia "terveistä " ihmisistä, jotka esim. huutavat, käyvät käsiksi, huorittelevat ja varastavat kuin samaa tekevistä vammaisista. En silti välttele ketään
[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 22:46"]
[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 22:44"][quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 22:33"]
Mä teen samaa kun ahdistun heidän seurassa. Ei siis ole mitään vastaan heitä, mutta kokemukseni mukaan ovat hyvin välittömiä ja tulee nopeasti liian lähelle.
[/quote]
Minulla ei ole tällaista kokemusta, että liian lähelle tulevat. Kaverini on sama ihminen, kuin ennen onnettomuutta. Ihan tavallinen siis, istuu vain pyörätuolissa.
[/quote]
En ajattele invalideja vammaisiksi. Itse miellän vammaiseksi downit ja muut lapsen tasolle jääneet.
[/quote]
Vamma se liikuntavammakin on. Siksi aloitus ihmetyttää. Mutta jokaisella on tietysti oma tukintansa asiasta. Eikä ne keharitkaan sitä vammaa ole itse aiheuttaneet, joten aika karu ajatusmaailma täällä joillain.
Kiitos. Minusta on ihan asiallista poistua vähin äänin takavasemmalle. Parempi se on kun jäädä tuijottamaan tai huutelemaan.
Terve,
saatettaisiin olla samassa ravintolassa syömässä; sinä, minä ja vammainen poikani. En usko että mistään pystyisit päättelemään että hän on vammainen!
Pojan käytöstavat on kohdallaan, hänen pöytätavat on paremmat kuin usealla aikuisella, hän ei herätä olemuksellaan lainkaan huomiota. Hänellä on vaikea puhevamma ja siksi on mieluiten hiljaa :)
Anna anteeksi ap, mutta poistun nyt tästä keskustelusta, koska fiksuna ihmisenä välttelen juuri kaltaisiasi vähä-älyisiä ja ahdasmielisiä ihmisiä.
En voi hyväksyä kyllä ap:n suhtautumistapaa. Todella järkyttävää näin 2000-luvulla, jossa suvaitsevaisuutta ihannoidaan käsitteenä ja syrjimistä pyritään välttämään. Syrjimistähän se on ja joukosta eristämistä, jota ap harrastaa ja vaikuttaa vielä jotenkin ylpeältä asenteestaan. Hyhhyh. Vastenmielistä.
Mä en halua vältellä pikkuveljeäni ja hänen kavereitaan. Ei ole koskaan tullut mieleenkään.