Käytätkö isovanhempiasi hyväksi?
Jos olet isovanhempien luona, niin käytätkö heitä hyväksi? Vaaditko erikoiskohtelua ja/tai rahaa?
Kommentit (6)
Pakko myöntää. Isovanhemmat ovat tärkeitä, mutta eivät vaadi rahaa, päinvastoin.
Kuolleita ovat kaikki, joko ennen suntumääni, tai kun olen ollut ihan pieni, joten ei, en käytä hyväkseni. Kuka edes kehtaa?
En. Minulla ei ole oikeutta käyttää ketään hyväksi.
Mistäpä pienestä eläkkeestä edes repisivät rahaa annettavaksi jos pyytäisin. Nikkarointiapua saa sähkömies ukilta jos tarvis ja mummi tekee hyvää ruokaa. Samalla tavalla autan heitä pikkujutuissa, tietokoneen tai vaikka nettikaupoista tilailussa tai englannin ymmärtämisessä.
t. 19v
En hyväksikäytä, mutta saan kyllä pyytämättäkin erikoiskohtelua. Ovat hyvissä voimissa vielä ja tykkäävät hemmotella, laittavat ruuan ja leipovat siis kyllä. Tiskaamaan saa sentään auttaa. Autan kans tietokone- ym. jutuissa ja myöhemmin, kun kuntonsa heikkenee, autan kyllä kaikessa muussakin. Nyt vielä nautitaan kaikki siitä, että mulla on vielä mummulat, vaikka olenkin 27.
Vainaita ovat olleet jo vuosia, vuosikymmeniä. Ja jos eläisivät, auttaisin heitä.