Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huoli diabetesta sairastavasta läheisestä...

Vierailija
10.07.2014 |

Hän vain laihtuu laihtumistaan, näyttää että kuihtuu kokonaan :( Olen huolissani, mutta hän ei huolehdi terveydestään riittävästi. Yksinäinen mies... ei ruuanlaittajaa jne. Syönti on mitä on.... Ei käy säännöllisesti diabeteshoitajalla tmv. Milloin lie on viimeksi käynytkään. Muutenkaan ei huolehdi terveydestään. Mitä ilmeisimmin myös masentunut :(

Huoli on suuri!! Mitä tästä seuraa, jos hän ei havahdu hoitamaan itseään.. ei mitään hyvää ainakaan :(

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdistyykö laihtumiseen mahdollinen alkoholin liikakäyttö? Olisiko sinulla vaikka mahdollisuutta muuttaa miehen luokse viikoksi ja vahtia, että hän mittaa verensokerinsa ja syö säännöllisesti (4-6 ateriaa päivässä, sis. välipalat)?

Vierailija
2/7 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietääkseni käytä alkoholia kuin kohtuudella. Ei hän huolisi minua sinne "hyysäämään", tiedän sen :/ Eikä tykkää siitä, jos huomautellaan ja kysellään, että onko käynyt db-hoitajalla tmv...

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, ymmärrän. Onko sulla mahdollisuutta jutella päivittäin hänen kanssaan? Jos vaikka soittelet päivittäin kyselemällä kuulumiset ja kun luottamussuhde on riittävän vahva, niin voit alkaa kysellä päivän verensokereista ja syömisistä. Olen siis itse diabeetikko, ollut masentunut. Yleensä tuo laihtuminen johtuu jatkuvasti liian korkeista verensokereista, mutta toki masennuksen aikaansaama syömättömyys voi olla myös syy siihen.

Vierailija
4/7 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 23:21"]

Ei tietääkseni käytä alkoholia kuin kohtuudella. Ei hän huolisi minua sinne "hyysäämään", tiedän sen :/ Eikä tykkää siitä, jos huomautellaan ja kysellään, että onko käynyt db-hoitajalla tmv...

ap

[/quote]

Ja mitä väliä tuolla on? Kaikki tollaset tapaukset on tollasia. Sä vaan menet sinne ja olet välittämättä tuosta. Jos se heittäytyy todella hankalaksi, niin lähdet ja annat sen rauhoittua päivän tai kaksi ja jatkat. Sitkeys on valttia :-)

Vierailija
5/7 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko diabetes aiheuttaa masennusta? Ja oikeasti, mitä seuraa jos hän ei ala paremmin hoitaa itseään? Polttaa myös tupakkaa aika reilusti...

ap

Vierailija
6/7 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä. korkea verensokeri on myrkytystila, joka aiheuttaa laihtumista ja masennusta. Ja masennus aiheuttaa välinpitämättömyyttä hoitamiseen, jolloin kierre on valmis. Voi tulla oheissairauksia, mm. sokeutuminen tms tai sitten jopa kuolee siihen.

Vierailija
7/7 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

7, tuleeko noista oheissairauksista mitään merkkejä etukäteen? Huolestuttaa kyllä todella.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi