Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuukupista, YÖK!

Vierailija
19.07.2014 |

Tutustuin Wikipedian kautta kuukupin käyttöön. Siis ihanko oikeasti se kaivellaan pimpistä se verinen kuppi. Iyh! Ja kaadetaan lavuaariin tms. Se veri siis. :O Saatan olla nyt todella järkyttynyt. :D En pystyisi syömään sellaisessa paikassa jossa emännällä kuukuppi. Siis ihan järkkyä hommaa. Ja täälläkin kunnon lukenut niin aika moni tuntuu käyttävän. Nyt siis vasta Googletin että miten se toimii.. 

Kommentit (113)

Vierailija
61/113 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 10:07"]

[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 18:14"]

En pystyisi syömään sellaisessa paikassa jossa emännällä kuukuppi.  

[/quote]

Luulisi niillä olevan muitakin astioita.

[/quote]

:D

Vierailija
62/113 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras kuukautissuoja ikinä. Hae apua eritekammoosi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/113 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekologinen vaihtoehto, itse mietin tampoonien vaihtamista kuukuppiin, mutta mietin vaan miten kupin tyhjennys sujuu mökillä ulkohuussissa tai julkisissa vessoissa? jollain liinalla vai? vähän kertakäyttömukiin pöntöstä puhdasta vettä ja sillä puhtaaks liruttaen :D

Vierailija
64/113 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toimis mulla. Vuoto on niin runsasta alkuun, että pakko olisi tyhjentää päivän aikana, ja ajatus jossain julkisessa vessassa kupin kanssa säätämisestä on kamalan vastenmielinen. En tykkää vaihtaa edes tamponia julkisessa vessassa.

Vierailija
65/113 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en enää vaihtaisi. Samantyylisesti ne tamponitkin toimivat, yhtälailla niitä sitten sieltä kaivellaan. Plussaa roskattomuudesta ja siitä että menkat voi lähes unohtaa. 

Tuota mökkikäyttöä tosiaan itsekin mietin, en ole vielä koskaan joutunut mökillä käymään menkkojen kanssa (hyviä sattumia kerrankin). Mutta puhdistusliinoilla nuo saa puhtaaksi, kunhan omatkin kädet ovat puhtaat niin mikäs siinä vaihtaessa.

Vierailija
66/113 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 18:14"]Tutustuin Wikipedian kautta kuukupin käyttöön. Siis ihanko oikeasti se kaivellaan pimpistä se verinen kuppi. Iyh! Ja kaadetaan lavuaariin tms. Se veri siis. :O Saatan olla nyt todella järkyttynyt. :D En pystyisi syömään sellaisessa paikassa jossa emännällä kuukuppi. Siis ihan järkkyä hommaa. Ja täälläkin kunnon lukenut niin aika moni tuntuu käyttävän. Nyt siis vasta Googletin että miten se toimii.. 

[/quote]

Juu joillakin käy kikkelikin siellä pimpissä. Se on musta järkyttävämpää. No mut tyylinsä kullakin.

Vierailija
67/113 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 18:21"]

Mä en enää vaihtaisi. Samantyylisesti ne tamponitkin toimivat, yhtälailla niitä sitten sieltä kaivellaan.

[/quote]

Niissä on naru, josta vetämällä ne saa ulos. Ei se ole kaivelua nähnytkään.

Vierailija
68/113 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 18:17"]

ekologinen vaihtoehto, itse mietin tampoonien vaihtamista kuukuppiin, mutta mietin vaan miten kupin tyhjennys sujuu mökillä ulkohuussissa tai julkisissa vessoissa? jollain liinalla vai? vähän kertakäyttömukiin pöntöstä puhdasta vettä ja sillä puhtaaks liruttaen :D

[/quote]

Huussiolosuhteissa olen vain kuivannut paperilla ja huuhdellut vedellä sitten saunomisen yhteydessä. Julkisissa vessoissa on aika usein pieni käsienpesuallas, missä voi huuhdella. Jos ei allasta, sitten vaan paperilla kuivaksi. 

Käsittääkseni kupeille on tehty myös jotain suihkautettavia pesunesteitä, joita voi käyttää tuollaisissa tilanteissa, mutta itse en ole kokenut tarvinneeni. 

Tuolle ap:lle - mistä kuvittelet edes tietäväsi, käyttääkö talon emäntä kuppia vai mitä? Eikä sitä kuppia useinkaan keittiön altaaseen tyhjennetä, joten aivan turha pelätä että sitä verta olisi ruokiin roiskunut.

Vierailija
69/113 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pyttyyn se tyhjennetään eikä mihinkään lavuaariin. Ja helppoa kuin mikä, en ikinä vaihtaisi tunkkaisiin siteisiin. Mökkireissulla kuten myös joka ikisessä vessassa tyhjennys onnistuu, paperilla hiukan pyyhkäisen ja laitan takaisin paikalleen ja sormet pyyhkäisen myös paperiin, sitten käsienpesulle.

Vierailija
70/113 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut sormettavat itseään oli menkat tai ei. Heidänkin luonaan iloisesti syöt käsin revittyä salaattia. Joidenkin sormet käy nenässäkin, koirien pyllyssä anaalirauhasia tyhjentäessä. Jonkun sormet käy omassa tai puolison pyllyssä. Joillain on kakanpuristelufetissi, etkä tiedä siitä mitään!

bon appetit!

Vierailija
71/113 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuppia joutuu tyhjentämään niin harvoin (kuukautisten loppuvaiheessa vain aamuin ja illoin), että julkisissa vessoissa ei kovin usein joudu tyhjennyshommiin. Jos tietää, että joutuu, voi katsella valmiiksi lavuaarillista vessakoppia jossa voi huuhtaista kupin. Mökkireissuilla olen hoitanut tyhjennyksen ja pesaisun saunassa tai sitten ottanut ulkohuussiin kuuppaan vettä mukaan. Talvipakkasilla olen joskus vaihtanut siteisiin mökkeilyn ajaksi, mutta tuntuvat kyllä aika ällöiltä kun kuppia olen jo viisi vuotta käyttänyt.

Vierailija
72/113 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä löysin just kirpparilta kaksi, hinta oli vain euron kappale. Huippulöytö!

Vierailija
74/113 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, ihan oikeasti kuukuppi asennetaan sinne emättimeen ja sieltä se - hyi olkoon- täytyy myös saada pois tyhjennystä varten. Mutta harvemmin sitä kai lavuaarin päällä tyhjennellään, pöntöllä istuen käy paljon mukavammin.

En nyt oikein ymmärrä inhotustasi. Kuppi ei lisää vuotomäärää, se on vakio käytit sitten siteitä, tamponeja tai kuukuppia. Kupin kanssa on kyllä helpompi seurata vuodon määrää ja havaita poikkeavuudet - ja millimäärät oppimalla se vuotomäärä ei tunnu lainkaan niin isolta kuin vaikkapa siteestä voisi luulla.

(sitäpaitsi kuukautisvuodosta vain noin 15% on verta. Loput ovat kohdun limakalvoa).

Vierailija
75/113 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se aivan kammottavaa, että kuukuppia käyttäessä joutuu tutustumaan oman emättimensä lihaksiin ja opettelemaan käyttämään niitä. Mitään hyötyähän tästä ei voi olla esimerkiksi parisuhteelle ;)

Vierailija
76/113 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkuthan (kaikki) täällä keittää makkarakattilassakin niitä kuppeja desinfioidakseen ne !!!

Sit HK-keitto tulille ja kutsuvat ap syömään !!!

Vierailija
77/113 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 18:21"]Mä en enää vaihtaisi. Samantyylisesti ne tamponitkin toimivat, yhtälailla niitä sitten sieltä kaivellaan.

[/quote]

Eikä kaiveta. Se vedetään narusta. Toisin kuin kuukuppi jota tongitaan kyynärpäitä myöten...

Vierailija
78/113 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 19:06"]

Jotkuthan (kaikki) täällä keittää makkarakattilassakin niitä kuppeja desinfioidakseen ne !!!

itselläni on tätä desinfiointia varten ihan omat astiat. Tuletko sopalle?

Sit HK-keitto tulille ja kutsuvat ap syömään !!!

[/quote]

Vierailija
79/113 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, hyppäsipä oma kommentti vahingossa tuonne lainauksen keskelle. t:18

Vierailija
80/113 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 18:48"]https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRq0XvEFy3J6R2qypGXwacxW81gyqeT4o039e6N4PfmuiXeUYU8

[/quote]

Hyi saatana. Tuota älkää näyttäkö miehille. Ihan kuin joku olisi teuraaks viety ja nyt siivotaan jälkiä.

Kuvottavaa. Ei tampoonit yms sellaiset ole noin...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän