Kuukupista, YÖK!
Tutustuin Wikipedian kautta kuukupin käyttöön. Siis ihanko oikeasti se kaivellaan pimpistä se verinen kuppi. Iyh! Ja kaadetaan lavuaariin tms. Se veri siis. :O Saatan olla nyt todella järkyttynyt. :D En pystyisi syömään sellaisessa paikassa jossa emännällä kuukuppi. Siis ihan järkkyä hommaa. Ja täälläkin kunnon lukenut niin aika moni tuntuu käyttävän. Nyt siis vasta Googletin että miten se toimii..
Kommentit (113)
Keitättekö kikkelinkin ennen sisään työntämistä ettei tule bakteereita?
[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 20:33"]Siis ainakin mun periaate on se, että itteäni en ronki sisältä, joten kuukuppi ei sovi siksi, eikä tamponi. Siteitä käytän, koska se on yksinkertaisinta ja en ole koskaan onnistunut saamaan niitä haisemaan. Ehkä jotkut käyttävät noitakin sit monia tunteja vaihtamatta. Ja nr. 36, mä käytän ohuita siteitä, enkä vaippoja. Tiedätkö eron?
[/quote]
Ei mitään sisään? Sormia, kieltä, munaa, dildoa?
Olen ikäni käyttänyt tamponeja (n. 30 vuotta), koska minulla on runsas vuoto. Eka päivinä ja öisin muulloinkin käytän O.B:n vihreitä mitä lienee super+ tamponeja.
Mietin vaan tuota kuukuppia... kun vaihdon aika tulee ja se pitää tyhjentää ja ilmeisesti huuhdellakin ja kun sitä verta koko ajan valuu, niin miten hygieenistä ja sotkuista puuhaa tuo mahtaa olla, kun sitä verta tosiaan valuu koko ajan?
Mulla kävi juuri niin. Jouduin ihan paniikkiin kun en saanut kuukuppia pois millään. Ostin vielä hölmönä pienemmän koon ja sama homma kävi, en saanut uloa vaikka tosiaan kyynärpäätä myöten kaivoin ja kaivoin, aina lipsahti sormista.Ei varmaan sovi kaikille. En sinakaan enää ikinä kokeile.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 20:39"]Olen ikäni käyttänyt tamponeja (n. 30 vuotta), koska minulla on runsas vuoto. Eka päivinä ja öisin muulloinkin käytän O.B:n vihreitä mitä lienee super+ tamponeja.
Mietin vaan tuota kuukuppia... kun vaihdon aika tulee ja se pitää tyhjentää ja ilmeisesti huuhdellakin ja kun sitä verta koko ajan valuu, niin miten hygieenistä ja sotkuista puuhaa tuo mahtaa olla, kun sitä verta tosiaan valuu koko ajan?
[/quote]
Ei mulla ainakaan ole valunut. Sitä vuotoahan ei kupin takia ole valunut pitkin emätintä.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 20:37"]
[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 20:33"]Siis ainakin mun periaate on se, että itteäni en ronki sisältä, joten kuukuppi ei sovi siksi, eikä tamponi. Siteitä käytän, koska se on yksinkertaisinta ja en ole koskaan onnistunut saamaan niitä haisemaan. Ehkä jotkut käyttävät noitakin sit monia tunteja vaihtamatta. Ja nr. 36, mä käytän ohuita siteitä, enkä vaippoja. Tiedätkö eron?
[/quote]
[/quote]
Nimenomaan, ei ole 14 vuoteen mennyt mitään sisään, eikä mene.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 20:42"][quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 20:37"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Se onkin varmaan kuroutunut umpeen. Eikö edes välillä tee mieli kunnon paksua melaa?
[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 20:40"]
Mulla kävi juuri niin. Jouduin ihan paniikkiin kun en saanut kuukuppia pois millään. Ostin vielä hölmönä pienemmän koon ja sama homma kävi, en saanut uloa vaikka tosiaan kyynärpäätä myöten kaivoin ja kaivoin, aina lipsahti sormista.Ei varmaan sovi kaikille. En sinakaan enää ikinä kokeile.
[/quote]
Se on tekniikkalaji, aluksi käy helposti juuri noin, mutta ei kuppi välttämättä kaikille sovi. Hyvä, että on vaihtoehtoja kaikille. Mulle kuppi sopii. Kuukautiset on kyllä tylsä juttu, joka tapauksessa.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 20:44"]
[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 20:42"][quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 20:37"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Se onkin varmaan kuroutunut umpeen. Eikö edes välillä tee mieli kunnon paksua melaa?
[/quote]
Ei ole mitään intoa moiseen. Ajatuskin ällöttää. Se nyt vaan on hyvä elää näin, ei tarvitse miettiä pettääkö pillerit, saako tauteja/tulehduksia yms. Ei mun juttu.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 20:39"]
Olen ikäni käyttänyt tamponeja (n. 30 vuotta), koska minulla on runsas vuoto. Eka päivinä ja öisin muulloinkin käytän O.B:n vihreitä mitä lienee super+ tamponeja.
[/quote]
Voihan sen ottaa pois vaikka suihkussa, jos roiskeita pelkää. Sitä kun ei tarvitse tyhjentää kuin vain 12 t välein, riippuen toki vuodon määrästä.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 20:45"]
[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 20:40"]
[/quote]
Se on tekniikkalaji, aluksi käy helposti juuri noin, mutta ei kuppi välttämättä kaikille sovi. Hyvä, että on vaihtoehtoja kaikille. Mulle kuppi sopii. Kuukautiset on kyllä tylsä juttu, joka tapauksessa.
[/quote]
joo, kerran kävi niin etten saanut kuppia ulos. tosin takana tulehtuneet kädet paleltuman seurauksena ja tyhjennysvälillä lääkäriltä kielto itse tyhjentää. onneks mun mies rakastaa mua, eli autto ja edelleen olen tyytyväinen kuppikuntalainen :)
[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 10:05"]Tyhmä kysymys, mutta miten te saatte sen pois emättimestä?
Olen kerran kokeillut kuukuppia, enkä oikeasti meinannut saada sitä pois. Toista kertaa en ole uskaltanut kokeilla. Ja tämä on ihan totta :).
Leikkasinkohan muuten liikaa sitä päätä siitä pois? Siinä on jäljellä pieni "nysä" siinä muovipäässä.
[/quote]
Kupin saa helposti pois, kun ottaa sormenpäillä kiinni kupin alaosasta ja puristaa ihan kevyesti niin, että paine lähtee pois. Sitten vain vetää ulos, joko kupista tai antennissa vetäen. Tekniikka vaatii harjoittelua, mutta kun sen oppii, niin tyhjentäminen käy todella helposti. T. ainoastaan kuppia käyttänyt viimeiset kuusi vuotta
Siis ainakin mun periaate on se, että itteäni en ronki sisältä, joten kuukuppi ei sovi siksi, eikä tamponi. Siteitä käytän, koska se on yksinkertaisinta ja en ole koskaan onnistunut saamaan niitä haisemaan. Ehkä jotkut käyttävät noitakin sit monia tunteja vaihtamatta. Ja nr. 36, mä käytän ohuita siteitä, enkä vaippoja. Tiedätkö eron?