Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Floridassa lasten kanssa käyneet - paljonko rahaa?

Vierailija
19.07.2014 |

Olisi haave tehdä kahden lapsen kanssa Floridan matka (omatoimisena, käytäisiin Orlandossa mm. DIsneyWorld useampi päivä, Kennedy Space Center, ja myös ajo Key Westiin... 2 vk tuohon pitäisi varata väh. Kiva olisi myös joku muutaman päivän Karibian risteily lisätä tuohon, jos pystyisi)...

Paljonkohan tuollaiseen menisi rahaa / paljon teillä mennyt? Itse pääsen laskelmissa että käytännössä alkaa lähennellä 10t euroa kun tiedän että tykkäämme ostella tuliaisia ym.

(Esim. 1-1,5 viikon jollain Euroopan kaupunkilomallakin meillä menee varmaan n. 3500-4500 eur kaikkineen, riippuen onko kallista huvipuistoa tms.)

JOtenkin tuollainen 7-9, jopa 10 t euroa tuntuu ihan järkyltä rahalta laittaa johonkin parin viikon reissuun, menisi melkein kaikki säästöt (tietty voisi säästää lisää kun ei sitä heti voisi tehdä, kun ei ole lomaakaan).

Vai selviääkö tuollaisesta millaisilla kuluilla, onko kokemusta?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 21:53"][quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 21:28"]

Olimme äsken kaksi viikkoa. Kävimme Universal studioilla, Sea wordissa (suosittelen!), evergladesilla (pettymys) ja Key Westissä (ihana!). Vuokrasimme aivan mahtavan talon Fort Lauderdalesta ja shoppailumme surutta. Luulen että noin 9000€ meni.

[/quote]

Oliko teillä talo vuokrattuna koko loman ajaksi ja teitte sieltä retkiä?

Missä kävitte ostoksilla ja mitä kannatti tuoda?

Alkaa matkakuume nousta täälläkin...

[/quote]

hei, tuun huomenna vastaamaan aiheesta laveammin. Nyt oon jo menossa nukkumaan ja vaan kännykän varassa :)

Vierailija
22/29 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 21:51"]

Matkatoimiston kulut ovat muutama kymppi. Tässä kokonaisuudessa hyttysenpissaa. Heillä on mm tieto tarjouksista lennot + risteily, mitä ap voisi hyödyntää.

[/quote]

no enpä tiedä. Itse kyselin matkatoimistoista risteilymatkaa, mutta totesin että itse varaamalla säästin 50%. Ei ole muutama kymppi se.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta sieltä paljon merkkikamaa ja myy ne Suomessa kalliimmalla :D SILLAIN rahoitat matkastasi osan.

Vierailija
24/29 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 21:59"]

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 21:53"][quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 21:28"]

Kiva, kiitos jo etukäteen :)

Kiinnostaisi myös, mitä kautta oma-asunnon vuokraisi ja mistä etsiä. Öitä!

Olimme äsken kaksi viikkoa. Kävimme Universal studioilla, Sea wordissa (suosittelen!), evergladesilla (pettymys) ja Key Westissä (ihana!). Vuokrasimme aivan mahtavan talon Fort Lauderdalesta ja shoppailumme surutta. Luulen että noin 9000€ meni.

[/quote]

Oliko teillä talo vuokrattuna koko loman ajaksi ja teitte sieltä retkiä?

Missä kävitte ostoksilla ja mitä kannatti tuoda?

Alkaa matkakuume nousta täälläkin...

[/quote]

hei, tuun huomenna vastaamaan aiheesta laveammin. Nyt oon jo menossa nukkumaan ja vaan kännykän varassa :)

[/quote]

Vierailija
25/29 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
26/29 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten kanssa Floridaan, Amerikan lastenkaappaajien suosikkiosavaltioon? :D

Disneyworld lienee kaikista turvallisin paikka siellä, Miami on aikuisten leikkikenttä.

Vierailija
27/29 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja mies oltiin Floridassa viikko, ja meillä meni rahaa eli

+2 hlön Finnairin suorat lennot

+ 4* hotelli viikoksi

+ ruuat keskitason ruokapaikoissa

+ ostokset eli lähinnä vaatetta ja asustetta

= vähän yli 16 000 euroa.

Mikä on ihan ok.

Vierailija
28/29 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
29/29 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, tässä vastauksia :)

Talo vuokrattiin home awayn kautta. Ollaan käyty nyt kahtena vuonna Floridassa ja molemmilla kerroilla on talo vuokrattu.. ja jatkossa myös! Molemmissa taloissa oli täydet varustukset ja uima-altaat. Pyykit sai pestyä rauhassa ja kokkailla aivan mahtavia illallisia omalla porukalla. Kaikki pesuaineet ja kuiva-elintarvikkeet kuuluivat hintaan. Viimeksi talo tarjosi myös fillarit. Ja molemmat talot on tosiaan olleet huipputasoa. Koska olimme sesongin ulkopuolella, niin viimeksi yksi vuorokausi/hlö maksoi noin 34€. 

Toinen viikko on majoituttu vuokratalossa (Fort Lauderdale) ja toisella viikolla olemme reissanneet pidemmällä. Ollaan yövytty usein vaatimattomissa mutta siisteissä Best Western-hotelleissa, ne on olleet tosi huokeita, varsinkin kun koko perhe on helposti mahtuneet yhteen huoneeseen. 

Toki ollaan käytetty myös parempitasoisiakin hotelleja, mutta itse jotenkin tykästyin pikkuisiin Best Westerneihin :) Orlandon alueella maksettiin ihan turhaa mikkihiiri-lisää, kun oltiin Disney-hotellissa, ensi kerralla jätämme ne väliin :)

Miamissa pyörähdimme Dolphin Mallissa, mutta parhaat apajat oli ehdottomasti Sawgrass Millsissä, Fort Lauderdalessa. Siellä saa helposti menemään monta päivää, niin iso se on. Lähdimme parilla tyhjällä matkalaukulla liikkeelle ja ne olivat tappiin asti täynnä kun palasimme. Ostimme mm. Converseja, Guessia, Victorias Secret, Gappia... Suosikkiliike oli MARSHALLS jossa oli paljon erilaista merkkitavaraa ihan poskettoman halvalla. Lastenvaatteet on oikeasti halpoja ja nättejä!

Ja tulevaa matkaa varten otan opikseni, että lähes kaikesta saa lisäalennusta kun jaksaa seurata tarjouskojuja ja esim facebookkia. Bensa-asemilla ja ketjuravintoloissa saattoi olla koju josta sai pakettihinnoilla päivälippuja esim Universal studioille (paljon halvemmalla kuin itse ostimme!)

Myös Sawgrass Millsin infopisteissä oli alekuponkeja joilla sai alennusta jo ennestään edullisista tuotteista. Vähän harmitti kun en heti äkännyt tätä, vaan maksoin enemmän. Tässä muutama tärppi omasta kokemuksesta, toivottavasti näistä on iloa :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä