Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaihtoehto maidolle opiskelijabudjetilla

Vierailija
26.07.2014 |

Olen lähdössä opiskelemaan ja kuukausituloni putoavat huomattavasti kuukauden päästä. Käytän yleensä mantelimaitoa tai nyt kesällä hasselpähkinämaitoa tms lehmänmaidon sijasta, mutta nyt havahduin niiden hintaan ja mietin mikä olisi edullisin maidoton korvike vastaavalle tuotteelle. Käytän siis smoothiessa, kahvin seassa ja joskus muroissa tai myslin kanssa. 

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauramaito? Soijamaito?Täytyy myöntää että en tiedä hintoja, mutta olettaisin olevan halvempia.

Vierailija
2/9 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisimaito sopii kahviin. Mutta eikös nämä kaikki erikoismaidot ole tuplasti kalliimpia aina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4/9 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä luulisi että joku maidon hinta on se joka budjetin kaataa. Paljonko noilla on edes hintaeroa, jos noin pienen määrän vielä käytät? Ihan tekemällä tehty aloitus.

Vierailija
5/9 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä hintaisia noi sun käyttämät maidot ovat? Tietäis vähän mihin verrata.

Vierailija
6/9 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostan tilamaitoa, en siis rahan takia vaan muuten. Hinta 50 senttiä. Mutta miksi et käytä tavallista maitoa ap, onko siihen joku terveyssyy?

Vierailija
7/9 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Smoothiet teet hyvin veteet (tärkeintähän on ne hedelmien ja marjojen maku). Kahvia en edes suosittele juomaan laisinkaan, täysin turha ja monelle erittäin koukuttava juoma. Muroihin ja mysleihin toki ei oikein muu sovi kuin jokin kauramaito, riisimaito yms. Ehdotukseni, että vähennät niiden syöntiä ja korvaat muulla ruoalla. Noita kaurajuomia yms. pystyy tekemään suht helposti myös itse (etsi netistä ohjeita).

Itsekin olen opiskelija. Käytän kaurajuomaa joihinkin ruokiin, joihin ei vesi riitä maun takia. Ostan sitä toisinaan kaupasta, koska kallistahan se on joka päiväiseen käyttöön opiskelijabudjetilla. Pyrin tekemään sellaisia ruokia, joihin ei tuota siis tarvitse ja niitähän on :)

Vierailija
8/9 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Smoothiet ja myslit ovat ihan turhia ruokia, ja kahvin voit juoda mustana jos pakko on. Tuskin sun talous siihen kaatuu jos kerran kuussa ostat pienen maitopurkin.

Vierailija
9/9 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 19:36"]

Ei kyllä luulisi että joku maidon hinta on se joka budjetin kaataa. Paljonko noilla on edes hintaeroa, jos noin pienen määrän vielä käytät? Ihan tekemällä tehty aloitus.

[/quote]

En ole ap, mutta kyllä se hyvinkin voi opiskelija budjetin kaataa. Itse juon tavallista maitoa ja silloin kun on varaa niin maidonkorvikkeita (makeuttamatnta mantelimaitoa). Onhan se ero huima kun tavallinen maito maksaa noin 0,8e ja makeuttamaton mantelimaito noin 2,5e. Eli jos menisi noin 1-2 tölkkiä viikossa niin kuussa se tekee noin 4-8 tölkkiä eli 10-20e vs 3,20-6,40e. Sitten kun vuokran yms kiinteiden kulujen jälkeen jää rahaa ruokaan ja muuhun elämiseen noin 150e niin kyllä tuolla hintaerolla alkaa jo olla väliä.

Toki sen ymmärtää että palkkatyössä käyvän on vaikea ymmärtää tai aina muistaa millaista se välillä opiskellessa on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme neljä