Mistä näitä pikkuprinsessoja tulee?
Sukulaismökillä oli käymässä esiteini-ikäinen tyttö, joka ei suostunut käymään ulkohuusissa. Lähtivät sitten enne aikojaan takaisin kaupunkiin.
Tuttavan kaupunkilaislapset eivät voi mennä kesäleireille, kun on hyttysiä ja sisävessat puuttuu.
Sukulaispoika 15v ei voi vaihtaa renkaita polkupyöräänsä itse, kun kädet likaantuu.
Kommentit (66)
[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 01:22"]
Niistä huusseista voi oikeasti mönkiä pyllylle jotain. Kerran amppari lensi huussin luukusta juuri, ennen kuin ehdin istahtaa. Onneksi en ollut vielä asioillani.
Iso-mummoani pisti huussin luukusta kyykäärme peppuun, kun tämä oli vessassa. Onneksi oli rasvaa pebassa, niin ei päässyt myrkkyä kauheasti verenkiertoon vanhuksella. :)
Itse välttelen välillä mökkeilyä juurikin epäsiistien ulkohuussien vuoksi. Siisteissä ulkovessoissa joissa on esimerkiksi ns. "vessanpytty" muovista valmistettuna, ovat ok. Ovatko nuo nyt niitä kuivakäymälöitä sitten, en ole varma.
[/quote]
Meillä on ampiaisisa joskus olohuoneessakin.
Mielenkiintoisia kommentteja. Onkohan joittenkin teinit niin vieraantuneita luonnosta ja elämästä, etteivät ymmärrä muittenkin käyvän tarpeillaan kuin he itse.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 22:44"]
Minäkään en ole suostunut enää viiteentoista vuoteen ulkohuussiin. Alaikäisenä minut raahattiin väkisin mökille joka helvetin kesäviikonloppu ja oli pakko käyttää ulkohuussia. Nyt kun olen aikuinen eikä minua voi pakottaa minnekään, en suostu lähtemään yhtään mihinkään missä ei ole toimivaa sisävessaa. Ei enää IKINÄ ulkohuussia.
[/quote]
Oikein. Minäkään en ymmärrä tätä muutaman ensimmäisen kirjoittajan ilmentämää ajattelutapaa, että ulkohuussissa käyminen kuuluu jotenkin perustaitoihin tai on jokin erityinen kansalaiskunnon osoitus, kun sisävessatkin on keksitty. Valmistatteko te ulkohuussien ystävät ruokannekin avonuotiolla? Ja pyydystättekö sen jousella ampumalla? Ja kun tarvitsette hammashoitoa, menettekö hammaslääkärille, jolla on edelleen potilaan poljettavat instrumentit? Ja jos joudutte leikkaukseen, menettekö kirurgille, jonka ainoa puudutus- tai nukutusmenetelmä on juottaa potilas känniin tai kokonaan sammuneeksi? Ja käynnistättehän toki autonnekin veivistä? Eikä koteihinne ole tietenkään vedetty sähköjäkään vielä? Mitä turhia, kun öljylampuillakin voi valaista yhtä hyvin. Ja kun teillä on asiaa jollekulle, joka ei ole lähellä teitä, ette tietenkään käytä puhelinta, vaan lähetätte savumerkkejä?
Siperiahan voi opettaa tulevaisuudessa nämäkin taidot, jos kaikki modernit yhteiskunnat kuolevat jonkin apokalyptisen globaalikatastrofin seurauksena.
Minua ihmetyttää, miksi se vesiklosetin vaatiminen on joidenkin ajattelussa turhaa nykyajan hapatusta ja että oikean suomalaisen kuuluu käydä ulkohuussissa skeidalla. Hankkikaa kesäasuntonne jonkin Afrikan suurkaupungin slummista, kuten esim. Nairobin, Lagosin, Dar-es-Salaamin tai Bujumburan laita-alueelta, niin ehkä saatte tätä primitivismin autuutta nautiskella muillakin elämänalueilla.
Roomalaisilla oli vesijohto- ja viemäriverkosto jo Jeesuksen aikaan.
Ja vastauksena aloittajan kysymykseen: niitä pikkuprinsessoja tulee länsimaisesta sivilisaatiosta.
No, jos joku vinksahtanut askeetikko haluaa tehdä elämänsä inhottavaksi ja nauttii maailman iljettävimmistä olennoista, sontakärpäsistä peräaukossaan ja korvissaan, niin mikäpäs minä häntä olen estämään. On meitä moneen junaan.
T. Varhaiskeski-ikäinen äijä.
No en minäkään lapsena suostunut ulkovessassa käymään, ihan normaalia käytöstä tuo lapsilta on. En usko että asia nyt ihan kauheasti on elämääni vaikuttanut, aikuisiällä olen kyllä ulkovessassa käynyt.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 01:08"]
[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 22:44"]
Minäkään en ole suostunut enää viiteentoista vuoteen ulkohuussiin. Alaikäisenä minut raahattiin väkisin mökille joka helvetin kesäviikonloppu ja oli pakko käyttää ulkohuussia. Nyt kun olen aikuinen eikä minua voi pakottaa minnekään, en suostu lähtemään yhtään mihinkään missä ei ole toimivaa sisävessaa. Ei enää IKINÄ ulkohuussia.
[/quote]
Sitten et matkustelekaan kuin turistirysissä esim. ulkomailla. Jää olennaisin näkemättä, tarkoitan todellisia kokemuksia elämässä. Paska ja pieni jännitys kuuluvat niihin ;)
[/quote]
No ehkä ne ovat sinulle todellisia kokemuksia elämässä, monelle muulle eivät.
Teini-prinsessalle ei kelvannut tänä kesänä kompostikäymäläkään. (vierailija)
Muuten, itse olen kaupunkilainen ja minusta oli vain jännää käydä lapsena maalla ulkohuusissa mökillä. Ihmettelin kärpäsiä ja koko huusia kaikkiaan. Mitään paskatorneja ei taatusti ole kuin siivottomilla ihmisillä.