Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tyttö jäi kiinni tupakasta

Vierailija
18.07.2014 |

Tytär on 15 vuotias ja haisi tupakalle, myönsi polttaneensa, sanoi että oli ensimmäinen kerta.

Mikä olisi teidän mielestänne sopiva rangaistus, ollaan mietitty miehen kanssa koti arestia mutta on aika ärsyttävä kesälomalla pysyä kotona. Sanokaa mitä itse antaisitte, vai antaisitteko ollenkaan.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 21:24"]

Koti arestiin muutamaksi päiväksi ja ei saa poistua kuin pihalle ja ulos saa lähteä jos äiti tai isä on mukana. Saarnaa tupakan vaaroista, varsinkin tytöille tehoaa se että sanoo että hampaat menee likaisiksi ja naama kurttuiseksi, ja alkaa haisemaan.

Itsellä 18 vuotias poika ja ties kuinka monta keskustelua tupakasta ja kannabiksesta. Nyt opiskelee lukiossa ja alkoholia max. Kuukaudessa, eikä polta YHTÄÄN. :)

[/quote]

Miksi koti pitää laittaa arestiin? Eikö toi kotoa poistuminen ole PIKKASEN liioiteltua, jeee 15v. ulos vanhempien kanssa!!! Kyllä se nuori polttaa, jos on polttaakseen, ei siinä saarnat auta. Ja samalla keinot keksii missä polttaa ja miten peittää haju. Ostakaa niille sähkötupakka, niin minäkin tein.

Vierailija
2/38 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koti arestiin muutamaksi päiväksi ja ei saa poistua kuin pihalle ja ulos saa lähteä jos äiti tai isä on mukana. Saarnaa tupakan vaaroista, varsinkin tytöille tehoaa se että sanoo että hampaat menee likaisiksi ja naama kurttuiseksi, ja alkaa haisemaan.

Itsellä 18 vuotias poika ja ties kuinka monta keskustelua tupakasta ja kannabiksesta. Nyt opiskelee lukiossa ja alkoholia max. Kuukaudessa, eikä polta YHTÄÄN. :)

[/quote] Mikä sinulla ja aplla on kun ette osaa edes kirjoittaa kotiaresti-sanaa oikein? Oletteko vajakkeja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyppäs samantien vielä onko neitsyt?

Vierailija
4/38 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kokeilin tupakkaa ensimmäisen kerran 15v ja aluksi sain jonkun "puhuttelun" ja myöhemmin toinen vanhemmista "sekos" polttamisesta..

Vierailija
5/38 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 21:45"]

Onpa hirveää,hei haloo kalkkis, kaikki nuoret ainakin kokeilevat tupakkaa. Turhaa keuhkota, kuten nuoret sanoo. Etkö itse edes kokeillut nuorena??? Mamis

[/quote] Vaikka useimmat kokeilee, on silti vanhemman tehtävä tehdä selväksi nuorelle, että tupakointi ei ole hyväksyttävä asia.

Vierailija
6/38 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka vanhanaikainen olet,moni vanhempi polttaa, itse olen reilusti yli 40, ja mielipiteeni ovat suvaitsevaisia ja sallivia. Älä sekoo sukkiisi.Tupakka ei ole huume, oletko vähän nipo.

Vierailija
7/38 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 21:42"][quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 21:28"]4, mistäs tiedät?

[/quote]

Ei haise koskaan tupakalle eikä hänen kämpästään löydy edes sytkäriä. Ja elää niin vähillä rahoilla ettei herralla edes olisi rahaa yhteen ylimääräiseen sätkään. Toisaalta poika on jo aikuinen joten tehkööt mitä haluaa, mutta on sanonut mulle monesti ettei enää halua polttaa edes yhtiä savujakaan. Hyvä niin:)

4

[/quote]

Tokkopa sinä koko totuutta asiasta tiedät. ;)

Sinun edessähän hän voi esittää vaikka kuoripoikaa, mutta totuus voi olla tarua ihmeellisempää! ;)

Vierailija
8/38 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 21:58"]Kuinka vanhanaikainen olet,moni vanhempi polttaa, itse olen reilusti yli 40, ja mielipiteeni ovat suvaitsevaisia ja sallivia. Älä sekoo sukkiisi.Tupakka ei ole huume, oletko vähän nipo.

[/quote]

Oletko vähän IDIOOTTI, toivottavasti sulla ei oo lapsia.. Rööki aiheuttaa syöpää ja kaikkea pahaa ulkonäölle että terveydelle. Luulis Jo noin "aikuisen" sen tietävän:D:D vittu mikä valopää

Vierailija
9/38 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä saarnaaminen tupakan vaaroista ei yleensä tehoa teineihin, joiden maailmassa sairaudet eivät koske heitä nuoria, vaan muita ja varsinkin vanhoja. Konkreettinen havainnollistaminen tupakan haittavaikutuksista tehoaa paremmin. Anna lapselle mehupilli ja käske kokeilla hengittää sen kautta vaikka 10min. Vastaa pahasta keuhkoahtaumataudista kärsivän hapenottokapasiteettia. Anna lapsesi pohtia, kannattaako ottaa riski. 

Vierailija
10/38 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 22:06"]

[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 21:58"]Kuinka vanhanaikainen olet,moni vanhempi polttaa, itse olen reilusti yli 40, ja mielipiteeni ovat suvaitsevaisia ja sallivia. Älä sekoo sukkiisi.Tupakka ei ole huume, oletko vähän nipo.

[/quote]

Oletko vähän IDIOOTTI, toivottavasti sulla ei oo lapsia.. Rööki aiheuttaa syöpää ja kaikkea pahaa ulkonäölle että terveydelle. Luulis Jo noin "aikuisen" sen tietävän:D:D vittu mikä valopää

[/quote]

Vittu,olen nuorekas ja meillä saa polttaa. Älä sinäkään sotkeudu nutturaasi,kiristääkö pahasti....

Vierailija
11/38 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta kartsa tupakkaa ja pistä polttamaan niin kauan että oksentaa. Varmasti alkaa inhoamaan tupakkaa sen jälkeen. Toimii paremmin kuin mikään lässyttely tupakan vaaroista.

Vierailija
12/38 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 22:09"]

[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 22:06"]

[/quote]

[/quote]

Vittu,olen nuorekas ja meillä saa polttaa. Älä sinäkään sotkeudu nutturaasi,kiristääkö pahasti....

[/quote] Lopetahan nyt, ja mene kertomaan äidilles, että sulla on iltapesujen aika.

Vierailija
13/38 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 21:14"]Tytär on 15 vuotias ja haisi tupakalle, myönsi polttaneensa, sanoi että oli ensimmäinen kerta.

Mikä olisi teidän mielestänne sopiva rangaistus, ollaan mietitty miehen kanssa koti arestia mutta on aika ärsyttävä kesälomalla pysyä kotona. Sanokaa mitä itse antaisitte, vai antaisitteko ollenkaan.

[/quote]

Puhuisin lapsen kanssa. Tupakoinnin vaarallisuus on hänelle varmasti tuttua. Oli kokeillut. Se ei ole maata kaatavaa.

Jos alkaa polttamaan, voit kannustaa terveyden vaalimiseen.

Rankaiseminen erottaisi teitä. Nyt juuri tarvitaan yhteyttä, keskusteluyhteyttä.

Jos kasvatuksesi on perustunut rangaistuksiin, en voi auttaa.

Vierailija
14/38 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeaa uskoa, että on noin tiukkapipovanhempia, ei sitä ennen. Se on vain tupakkaa. Itse poltin jo 70-luvulla, meillä sai olla vapaasti. Jestas noita nykyisiä vanhempia, hajotkaa.

Vierailija
15/38 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 22:06"][quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 21:58"]Kuinka vanhanaikainen olet,moni vanhempi polttaa, itse olen reilusti yli 40, ja mielipiteeni ovat suvaitsevaisia ja sallivia. Älä sekoo sukkiisi.Tupakka ei ole huume, oletko vähän nipo.

[/quote]

[/quote]

Mieti mitä huumeet aiheuttaa hyvin lyhyessäkin ajassa. Entä mitä luulet alkoholin aiheuttavan?

Tupakka noihin verrattuna on todellakin pienempi paha. Syöpää tupakka SAATTAA aiheuttaa, mut ei todellakaan ole kiveen hakattua tietoa.

Ja hei, pennut nyt tuppaa kokeilemaan kaikkea mitä.porukat kieltää. Nuttura kannattaa pitää löysällä ja muistaa se oma kultainen nuoruus ja teiniaika! ;)

Ihan turha kenenkää tulla selittää miten muka ite ollu teininä mamman ja isin pikku lellipentu, en väitä etteikö joku olisikin ollut, mutta että kaikki? :D Pyh ja Pah! Eiköhän JOKAINEN aikuinen ole pentuna uhmannut vanhempiaan ja kokeillu salaa röökiä ja viinaa?

Ite oon siinä onnellisessa asemassa ettei mun tarvinnu salaa niit kokeilla, mutsi anto maistaa röökiä ja viinaa himassa. ;)

Vierailija
16/38 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saarnaaminen, uhkailu, lapselliset arestirangaistukset tai raivoaminen ei ainakaan auta yhtään mitään. Mitä enemmän kasvatatte em. metodeilla, sen enemmän tupakki kullannuppunne suupielessä röyhyää. Te apinat ette tätä tietenkään tajua, teillä ei ole minkäänlaista yhteyttä jälkikasvuunne, ei hääppöisiä vuorovaikutus- tai sosiaalisisia taitoja, ei sosiaalista pelisilmää, ei nokkeluuta, eikä älynystyröitä, joilla kasvattaisitte muita kuin täysiä kusipäitä.

Vierailija
17/38 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 21:48"]

[/quote] Mikä sinulla ja aplla on kun ette osaa edes kirjoittaa kotiaresti-sanaa oikein? Oletteko vajakkeja?

[/quote]Ei toi sullakaan ihan nappiin mennyt.

Vierailija
18/38 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko nämä ap:n kaltaiset edes kokeneet nuoruutta, ei. Täysi nössö tuo ap,että ihan tupakkaa....

Vierailija
19/38 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin aivan äärimmäisen pettynyt, jos lapseni jäisi kiinni tupakoinnista. Terveysvaaroista tuskin jaksaisin käydä saarnaamaan, koska ne ovat päivänselviä asioita. Sen sijaan kertoisin lapselle tupakanviljelyn ympäristöhaitoista ja tupakkayhtiöiden uskomattoman röyhkeästä ja rahanahneesta toiminnasta. Kysyisin lapselta, haluaako hän oikeasti olla mukana tukemassa bisnestä, jossa moraalilla ei ole mitään sijaa.

Vierailija
20/38 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 22:57"]Olisin aivan äärimmäisen pettynyt, jos lapseni jäisi kiinni tupakoinnista. Terveysvaaroista tuskin jaksaisin käydä saarnaamaan, koska ne ovat päivänselviä asioita. Sen sijaan kertoisin lapselle tupakanviljelyn ympäristöhaitoista ja tupakkayhtiöiden uskomattoman röyhkeästä ja rahanahneesta toiminnasta. Kysyisin lapselta, haluaako hän oikeasti olla mukana tukemassa bisnestä, jossa moraalilla ei ole mitään sijaa.

[/quote]

Näkökulma tuokin. Silloin lapsesi toki kieltäytyy monikansallisten yhtiöiden valmistamista ja tuottamista tuotteista: epäeettisestä tuoremehusta, suklaasta, kengistä, vaatteista, banaaneista yms. Hienoa. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi viisi