Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tyttö jäi kiinni tupakasta

Vierailija
18.07.2014 |

Tytär on 15 vuotias ja haisi tupakalle, myönsi polttaneensa, sanoi että oli ensimmäinen kerta.

Mikä olisi teidän mielestänne sopiva rangaistus, ollaan mietitty miehen kanssa koti arestia mutta on aika ärsyttävä kesälomalla pysyä kotona. Sanokaa mitä itse antaisitte, vai antaisitteko ollenkaan.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukaasi, että seuraavalla kerralla arestia ja viikkorahattomuutta. Eihän se välttämättä toimi.

Vierailija
22/38 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antaisi eka kerrasta rangaistusta. KErtoisin, että olen harmissani, koska olen luottanut arvostelukykyynsä. Samalla sitten kertoisin myös, sen rangaistuksen, joka seuraavasta kerrasta tulee. Meillä se olisi varmaan tietokoneen lähteminen vähäksi aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koti arestiin muutamaksi päiväksi ja ei saa poistua kuin pihalle ja ulos saa lähteä jos äiti tai isä on mukana. Saarnaa tupakan vaaroista, varsinkin tytöille tehoaa se että sanoo että hampaat menee likaisiksi ja naama kurttuiseksi, ja alkaa haisemaan.

Itsellä 18 vuotias poika ja ties kuinka monta keskustelua tupakasta ja kannabiksesta. Nyt opiskelee lukiossa ja alkoholia max. Kuukaudessa, eikä polta YHTÄÄN. :)

Vierailija
24/38 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että olen syvästi pettynyt lapseen sillä luulin että hän on sen verran fiksu ettei tuhoa keuhkojaan. Kertoisin toivovani ettei kys. tapa jatku ja jos jatkuu niin aion rangaista häntä viikkorahan menetyksellä ja kotiintuloajan tiukentamisella.

Vierailija
25/38 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

4, mistäs tiedät?

Vierailija
26/38 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en saanut sanktiota vaan armotonta kettuilua ja kuittailua tupakan hajusta ja vaaroista. Jumankauta joka päivä kokoajan jokapaikassa. Sellasta rasittavaa saarnaa, ei hetken rauhaa. Enkä poltellu enää. Loppui ku seinään kun en enää haissut tupakilta.

Vanhemmat myöhemmin on nauranut kuinka raskasta oli tämä heidän valistus, kun itseäänkin alkoi jo ärsyttää mutta hienosti vetivät loppuun asti.

Toinen vaihtoehto on tietysti laittaa rahahanat kiinni.

Vierailija
27/38 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulosta kuvia keuhkosyövästä, keuhkoahtaumataudista tietoa ja kerro, kuinka se koukuttaa ja rahat menevät!

Vierailija
28/38 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin niin järkyttävän pettynyt, että saarnaamista löytyisi. 

Se varmaan riittäisikin jos vain yksi kokeilu takana. Ja tekisin selväksi mitä seuraa jos jatkuu. Eli todennäköisesti kuukausiraha pois hetkeksi ym.

Vierailija
29/38 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu varmaan oli eka kerta Heh HEH, siis eka kerta kun jäi kiinni.

Vierailija
30/38 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu varmaan oli eka kerta Heh HEH, siis eka kerta kun jäi kiinni.

Vierailija
31/38 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni isä polttaa tupakkaa ja kun sieltä tullaan, kaikki haistaan tupalle. Vaari käy vielä parvekkeella tupakalle, mutta niin se haju on sisälle tarttunut.

Kun lapset oppivat kirjoittamaan, googlettivat jossain vaiheessa sanat keuhkosyöpä.

Eipä ole polttanut.

Vierailija
32/38 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se paska.

Vierailija
33/38 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 21:29"]

Tulosta kuvia keuhkosyövästä, keuhkoahtaumataudista tietoa ja kerro, kuinka se koukuttaa ja rahat menevät!

[/quote]

Juu, sehän se toimiikin. Eihän niitä kuvia näytetä ja lätinöitä lätistä, kuin vähintään kerran vuodessa ala-asteelta alkaen.

Vierailija
34/38 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäähän sitä kerran kokeilla. Kerro että se on typerää, näytä esimerkkiä (olemalla polttamatta) ja toivo parasta. Viime kädessä se on jokaisen omissa käsissä. T. Isi

Vierailija
35/38 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 21:32"]

Jätä se paska.

[/quote] Tämä jätä se paska on meillä jo vitsi kotona teininkin kanssa. Kiitos teidän av-mamit.

Vierailija
36/38 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 21:28"]4, mistäs tiedät?

[/quote]

Ei haise koskaan tupakalle eikä hänen kämpästään löydy edes sytkäriä. Ja elää niin vähillä rahoilla ettei herralla edes olisi rahaa yhteen ylimääräiseen sätkään. Toisaalta poika on jo aikuinen joten tehkööt mitä haluaa, mutta on sanonut mulle monesti ettei enää halua polttaa edes yhtiä savujakaan. Hyvä niin:)

4

Vierailija
37/38 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kertoisin lapselle, kuinka pettynyt olen tähän asiaan. Että kuvittelin lapsestani tulevan fiksumpi. Kertoisin tupakoinnin riskeistä, sairauksista, varsinkin jos suvussa on syöpää ja siitä kuinka naurettavalta se harrastus näyttää.

Olen itse lopettanut, ei ollut mitään muuta syytä kuin se, että tajusin yhtäkkiä kuinka naurettavan näköistä, turhaa ja itsetuhoista tupakointi on. Tavallaan olisin kai tekopyhä jos joudun tästä asiasta puhumaan lapsen kanssa joskus...

Vierailija
38/38 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa hirveää,hei haloo kalkkis, kaikki nuoret ainakin kokeilevat tupakkaa. Turhaa keuhkota, kuten nuoret sanoo. Etkö itse edes kokeillut nuorena??? Mamis

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän