Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys teille, joiden puoliso käyttää mielialalääkkeitä?

Vierailija
18.07.2014 |

Kuinka paljon teidän elämään vaikuttaa puolison lääkkeiden käyttö vai vaikuttaako se mitenkään? Ja kuinka paljon pitää lääkkeitä käyttävältä ihmiseltä kestää ajatellen että käytös johtuu nimenomaan lääkkeistä?   

Itse olen tilanteessa jossa kumppanini haukkuu, huutaa, tiuskii ja loukkaa minua päivittäin. Hän ei ole ollut tällainen ennen lääkkeiden  aloittamista ja tiedän itsekkin että tuollainen käytös kuuluu sivuoireisiin, mutta kuinka paljon minun täytyy katsoa asiaa sormien läpi? Yleensä nielen loukkaantumiseni muistaessani mistä se todennäköisesti johtuu mutta on rasittavaa elää tällaisessa suhteessa pitkään. 

Mitä itse olette tehneet tämän tyylisissä tilanteissa? Oletteko löytäneet kompromissin vai sietäneet kaiken? 

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 20:01"]

Kuinka paljon teidän elämään vaikuttaa puolison lääkkeiden käyttö vai vaikuttaako se mitenkään? Ja kuinka paljon pitää lääkkeitä käyttävältä ihmiseltä kestää ajatellen että käytös johtuu nimenomaan lääkkeistä?   

Itse olen tilanteessa jossa kumppanini haukkuu, huutaa, tiuskii ja loukkaa minua päivittäin. Hän ei ole ollut tällainen ennen lääkkeiden  aloittamista ja tiedän itsekkin että tuollainen käytös kuuluu sivuoireisiin, mutta kuinka paljon minun täytyy katsoa asiaa sormien läpi? Yleensä nielen loukkaantumiseni muistaessani mistä se todennäköisesti johtuu mutta on rasittavaa elää tällaisessa suhteessa pitkään. 

Mitä itse olette tehneet tämän tyylisissä tilanteissa? Oletteko löytäneet kompromissin vai sietäneet kaiken? 

[/quote]

Käytän itse mielialalääkkeitä ja sivuoireisiin kuuluu kaikki nuo. Pahinta on, että olen koko ajan pahalla tuulella, ahistunut, ärsyyntynyt. Tiedän, että ei pitäisi ärtymystä purkaa läheisiin, mutta minkä teet. Sitten kun helpottaa, pyytelen anteeksi yms.. Minulle Professori sanoi, että sairauteni on koko perheen sairaus ja sen vuoksi käymme minun psykiatrilla molemmat vanhemmat. Tämä on helvetin raskasta koko perheelle ja varsinkin minulle, kun näen että minun takia muutkin kärsii. Toivon että sivuoireet menisi ohi, mutta olen sanonut muulle perheelle, että lähtevät sitten pois kun eivät enää jaksa ja viimeistään silloin jos alkavat itse sairastumaan

Vierailija
42/42 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut vastaavanlaisessa tilanteessa johon auttoi yksinkertaisesti lääkkeiden vaihtaminen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi