Puhuuko suomalaisnuoret nykyään yhtä hyvää englantia kun Smoukahontas?
Kommentit (30)
[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 09:00"]
Minä ainakin puhuin täydellistä englantia 16v mennessä, muutin sitten ulkomaille ja totuin myös englannin puhumiseen nopeasti.
Nyt englanti sujuu luontevammin kuin suomi.
[/quote]
Kiitos alapeukutuksista kateelliset;-) Tällä smoukahontaksella on kyllä pieni suomitms aksentti puheessaan.
Mun 14v puhuu jo nyt paremmin kuin minä. Ääntää myös. Katselee päivät pääksytysten ulkomsisia video postauksia. En voi kuin ihailla.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 10:04"]
Eivät. Monet luulevat puhuvansa.
[/quote] se on paljon se kun puhuu eikä häpeä sitä jos ei nyt mene niinku just prikulleen. Nuoriso puhuu suht hyvin ja eritoten pojat kunnostautuneet, kiitos pelien.
Kyllä nuoret (pääosin) puhuu todella hyvää englantia.
Heillä on rohkeutta puhua ja jotkut käyttää päivittäin enkkua.
Asuin pari vuotta Yhdysvalloissa, ja monasti vastakeskustelija luuli minua natiiviksi, mutta puolisoni kuuli olevan muualta. Usein tästä hämmennyin ja sitten suomiaksenttia tuli lisää. Toki olen kasvanut pelien ja elokuvien parissa niin oppiihan siinä. Harmittaa tämä ihmisten alapeukutus. Joillakin vain on parempi kielikorva ja -pää kuin toisilla.
Ei puhu, mutta sillä suomi aksentilla uskalletaan puhua.
Osa puhuu, osa ei. Aika moni kumminkin puhuu, ja siihen on vaikuttanut matkailu ja opiskeluvaihto. Ja se, että nuoret pelaavat paljon englanninkielisiä pelejä, notkuvat Youtubessa kuuntelemassa englanninkielisiä videoita kaiken päivää.
Esim. meillä...työskentelen englannin kielellä pitkin päivää (luetun ymmärrys, kirjallinen ilmaisu, puheen ymmärrys ja tuotto), ja väitän omaavani todella hyvän kielitaidon. Olin lapsenakin koulussa hyvä englannissa, ja lukioaikana olin Briteissä ja Jenkeissä. Mutta nyt huomaan, että 14-vuotiaani puhuu ja ymmärtää englantia paremmin kuin minä saman ikäisenä, paljonkin paremmin. Ei se vielä äidille pärjää, mutta kovaa vauhtia kehittyy. Ja juurikin siksi, että seuraa netistä englanninkielisiä videoita todella paljon.
Eivät. Monet luulevat puhuvansa.