Voisitko seurustella roskakuskimiehen kanssa?
Hävettäisi kertoa sukulaisille tai ylipäätään kenellekkään miehen työstä.
Kommentit (29)
Roskakuski on rehellinen ja tärkeä työ, aina on tarvetta. Ellei se haju siis tartu ihmiseen, niin toki. Jos taas haisee vaatteet/iho, niin sitten en...
Jos on muuten fiksu ja sivistynyt, niin mikä ettei.
Minulle on ihan sama, onko kumppanin ammatti arvostettu ja hyväpalkkainen. Sillä sen sijaan on minulle erittäin paljon väliä, onko kumppani kiinnostunut sivistämään itseään, avarakatseinen ja älykäs. Likaista työtä duunariammatissa tekevä ihminen voi olla kaikkea tuota. Mutta jos kumppani olisi päätynyt roskakuskiksi siksi, että ei paljon koulut kiinnostaneet ja muutenkin tyyppi olisi sellainen persumainen juntti, niin ei se roskakuskina työskentely kyllä ainakaan lisäisi kiinnostustani häneen.
Arvostan kovasti. Todella tärkeä ammatti ja noita kuskeja pitäisi varmaan olla enemmänkin. Likaisia töitä on muitakin. Olen kuullut sanottavan, että työtä on vain sellainen, missä kädet likaantuu. Toivottavasti heille maksetaan kunnon palkkaa, niin että voivat olla hyviä perheenisiä. Taisin muuten nähdä naisen roskakuskina???
Ainoa mikä aina pitää olla päällä kun mies tulee kotiin - näin kuumallakin - on tietysti OMA SAUNA! Ja olishan se hyvä, että heillä olisi sellainen päivän päätteeksi jo työpaikalla.
En tiedä arvostanko ollenkaan sellaisia ammatteja kuin esimerkiksi lääkäri tai tuomari, joiden parissa olen kasvanut. Tuntuvat olevan nykyään todella tyhmää ja omituista porukkaa, joilla pissa noussut päähän mahdollisesti suuren palkan takia. On aivan väärin, että heillä on myös valtaa ihmisten taloudelliseen tilanteeseen - sen pitäisi ulottua ainoastaan potilaiden sairauksien hoitamiseen. Toisaalta eivät kaikki lääkärit voi valita potilaitaan. Toisin se oli ennen kun köyhillä oli omat lääkärinsä ja toisella ääripäällä omat henkilääkärinsä. On myös väärin, että tietyt lääkärit saavat yhteiskunnalta ilmaisen koulutuksen (vai olenko tietämätön?) ja sitten harjoittavat ammattiaan vain sellaisella tavalla, että keräävät tietyltä kansanosalta suuret rahat ties millä tyhjänpäiväisillä hoidoilla tai leikkauksilla, mitkä eivät ole mitään sairauden hoitamista.
Suoraan sanoen en. Yksi kouluaikainen kaverini on naimisissa roskakuskin kanssa. Olin kerran heillä kylässä, kun mies tuli töistä kotiin. Se HAJU, voi kauhea. Mies tuli suoraan peseytymättä työvaatteissaan sohvalle istumaan ja hetken kuluttua koko huone haisi sellaiselle aurinkoon viikoksi unohtuneelle roskapussille. Mies oli itse varmaan ihan turtunut jo hajuun. Kaveria selvästi nolotti, koska totta kai hän tajusi minun haistavan sen. En tietenkään mitenkään reagoinut hajuun, mutta se oli aivan kamala. En tiedä, olisiko suihkussa käynti ja vaatteiden vaihtaminen riittänyt korjaamaan tilanteen. Mutta tämän perusteella en kyllä mitenkään voisi kuvitella asuvani samassa taloudessa roskakuskin kanssa, niin paljon kuin arvostankin heidän tekemäänsä työtä.
Vierailija kirjoitti:
Voisin. Säännölliset työajat, eikä tuo töitä kotiin.
Ei tuo fyysisesti töitä kotiin, mutta ihan samalla tavalla voi vapaalla jauhaa työasioita kuin kuka tahansa muukin. Olen seurustellut roskakuskin kanssa ja en jaksanut kuunnella niitä hänen työpäivänsä "jännittäviä" hetkiä. Enemmän tämä on luonnekysymys. Voisin seurustella roskakuskin, mutta jonkun vähän älykkäämmän yksilön, kanssa.
Tottakai.