Miten voi (hienovaraisesti) opettaa miehensä pesemään hiuksensa oikein?
Mieheni on osittain kaljuuntunut ja häpeää sitä. Ja tietää, että hilsettä on mutta ei sitä kuinka paljon sitä onkaan. Koko päälaki on täynnä kuivaa valkoista hilsettä. Ja hiusten allakin sitä näyttää olevan. Luulenpa, että hän vaan plurauttaa shampoota aina samaan kohtaan ja sen hierominen saattaa olla sitä ja tätä. Puhumattakaan huuhtelusta. Tiedän, että hilse voi johtua monestakin eri syystä. Mutta tuo on valkoista kuivaa ja tiheää. Ihan kuin shampoojäämiä ja kuivaa ihoa. Kun hänelle tuo kaljuuntuminen on niin suuri kompleksi, niin millä tavoin voin hienovaraisesti yrittää auttaa tuon hilseen hoidossa? Ja ai niin, hän pitää jatkuvasti lippalakkia piilottaakseen kaljun, kotona nyt ei sentään onneksi ;) Minulle hän ihan hyvin kelpaisi vaikka kaljuna, mutta siihen hän ei varmasti suostu. Mitä hyviä shampoita ja aineita on myytävänä? Ja miten saan hänet käyttämään niitä niin, etten loukkaa häntä? Kiitos.
Kommentit (10)
Itse varmaan muka lukisin netistä tai lehdestä mukamas jotain juttua ja alkaisin sitten selittämään "tässä on juttu hiustenpesusta, että sampoo pitäisi hieroa päänahkaan eikä hiuksiin ja että sampoonkin pitäisi antaa vaikuttaa ja että huutoa pitäisi minuutin ajan!" Ja sitten jaarittelua siitä että miten teen ja kysyisin miten sinä teet. Ja jotain että "aika hyvä tämä huuhtelujuttu, siksi ehkä kutittaa ja tulee hilsettäkin kun itse en ainakaan huudo kunnolla! Pitääkin kokeilla!"
En sitten tiedä meneekö läpi...tai jakeluun. :)
Käyttekö yhdessä suihkussa? Jos pesisit miehen hiukset?
Entä jos ostat jotain päänahkaa kuorivaa hoitoa (esim. biozell) jne. ja jätät sen kylppäriin? Sanot että poistokorista nappasit tai jos sekin arveluttaa niin arvonnasta sait :)
Ei käytä, eikä hän näe itse miltä päälaki tai sen jäljellä olevan "papin tonsuurin" hiusten alla näyttää. Mutta minä näen sen, kun hän istuu. Oli kai se jotain markettishampoota joskus ostanut, mutta ei taida sitäkään käyttää. Tuo on nolo vaiva, mutta uskon että hoidettavissa. P.S. Mies on 56-v ja aika itsepäinen ;)
Vastaaja nro 5 siis Ap, ja en usko että käyttäisi mitään kuorintoja tai muuta. Käy suihkussa kork. kerran viikossa, ja ei ole elämässään laittanut naamaansa mitään rasvaa. Ne on kuulemma akkojen hommia.
Ap
Näytä sille peilin kanssa, sitä päätä, että onko huomannut hilsettä olevan näin paljon? Ja sanot, et täytyy mennä ostaa vaikka apteekista hilseshampoo (jos marketti head&shoulders tms on kokeiltu)
joko sinä tai mies ostaa. Ei kai siinä tarvi sen hienovaraisempi olla.. Sanoo vaan suoraan. Kunhan äänensävy ei ole nalkuttava ja nipottava...
Mee sen kanssa suihkuun ja laita shampoo ja hiero suihkugeeli vartalolle :) yhteiset suihkut on ihania
Ajattelin kanssa että ostat aineet hilseeseen ja peset ukkosi pään kunnolla, penkille kun saunassa istutat ja samalla hierot tissejä naamaan, kyllä se siitä tai jos on niin vitun ÄIJÄ sanot sille suoraan että näyttää ihan hinttitukalle tuollainen lakikalju ja käsket parturiin ajamaan koko kuupan sileäksi.
Millainen suhde teillä on jos et voi suoraan sanoa että hilsettä on ja ostaa vaikka hilseshampoota?
Olemme olleet naimisissa 3 kk, ja hänelle on jo tuo kaljuuntuminen tosi iso häpeä. Ja hän on karski mies, joka ei ole tottunut käyttämään jotain "akkojen aineita". Plänttää siis tosiaan suoraan sitä shampoota siihen kaljuunsa ja ilmeisesti pesee itsensä niin että pitää sitä suihkuletkua toisessa kädessä. Seurustelun alkuajoista tuo hilseongelma näyttää vain pahentuneen. Seurustelun alussa oli vaikea saada hänet riisumaan sitä hautovaa lippalakkiaan edes sisällä ollessaan kanssani. Ja miten mä tuon kanssa menen sinne yhteiseen suihkuun, kun itse käyn suihkussa joka päivä ja hän max kerran viikossa? Hän inhoaa suihkussa käyntiä, mutta on hänessä paljon muita hyviä puolia. Tuo haju vaan häiritsee. Ja joo, hän on 56-v eläkeläinen (fyysisistä syistä mutta ei sellaisista jotka estää itsensä pesemisen ihan itse). Miten tuollainen viedään suihkuun ja päänahan kuorintoihin? ;)
Ap
Up. Tämä ei ole seksikäs tai kovin kiinnostava aloitus, mutta neuvoja kaipaisin.
Ap
Jos hän tietää, että hilsettä on niin eikö hän käytä mitään hilseshampoota?