yh äidin loma.
Hei te YH:t. Saatteko lastenhoito apua kesällä minkä verran? Siis että saatteko omaa lomaa?
Ihmettelen mieheni muksujen YH äitiä. Sumplinut kesän niin, että nämä viettävät muiden hoidossa yli 5vk. Ovat yhtäsoittoa meillä, miehen äidillä ja kavereiden mökillä. Nainen ite lomailee vaan uuden miehensä kanssa.
Ymmärrän toki että lomaa tarvitsee itse kukin mutta kuka kehtaa yli kuukautta vältellä omia lapsiaaan ja rohmia elareita? Onko tää yleistäkin? Luulis että jos on huoltajuus hommattu uhkailemalla niin sitten sitä haluttaisi huoltaa eikä hoidattaa koko kesää muilla.
Joo lapsilla varmaan ihan kiva puuhakas kesä mutta millanen äiti ei halua edes yhtä päivää lasten kanssa lomarientojensa välissä vaan soittelee että josko ne voisi taas uuden viikon olla meillä.
Huh heijaa tätä hyväksikäytön määrää. Miten muilla?
Kommentit (59)
Kuinkas pitkään miehesi kehtaa vältellä lapsiaan? Näkeekö joka viikko vähintään joka toinen päivä, vai miten?
Hyväksiköyttöä se, että isä hoitaa lapsiaan? Varsinkin, kun on kysytty asiaa.
Ihan oikein tekee, pitkä raskas talvi taas edessä, niin on hyvä ladata akut. (ja ei ole oma lehmä ojassa ihan ydinperheestä terveisiä)
Jaa, ei kai tuo ole sen kummallisempaa kuin että lapsen isä on on viimeksi nähnyt lastaan toukokuussa viikonlopun ajan, sitä ennen hiihtolomalla ja joululomalla pari päivää.
Pitää varmaan alkaa rustaamaan aloituksia, joissa ex- mies vain pitää lomaa, kun ei tapaa lapsiaan ollenkaan. Yhteishuoltajuus on ja elareitakaan ei maksa nyt työttömyytensä tähden.
Viisi viikkoa putkeen on toki aika pitkä aika mutta sen voi ajatella niinkin että koululaisilla on lomaa 10 viikkoa, siitä siis puolet lapset ovat muualla kuin äidillään - onpas hyväksikäyttöä ja kamalaa. Ehkä äiti ajatteli että mieluummin lapset ovat putkeen nuo reissunsa mitä kesällä ovat niin sitten se heidän yhteinen loma-aika (äidin ja lapsien) ei ole vain pienissä pätkissä kun lapset on milloin missäkin mummolassa kylässä.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 14:51"]Kuinkas pitkään miehesi kehtaa vältellä lapsiaan? Näkeekö joka viikko vähintään joka toinen päivä, vai miten?
[/quote]
Hän näkee lapsiaan joka päivä. YH-prinsessa on kätevästi ulkoistanut omien lastensa hoidon vupden jokaisena päivänä. Eli siis "työskentelee" ilta 8. Näin ollut jo useampi vuosi mutta nyt tilanne pahentunut kun löysi uuden miehen. Ei kiinnostas olla enäã äiti ilmeisesti.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 14:51"]Kuinkas pitkään miehesi kehtaa vältellä lapsiaan? Näkeekö joka viikko vähintään joka toinen päivä, vai miten?
[/quote]
Hän näkee lapsiaan joka päivä. YH-prinsessa on kätevästi ulkoistanut omien lastensa hoidon vupden jokaisena päivänä. Eli siis "työskentelee" ilta 8. Näin ollut jo useampi vuosi mutta nyt tilanne pahentunut kun löysi uuden miehen. Ei kiinnostas olla enäã äiti ilmeisesti.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 15:06"]Minkäikäiset lapset?
[/quote]
10 ja 12
Kamala kamala hirviömäinen exä. Onneksi sä olet parempi ihminen. Tämänhän sä halusit kuulla?
Mun ex-mies ottaa lapsen joka toinen viikonloppu, ja kesäloma ei muuta asiaa mitenkään. Mä viihdyn lapseni kanssa enkä ole ehdottanut haluaisiko hän vaikka viikon välillä olla putkeen lapsensa kanssa, odotan että hän itse sitä ehdottaa sitten kun haluaa. Nyt mulla on pieni vauva kotona, joten en kuitenkaan saa mitään omaa aikaa, aikaisempina vuosina mulle on riittänyt omaksi ajaksi se viikonloppu, mutta ymmärrän täysin että haluaa latailla akkuja pidemmänkin ajan, ja lasten isän kuuluukin olla lastensa kanssa. Vaikka se kuinka sua harmittais.
Naiset hyvät, älkää ottako miehiä joilla on lapsia, ellette halua että osa kesästä menee lasten kanssa touhuten, ellette ole valmiita siihen että se ex on kuvioissa, ja ellette tajua että sen jälkeen te olette osa lapsiperhettä. Ihan oikeasti.
Jaa. No ylläri että tarina muuttui taas tähän, että isä hoitaa muutenkin ympäri vuoden lapsia. Hohhoijaa.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 15:11"]
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 15:06"]Minkäikäiset lapset?
[/quote]
10 ja 12
[/quote]
No kyllähän tuonikäiset voivat olla pitkäänkin erosta toisesta vanhemmastaan, kun kerran pienemmätkin ovat erossa kuukausia etävanhemmista.
Ovat kuitenkin tutuiss apaikoissa: mummolassa, isän luona ja mukavaahan on kavereiden luona.
Turhaan olet huolissasi lasten hyvinvoinnista, mutta kiva, että on äitipuolia, jotka ajattelevat lapseten parasta eikä sitä, että haluasi vain itse olla ilman lapsia siellä ukon kainalossa.
Itse olen tapaajavanhempi kesäisin. Lasteni isä on opettaja ja hänellä on luonnollisesti sitä lomaa enemmän, kuin minulla.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 15:03"]Viisi viikkoa putkeen on toki aika pitkä aika mutta sen voi ajatella niinkin että koululaisilla on lomaa 10 viikkoa, siitä siis puolet lapset ovat muualla kuin äidillään - onpas hyväksikäyttöä ja kamalaa. Ehkä äiti ajatteli että mieluummin lapset ovat putkeen nuo reissunsa mitä kesällä ovat niin sitten se heidän yhteinen loma-aika (äidin ja lapsien) ei ole vain pienissä pätkissä kun lapset on milloin missäkin mummolassa kylässä.
[/quote]
Ei kun äitylillä alkaa ihan työt. Ei yhteistä lomaa lasten kanssa. Onko se nyt vaan niin vaikea uskoa että hyväksikäyttöä esiintyy. Ihmisiä voi käyttää hyväkseen ja vaikka nämä sallisi sen, ei se tee asiasta moraalisesti hyväksyttävämpää. Mun mies kantaa vastuun lapsistaan 60% eikä ole edes virallinen huoltaja. Isovanhemmat hoitaa 30% ja äidille jää 10%. Ja miksi? Siksi että on pakko ettei lapset jää heitteille. Prinsessa oli vappunakin jättämässä lapset yksin asenteella et kyllä ne pärjäã yksin yöhön asti kun me ei voitu pv varoajalla ottaa kun oltiin järkätty juhlat joissa alkoo mukana. Kuittasi vaan et tehkää vaikka lasu-ilmotus, hän menee. Tosi itsekäs tyyppi.
Minä en ota lomaa lapsistani vaikka olen avioliitossa lasten isän kanssa. Lapset on meidän molempien kanssa koko lomankin! Siis AINA!
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 15:15"]
Jaa. No ylläri että tarina muuttui taas tähän, että isä hoitaa muutenkin ympäri vuoden lapsia. Hohhoijaa.
[/quote]
Joo...olinkin laittamassa osa 1600 sarjassamme, kuinka kelvottomia huoltajia miehen rakas entinen puoliso on. Isällä on ihat samat mahdollisuudet saada lapset asumaan luokseen, mutta jostain kumman syystä lapset jäävät äidille...
Ap vaikuttaa erittäin kypsältä aikuiselta. Mitä, jos pelastaisitte lapset pahan pahan äidin vaikutusvalasta?! Isä on huoltajakandinaattina ihan samalla viivalla äidin kanssa ja isän mahdollisuudet saada lapset asumaan luokseen on luultua parempi, joten siihen on ihan turva vedota.
Mikäs siinä sinun miehessäsi on vikana, kun kerran se huoltajuus on saatu mieheltä pois uhkailemalla?
en ymmärrä aloitusta, en todellakaan. Miten voi olla hyväksikäyttöä se, että äiti kysyy lasten isältä, että haluaako isä viettää lastensa kanssa aikaa?
5 viikkoa ilman lapsia on toki pitkä aika. Voi olla että äiti on väsynyt ja voi olla että laspista on kivaa. Yleensä isä on kova ikävä ja loma onkin hyvä aika olla pois rutiineista ja tankata etävanhemman läheisyytta. Samoin mummoloissa on monella tapana olla juuri lomalla.
Elareita ei todellakaan lopeteta siihen, että lapset vierailevat kavereidensa tai mummojensa luona. Se vähentääv ainr uoan tarvetta, mutta kyllähän lähes jokainen laittaa kaveriperheisiin runsaat ja kalliitkin tuliaiset, jotka monesti ovat paljon kalliimmat kuin se ruoka, mitä kotona olisi syöty. toisaalta vastaavasti voi kaveritkin vierailla omassa kodissa.