yh äidin loma.
Hei te YH:t. Saatteko lastenhoito apua kesällä minkä verran? Siis että saatteko omaa lomaa?
Ihmettelen mieheni muksujen YH äitiä. Sumplinut kesän niin, että nämä viettävät muiden hoidossa yli 5vk. Ovat yhtäsoittoa meillä, miehen äidillä ja kavereiden mökillä. Nainen ite lomailee vaan uuden miehensä kanssa.
Ymmärrän toki että lomaa tarvitsee itse kukin mutta kuka kehtaa yli kuukautta vältellä omia lapsiaaan ja rohmia elareita? Onko tää yleistäkin? Luulis että jos on huoltajuus hommattu uhkailemalla niin sitten sitä haluttaisi huoltaa eikä hoidattaa koko kesää muilla.
Joo lapsilla varmaan ihan kiva puuhakas kesä mutta millanen äiti ei halua edes yhtä päivää lasten kanssa lomarientojensa välissä vaan soittelee että josko ne voisi taas uuden viikon olla meillä.
Huh heijaa tätä hyväksikäytön määrää. Miten muilla?
Kommentit (59)
voivoi, tuon siitä saa kun joutuu ottamaan muiden käyttämät ja hylkäämät jämät, eihän se kestä ja muutenkin tulee mukana kaikkea inhottavaa, mitä joutuu sitten vauvapalstalla ihmettelemään!
Kesä kyllä menee lomaillen lapsista, kun töissä pitää käydä vaikka lapset lomalla koulusta. Kesälomaa ei tänä kesänä ole, mutta ensi kesänä sitten. Isä, isovanhemmat ja meidän sisarukset sitten pitävät lapsia luonaan. Mutta älä kadehdu...heidän laskut on silti maksettava. Niin ja tuleehan se arki lapsillekin ja loma koulusta loppuu...
p.s isä ei ole mikään varahuoltaja...samat velvollisuudet hänellä on kuin äidilläkin huolehtia lapsistaan, eikä isä voi itseään ulkoistaa vaikka äidistä erosikin.
Aika monessa kohtaa toistui "prinsessa". Taitaa ap:tä kaivella enemmän ne elarit.
Mielenkiintoista olisi tietää, millainen sopimus lastenhoidon suhteen vanhemmilla on? Siis virallisesti ja mikset valita asiasta miehellesi vaan täällä? Loma-ajat ovat sovittavissa vanhempien kesken.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 15:28"]Mikäs siinä sinun miehessäsi on vikana, kun kerran se huoltajuus on saatu mieheltä pois uhkailemalla?
[/quote]
Nuoruus. Ja rahat lopulta loppui kesken huoltajuuskiistaa. Mun mies on kiltti, ei halua riidellä ja anto periksi lapsien takia. Se on oikeasti maailman paras isä ja näin täyspäisiä näistä lapsista ei olisi tullut ilman isää ja sukua! Tässäpä muuten kultareunus jota en ole ajatellut. Äidin hoidosta olisi voinut tulla isot traumat, nyt niiltä säästyttiin.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 15:29"]
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 15:21"]Minä en ota lomaa lapsistani vaikka olen avioliitossa lasten isän kanssa. Lapset on meidän molempien kanssa koko lomankin! Siis AINA!
[/quote]
Olet HYVÄ äiti!!!!
Olen tuo alkuperäinen. Minulla ei ole mitään miehen lapsia vastaan mutta eikö niitä pitäs itsekin hoitaa jos sellaiset on tehty. Mä oikeasti ootan sitä päivää kun se tekee muuttoa uuden miejen luo ja toivoo et lapset tulisi meille asumaan. Mä tiedän että se päivä tulee.
Vastauksista tosin päättelen että täällä useampi yh äippä hermostui kun kehtasn arvostella heidän elämäntyyliään.
Kuulkaas naiset. Niiden hoitosuhteiden kuuluis mennä 50/50 eikä niin että prinsessa lepäã laakereillaan. Minäkin hoidan omat lapseni ihan itse! Ja olen oikeasti ihan ylpeäkin siitä.
[/quote]
Mitali tulee postissa. En olisi uskonut tätäkään päivää näkeväni, että tälläinen harmiton ajanviete saisi minut näkemään punaista. Ruma sana...voiko itsekorostustaan enää huonommin piilottaa.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 15:34"]Mielenkiintoista olisi tietää, millainen sopimus lastenhoidon suhteen vanhemmilla on? Siis virallisesti ja mikset valita asiasta miehellesi vaan täällä? Loma-ajat ovat sovittavissa vanhempien kesken.
[/quote]
Ei ole sopimusta.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 15:37"][quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 15:29"]
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 15:21"]Minä en ota lomaa lapsistani vaikka olen avioliitossa lasten isän kanssa. Lapset on meidän molempien kanssa koko lomankin! Siis AINA!
[/quote]
Olet HYVÄ äiti!!!!
Olen tuo alkuperäinen. Minulla ei ole mitään miehen lapsia vastaan mutta eikö niitä pitäs itsekin hoitaa jos sellaiset on tehty. Mä oikeasti ootan sitä päivää kun se tekee muuttoa uuden miejen luo ja toivoo et lapset tulisi meille asumaan. Mä tiedän että se päivä tulee.
Vastauksista tosin päättelen että täällä useampi yh äippä hermostui kun kehtasn arvostella heidän elämäntyyliään.
Kuulkaas naiset. Niiden hoitosuhteiden kuuluis mennä 50/50 eikä niin että prinsessa lepäã laakereillaan. Minäkin hoidan omat lapseni ihan itse! Ja olen oikeasti ihan ylpeäkin siitä.
[/quote]
Mitali tulee postissa. En olisi uskonut tätäkään päivää näkeväni, että tälläinen harmiton ajanviete saisi minut näkemään punaista. Ruma sana...voiko itsekorostustaan enää huonommin piilottaa.
[/quote]
Taisi osua?
Huh,huh. Onneksi ei ole noita huolia.
Tää on hyvä, jopa minä provosoiduin ja vain hyvä kotikasvatukseni estää minua sanomasta, mitä mielä olen aloittajan ala-arvoista ja epäkypästä keskustelusta.
Huh heijaa, ei ole hyväksikäyttöön ollut tarvetta, eikä prinsessojakaan näkynyt.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 15:33"]
Kesä kyllä menee lomaillen lapsista, kun töissä pitää käydä vaikka lapset lomalla koulusta. Kesälomaa ei tänä kesänä ole, mutta ensi kesänä sitten. Isä, isovanhemmat ja meidän sisarukset sitten pitävät lapsia luonaan. Mutta älä kadehdu...heidän laskut on silti maksettava. Niin ja tuleehan se arki lapsillekin ja loma koulusta loppuu...
p.s isä ei ole mikään varahuoltaja...samat velvollisuudet hänellä on kuin äidilläkin huolehtia lapsistaan, eikä isä voi itseään ulkoistaa vaikka äidistä erosikin.
[/quote]Jos äiti on virallisesti yksinhuoltaja, niin isän vastuu jää kyllä kukkaron levittämiseen. Ei ole edes se varahuoltaja.
Olisi mielenkiintoista tietää, millainen tapaamissopimus on vanhempien kesken? Jos asia harmittaa sinua, mikset keskustele miehesi kanssa? Jos loma on 10vk niin eikö 5vk ole siitä puolet?
Meillä oli niin, että lapset olivat kesäkuussa 50/50 , mulla yhden viikonlopun enemmän.
Heinäkuussa 3vk minulla, kun olin lomalla ja viikon isällään. Viikon ovat mummon luona.
Lasten pitää tavata isäänsä välillä myös. Minä pitäisin mielellään lapsia kesän, mutta lomat eivät riitä ja on tärkeää, että erosta huolimatta suhde isään säilyy. Itse en alunperinkään erota halunnut.
Kiusallanikin suhtaudun sinuun asiallisesti ja annan auttavia neuvoja..
Neuvo miestäsi menemään pikimmiten lastenvalvojan puheille, jos lapset ovat jo nyt suurimman osan ajasta teidän hoidossanne niin miehesi voi vaatia että hänestä tehdään lähivanhempi. Elatusmaksuihinkin saatte muutoksia kun teette selväksi että vanhemmuus jakautuukin tasaisemmin kuin mitä on annettu ymmärtää. Hiukan ihmettelen kun kerrot että miehesi kävi taistelua huoltajuudesta mutta kuitenkaan mitään sopimusta ei ole tehty? Tokihan se sopimus olisi tehty siinä vaiheessa kun miehesi jalosti luovutti taistelun ja äiti sai lähivanhemmuuden? Elatusmaksujakaan ei tarvitse maksaa ellei niistä ole tehty sopimusta.
Voisiko olla että miehesi on valehdellut sinulle ettei sopimusta olekaan? Minusta noilla tiedoilla sopimus on pakosti olemassa ja sinulle ei vain ole kerrottu siitä jostain syystä.
:)
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 15:38"]
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 15:37"][quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 15:29"]
[/quote]
Olet HYVÄ äiti!!!!
[/quote]
[/quote]
Taisi osua?
[/quote]
Osui mikä osui, mutta kitalakilaukaus myötähäpeästä. Onko tämä ihan oikeasti aikuisen naisen käsitys keskustelusta.
Ja minä ikävöin kovasti lapsia, en olisi koskaan halunnut rikkoa perhettä ja itken aina itse, kun lapset lähtevät. Oletteko miettinyt tältä kannalta, miten vaikeaa tämä on? Kuulkaas, ei kannata kadehtia.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 15:41"]
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 15:33"]
[/quote]Jos äiti on virallisesti yksinhuoltaja, niin isän vastuu jää kyllä kukkaron levittämiseen. Ei ole edes se varahuoltaja.
[/quote]
Yksinhuoltajuus ei poista sitä faktaa etteikö huoltajuutta voisi käytännössä jakaa myös tasan. Huoltajuus on vain juridistisesti säädetty muotoseikka, joka ei pois sulje lapsen oikeutta molempiin vanhempiinsa.
tässä ketjussa olen saanut ap:lta ahukkumisia yh.destani, vaikka hän ei auksi kertonut kokonaista perheensä taustaa ja vaikka minä olen täysyh koko ajan ( yhteishuoltajuus on, mutt ex ei välitä). Ap on tehnyt minusta oletuksia siitä, että olen paska, prinsessa yh, joka ei välitä lapsistaan.
tuollaisella asenteella on turha kysyä neuvoja tai mitään muutakaan.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 15:33"]Aika monessa kohtaa toistui "prinsessa". Taitaa ap:tä kaivella enemmän ne elarit.
[/quote]
Ei kun mua kaivelee se miten joillekin sallitaan tollanen etova hyväksikäyttö. Jos se olisi satunnaista, asia on ihan ok, on mullakin ymmärrystä ja sympatiaa. Mutta miettikää nyt ihan oikeasti. Jos äiti käy arkena vain kotona nukkumassa, ajaa lapset viikonlopuiksi ja kesiksi meille niin milloin ne saa viettää aikaa äitinsä kanssa?
Mun mies kieltäytyi siitä lisäviikonlopusta, sanoi kohteliaasti että nyt on äidin vuoro viettää aikaa lastensa kanssa. Meidän poppoo kerää nyt kamppeet ja lähtee omalle ainoalle lomaviikolleen.
Se miksi urputan täällä on siksi että tahtosin teidän laiskojen naisien ja miesten avaavan silmänsä ja ottavan vastuun lapsistaan. Jokainen tietää sydämessään jos puhun juuri sinusta. Eri asia on sitten välitättekö.
[/quote]
Olet HYVÄ äiti!!!!