Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten liikunnasta tulisi tapa? saamaton...

Vierailija
17.07.2014 |

Olen 35 v. Lapsena en koskaan harrastanut liikuntaa, toki kävellen ja pyörällä liikuin joka paikkaan. Olin hoikka 20-vuotiaaksi saakka, sen jälkeen lihonnut paljon.

Joskus 10 vuotta sitten heräsin ekan kerran siihen, että olisi hyvä harrastaa liikuntaa. Nyt viimeiset 6-7 vuotta olen yrittänyt ja yrittänyt. Olen useana kesänä alkanut juosta, ensin rapakuntoisena kävellyt ja loppukesästä juossut max 10 kilsan lenkkejä. Olen aloittanut kuntosalin, jatkanut sitä max 4 kk ja sitten se loppuu.

Olen kokeillut joogaa, pilatesta, pyöräilyä, spinningiä. Olen tykännyt kaikista. Mutta aina käy niin, että tulen kipeäksi, olen reissussa tai jotain muuta, että viikoksi, pariksi jää tekeminen. Olen tänä vuonnakin aloittanut jo kaksi kertaa kuntoilun: tammikuussa, jolloin tein kaksi viikkoa. Sitten maaliskuun lopusta toukokuun loppuun. Kohta kaksi kuukautta taas tekemättä mitään.

Laihduttamisen kanssa on sama homma. Painan nyt 80 kiloa (168 pitkä) ja 15 kiloa olisi kiva saada pois. Talvella laihduin 9 kiloa, nyt on jo 2 tullut takaisin.

Olen ostanut vuoden kuntosalijäsennyyden, jotta en muka raaskisi olla käymättä. Ei onnistunut.

Olen hakenut inspiraatiota blogeista.

Olen ostanut itselleni uusia härveleitä, jotta innostuisin. Olen luvannut itselleni uudet kengät, kun 30 kuntosalikertaa tulee täyteen. Olen yrittänyt käydä kaverin kanssa, mutta on osunut vielä selkärangattomampia kavereita.

Ärsyttää, kun mies on harrastanut urheilua koko ikänsä ja sellainen aropupu ja minä tällainen saamaton lussukka!

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, HANKI KOIRA NIIN SUN ON PAKKO LIIKKUA AINAKIN KAKSI TUNTIA PÄIVÄS!!

Vierailija
22/22 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 15:58"]

Se on helppoa seuraavilla askeleilla:

- kokeile eri juttuja. Mistä nautit? Se on paras lähtökohta. Uinti, pyöräily, kuntosali, jumppa, pallopelit?

- pistä rima alas. Aloita vaikka sillä, että käyt pari kertaa viikossa puolen tunnin lenkillä/kerran viikossa uimassa/tms. Ei luulisi olevan kenellekään mahdotonta.

-älä aseta pakkoaikoja liikunnalle tyyliin aina töiden jälkeen tiistaisin: sitten masennut heti alkuun jos tiistaille tulee yllättävä palaveri etkä ehdikään liikkumaan.

Tsemppiä :)

[/quote]

Niin ja jatkan vielä, että älä ota stressiä ja ajattele että sinusta pitäisi tulla himoliikkuja parissa viikossa, jos et luonnostasi sitä ole. Tai heti ota tavoitteeksi säännöllisiä 10km lenkkejä parin viikon päästä. Äläkä lannistu jos treeni jää välistä, niin se jää välillä niillä himourheilijoillakin. 21

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän