Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

----Ensikot perjantaihin 25.8----

25.08.2006 |

Huomenta ihanat enskat!!

Tässä sitä ollaan lähdössä viimeistä kertaa vanhaan työpaikkaan. Uusi paikka odottaa kesäloman jälkeen. :)

Täytyy päivemmällä käydä lukemassa viikon pinot ja koittaa saada selvyyttä missä mennään. Sitten huomena alkaakin nettipimento viikoksi kun lähdetään reisuun ja palvomaan aurinkoa.

-emka-

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein tiedä miten päin olisin kun tiedättekös rakkaat ihmiset, aamulla hieman ennen klo 6.30 raskaustestiin tuli selkeä plussa!! =) En uskaltanut itsekseni testia katsoa, joten kiskoin aviomiehen mukaan vessaan. Nyt on pää ihan pyörällä; mitä pitäisi tehdä, onkohan masussa oikeasti joku, voiko tämä olla totta...

Tällä kertaa siis kaikki omat tuntemukset olivat ihan oikeita.

Aivan ihanaa viikonloppua teille kaikille! Pysyttelen täällä kuumeilijoiden puolella kuitenkin vielä ennen kuin ihan varmasti tiedän että tämä raskaus etenee.

Aurinkoisin ajatuksin iida-linnea

Vierailija
2/28 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

emka: Mukavaa ja rentouttavaa lomaa :D Lähdetkö etelään aurinkoa palvomaan?

iida-Linnea: ONNEA!!! Kyllähän se plussa on jos kaksi viivaa ilmestyy!!! Olikos teillä kauan yritystä takana? ONNEA, ONNEA. Olipa kivaa saada plussa uutinen pitkästä aikaa :)

Pitäs pestä ikkunoita, mut en nyt saa aikaiseksi. Tänään olis lääkäri, jossa pitäs alkaa selvittelemään noiden jatkuvien menkkamaisten selkäsärkyjen syytä. (Parhaillaan kolme viikkoa kierrosta on menkkamaisia särkyjä :( ) Katototaan nyt mitä sanoo. Iltapäivällä sen suhteen siis viisaampi.

Kp nyt taitaa olla 18. Ovis oli tai ei. Nyt vaan sit katellaan miten käy tässä kierrossa :)

Mukavaa perjantaita kaikille

T:Remukka

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ehti odotusta ja yritystä, toiveita ja haaveita olla pitkään. Vauvaa olla toivottu marraskuusta 2004. Vuoden yrittämisen jälkeen kävin lääkärissä ja todettiin, että en juuri ovuloi ja kierrotkin silloin heitteli laidasta laitaan. Lääkäri totesi silloin, että meidän voi olla hyvinkin vaikeaa

saada lapsia mutta ei kuitenkaan mahdotonta.

Mulla on edelleen kiertopäivät heitelleet, joten en ole ihan varma millä viikolla nyt sitten olen menossa. Ajattelin tänään soitella neuvolaan ja kysyä vähän ohjeita jatkoa ajatellen.

Sen verran kauan tosiaan on odotettu onnistumista, että aamulla ajateltiin miehen kanssa ettei vielä juuri asiasta kerrota ystäville/vanhemmille. Haluan rauhassa kuulostella omaa oloa...

Hitsi, vieraita tulossa parin tunnin päästä joten kai mun pitäisi jotain järkevää saada aikaiseksi....

Edelleen pää sekaisin oleva iida-linnea

Vierailija
4/28 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA IIDA-LINNEA! Ihanaa kuulla että pitkän yrityksen jälkeen onnistuitte! Nyt vaan sitä vauvaliimaa ja tarrasukkia ja muuta tarvittavaa mukaan!

Itselleni ei kuulu kummempia, kp 23/33. Pupuilut on taas jääneet tässä kierrossa vähiin kiireiden takia. Mutta sen verran kuitenkin pupuiltu, että kyllä piinailla kuitenkin pitää... Sama tilanne taisi olla joillain muillakin... Mun mielestä töistä pitäis voida saada jotain vauvantekolomaa aina siksi viikoksi kun on ovis! Voisi sitten Suomen väkilukukin kääntyä kasvuun!

Se piti vielä kertoa että minäkin kuulun syksyllä syntyneisiin, ja oikein myöhään eli marraskuun lopulla. Alkusyksy on minusta mukavaa aikaa, mutta loka-marraskuu vähän ankeaa pimeyden takia.

Nyt täytyy palata töiden pariin, mukavaa perjantaita kaikille ja toivottavasti tänne tulisi nyt lisääkin plussauutisia kun alkuun on taas päästy!

Vierailija
5/28 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensikäynti neuvolaan on yleensä (kunnasta riippuen) siinä 8-10 viikoilla. Osa haluaa käydä varhaisultrassa yksityisellä, jonka voi tehdä 7+ viikolla/viikoilla. Neuvolan puolesta eka ultra on rv 12-14 ja toinen rv 18-19. Eli kiirettä neuvolaan soitolla ei vielä ole, mutta jos haluat, niin toki sinne voi soittaa heti :)

Onnea vielä kerran!!!

T:Remukka

Vierailija
6/28 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että raskausviikot lasketaan niistä sinun edellisistä kk alkamispäivästä (varmaan tiesitkin :)), mutta siis jos kierto on heitellyt ihan huimasti, siis todella paljon, niin sitten yritetään katsoa sellainen sopiva keskiarvo. Ultrassahan se sitten lopulta selviää tarkemmin :)

Vierailija
7/28 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos neuvoistasi. Tiedän kyllä tuon periaatteen, miten raskausviikot lasketaan. Kierron heittelyn takia itsekin mietin, että sitten aikanaan ultrassa saa varmempaa tietoa masuasukin iästä. Olin varannut hyvissä ajoin vuosittaisen kontrollin syyskuun puoleen väliin gynelle. Silloin oli tarkoitus myös tsekata tämän hetken hormonitoiminta yms vauvahaaveisiin liittyvää. Nyt taitaa siis käynnin merkitys vähän muuttua. =)

iida-linnea

Vierailija
8/28 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ihan ensiksi paljon paljon onnea Iida-Linnealle! En ehtinyt edes tervetuloa toivottaa kun jo plussauutinen tuli!! Todella hienoa, erityisesti noin pitkän yrityksen jälkeen! Varmasti aika mahtava olo on teillä nyt. Toivottavasti näitä hyviä uutisia nyt sitten alkaisi tulla täällä ensikoissa enemmänkin, kun alkuun on taas päästy!

Jessis: Kiva kuulla että oot ollut tyytyväinen niihin Advanceihin. Toivottavasti ne sitten mullakin toimii. Ja hyvä että tuo testausaika on noin väljä, että voi valita sellaisen päivärytmiin hyvin sopivan ajan. Varmaan ehkä töitten jälkeen voisi olla sellainen hyvä.

Remukka: Ovis on täällä vasta tuloillaan, eli vielä ei tiedä kuinka käy bongauksen kanssa. Toivottavasti teillä tuo peittojen pöllyttely nyt toisi tulosta! Eiköhän se O vaan ehtinyt livahtaa just siinä tikuttelujen välissä! Ja toivotaan että lääkäriltä löytyisi selitys ja apu noihin ikävään särkyihin.

Live: Onnea pienen kummitytön johdosta! Kiva tosiaan saada vähän " harjoitella" , vaikka ei varmaan tee vauvakuumeelle kovin hyvää ;)

Nuutti: Sullahan on jännät paikat! Eikai tätiä vielä ole näkynyt...? Eihän?

Saikku ja muut lokakuussa syntyneet: täällä kans yksi! Meillähän on koko lokakuu yhtä Enskajuhlaa! Toivottavasti juhlitaan sitä kumminkin tänä vuonna tuolla Enska-o-puolella...!

Killa: Voi miten jänskää! Kovat hermot sulla kun viikon vielä piinailet :)

Keiju: Pahoittelut tädistä :( Mutta tervetuloa ovistestiporukkaan!

Brooke: Tuo lastentekoloma olis ihan loistava idea! Tai ainakin lyhennetyt työpäivät ovisviikolle! Kannatetaan!

Ja sitten vielä päivän plussapöllytykset kaikille Enskoille!! Ja oikein kivaa viikonloppua!

T: Meriheppa (kp 7)

Vierailija
9/28 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Remukka: Toivottavasti selviää mistä tuo ikävä särky johtuu.

Iida-linnea: Meniköhän nikki oikein :) Tämäkään ei kerennyt edes (muistaakseni) toivottaan tervetulleeksi kun heti plussasit :) ONNEA hirmusti sinulle ja miehelle!! Taas hyvä esimerkki pitkään yrittäneiltä saada plussa, muistakaamme se siskokullat :)

Brooke: Kannatetaan palkallista vauvantekolomaa!! Toi jos menis läpi työnantajalle uskoisin mihin vaan :)) pitäisivätköhän hulluna jos menis ehdotteleen..jos sillä verukkeella sais sitten sairaslomaa kun höpsöjä puhuu..hmm :D

Oona: Tämäkin joskus sortuu tipottelemaan keskellä viikkoa..kyllä kylmä siideri maistuu millon vaan, eiks ni? ;) tuli muuten mieleen et pitääkin tänään hakea täydennystä varastoon...

Titi-uu: Mooiiii rakas enskakamu!! <3

Jessis, remukka, nuutti, saikku kaikki lokakuun tyttöjä!! :) uskallattekos paljastaa minä päivinä olette syntyneet?? tämä 12.

Mitäs vielä piti kommentoida..noh, viikonlopun alkajais moikat kaikille :o)

G: Meinaattekos mennä venetsialaisiin viikonloppuna?? Tämä osti jo eilen kotiin kröhöm " muutamia" kynttilöitä että saan nuohata alkajaisiksi täällä, sit lauantaina olis tarkotus mennä ihan juhliinkin, kosteisiin sellaisiin nimittäin..en vaan tiiä mitä laittais päälle...ku mullei oo MITÄÄN vaatteita :D

ja vielä romaanin jatkoksi ).( paksua valkkaria lorahdellut jo muutaman päivän..ovis kyllä on ollut ja mennyt tietääkseni... siivousintoilu jo hieman hellittänyt, nyt on ihanan puhdas koti, pihalla pitäis vielä hommailla ;) ja eilisen kampaaja reissun ansiosta ihana uusi väri ja leikkaus tukassa. Palaillaampa illalla taas uudestaan sidukoissaan (luultavasti) linjoille :) moiiks

Vierailija
10/28 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Enskaliinit!

Ja paljon ONNEA, ONNEA Iida-Linnea :D Vau, ja tervetuloa samantien, vaikka taidat siirtyä piakkoin jo tuonne o-puolelle - mutta törmäilläänhän me sitten sielläkin (toivottavasti pian :).

No, mutta piinailut päättyi tässä osoitteessa. kp1 menossa. Täti sai tarvittavat ajo-ohjeet ja löysi viimein paikalle. Vaikka eipä tuo kierto nyt kovin pitkäksi venähtänyt (33). Parasta taitaa olla se, että nyt tiedä koska ovis oli! Se sitten tuntui mahdottoman selvästi. En vaan tiennyt sitä vielä silloin. Se kyllä sattui sen verran, ettei se pupuiluintoa nostata, mutta täytyy sitten yrittää lähettää simpat etukäteen matkaan. Siis jos tämä kierto nyt pysyy yhtään samanlaisena jatkossa... Ihanaa aikaa, kun saa elää ilman pillereitä, juupa juu.

LiVe

Vierailija
11/28 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iida-linnealle oikein paljon onnea plussan johdosta! Toivon kaikkea hyvää nyt sulle ja raskaudelle! Aika pitkään ootte yrittänytkin. Ihana kuulla nyt että niitä plussia oikeesti tuleekin jollekkin, eikä se oo vaan joku keksitty juttu. ;)

Mä tuossa huomasin kun lueskelin eilisen ja tän päivän pinkkaa, että meistä tosi moni menee suunnilleen samoissa kp' ssä. Tulee siis isot piinailut muutaman viikon kuluttua! jännittää jo etukäteen. :) Toivotaan että tulee lisää plussia sitten.

Remukka, mä tykkään pestä ikkunoita! Se on jotenkin rauhottavaa puuhaa, ja jos on likaset ikkunat siinä näkee hyvin sen työn jäljenkin. :) Toivottavasti saat siellä lääkärissä selvyyttä niihin särkyihin, onnea reisuun. :)

Livelle pahoittelut tädistä. :/

Ihanaa kun on vihdoin viikonloppu. :) Vaikka mulla ei mitään viikollakaan oo, niin tulee vaan sellanen tietty fiilis kun tulee perjantai. Jotain galluppia oli viikonlopusta. Me ateltiin olla tää viikonloppu ihan rauhakseen kun maanantaina hypätään gabriellaan ja hurautetaan ruotsiin. Eka kerta muuten ku lähetään kahestaan mihinkään suomen ulkopuolelle, oli jo aikakin :P

Hyvää viikonloppua kaikille! (Vaikka tuunkin varmaan tänne vielä tänää norkoilemaan ja kommentoimaan jotain ^^)

Vierailija
12/28 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi harmi LiVe, että se täti nyt kuitenkin sut löysi! Mutta kiva tosiaan, että oviksesta tuli varmuus, niin osaat sitten jatkossakin sen bongata. Ja niitä simppoja vaan sitten aina etukäteen reissuun, niin hyvä tulee!

Apilalle paljon peukutuksia että nuo oireet (se vimmainen siivoaminen ja nyt tuo valkkarikin!) olis nyt merkkejä tulevasta plussasta!!! Meillä on tarkoitus mennä merelle viikonloppuna, eli varmaan jotain venetsialaismeininkiä löydetään, vaikka ei varsinaisesti mitään bileitä tms. olekaan tiedossa.

Olikos nyt muuten enää ketään ihan just piinailemassa tai testailemassa lähipäivinä? Mikäs olikaan Kindnessillä tilanne...? Ai joo ja Nuuttihan oli ainakin. Eli toiveita lisäplussista olisi!

T: Heppa

Vierailija
13/28 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä enska kävi vuokraamassa illaksi kaks dvd-leffaa..kysymys kuuluukin et onko kukaan kattonut tota onnen varjot?? kertoo siis pariskunnasta jotka ovat yrittäneet saada lasta jo pitkään. On siis Anna-Leena Härkösen ja Claes Olssonin elokuva. Kattelin niit leffoja sielt hyllystä ja toi ihan pomppas silmille et on pakko kattoo... Saa nähä itkeä pillitänkö koko elokuvan ajan :) Tuun sit illalla kommentoimaan miten kävi...

Vierailija
14/28 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka! Minä oon nähnyt sen Onnen varjot-leffan. Tykkäsin kyllä. Vaikeaa aihetta lähestytty mun mielestä hyvin ja näyttelijäsuoritukset on upeita. Eritoten Tiina Lymin roolisuoritus oli loistava. Nenäliinapaketti vaan viereen - minä sitä ainakin tarvitsin!

Soittelin tänään neuvolaan, koska tätä yrittämistä on niin kauan takana. Terveydenhoitaja vaikutti oikein ystävälliseltä ihmiseltä ja kahden viikon päähän antoi minulle ajan. En siis vielä täysin tuonne odotuspuolelle siirry vaan mielenkiinnolla seurailen teidän kuumeiluja.

Jossain kohti taisi olla muuten puhetta synttärien ajankohdasta. Minä olen myös syksyn lapsi. Lokakuun lopulla on aika sytyttää kynttilät kakkuun ja viettää Halloweenia ;)

t. iida-linnea

Vierailija
15/28 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Tuli tosiaan työreissulle lähtö ja kannettavan nettipiuha jäi mukavasti kotiin, niin eipä sitten paljon ole päässyt palstailemaan. Mutta nyt täällä taas...

Iida-Linnealle kovasti onnea plussan johdosta!

Täällä ei edelleenkään tätiä kuulu kp:t nyt 34/28-32. Ennen reissun lähtöä eli kp 32 testasin negan ja nyt en meinaa taas uskaltaa pettymyksen pelossa testata. Kyllä varmaan tässä viikonlopun aikana pitää käydä apteekissa ja katsoa mikä on tilanne. Toivon vain sydämestäni, että kierto ei venyisi megaksi. Tilannehan on sellainen, että meillä aletaan tekemään niitä ensimmäisiä tutkimuksia ensi kierrossa ja ne pitää aloittaa alkukierrosta. Ei ole kovin helppo aikoja varailla kun ei ole hajuakaan koska täti suvaitsee saapua.

Galluppia oli liittyen syksyyn. Olen kyllä eniten kesäihminen, mutta jotain taikaa syksyssäkin on. Takkatuli, kynttilät, villasukat, sateen ropina ja oman rakkaan kainalo... Mitä sitä muuta syksyltä voisi toivoakaan... paitsi vauvaa...

Iloista viikonloppua kaikille enskoille! Tulen kyllä heti ilmoittamaan, kunhan saan vaan se testin tehtyä. Toiveet eivät kyllä sen negan jälkeen ole kovin korkealla.

Kepardi

Vierailija
16/28 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa ehdin kirjoittelemaan.. Kiirettä ollut töissä ja vapaa ajalla.. :) Tais olla 1 plussannut.. ONNEA!!! Nimimerkki kyl unohtui ku ajateltavaa niin paljon..

ON:kp23-26/27 Mahassa outoja tuntemuksia ja rinnat oudon tuntuiset.. Nännit tummuneet ja onkohan se nyt viralliselta nimeltä nänni piha..? Kuullostaa hassulta! :) Levinnyt oudosti. No testailla en ainakaan aio kun korkeintaan ens viikon loppuna jos täti ei kurvaa paikalle sitä ennen.. :) Plussatuulia Kaikille piinailijoille!!!

Piipahdan taas kun kiireiltä ehdin...

Viikonloppuja Kaikille!!

PS.Koirankasvattajan peruskurssin tentti meni läpi. :) Posti toi todistuksen..

Trixie

Vierailija
17/28 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=maroon]Iida-Linnealle[/color] onnittelut plussasta :)

Minä tunnen itseni nyt aika höpsähtäneeksi. Tunnustan: Kävin katsomassa Kelan sivuilla äitiyspakkauskuvia ;) Lueskelin myös odotuspuolen juttuja, siellä kun äidit valmistautuvat synnytyksiinsä. Ajatukset ovat siis vauvavaihteella jälleen kerran. Sitä se kuume teettää.

Flunssaakin tuntuisi tekevän. Nenä vuotaa välillä ja kurkkuun sattuu vähän. No, johan se syksy onkin tulossa, joten syysflunssakin on varmaan jo tuloillaan ;)

B_fly kp 22/31-34 (Oi, miksi tämä aika eli kierto kuluukaan niin hitaasti...)

Vierailija
18/28 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Iida-Linnealle - pitkäaikaisen yrittäjän plussa lämmittää erityisesti! paljon vaaviliimaa ja pitävät tarrasukat matkaan!!!

Missä Killa, Naksu, Jessis, Aftis, Oona???

Mä olen just lähdös duunista - palailen vielä kotikoneelta iltasella. Saamari, kun tekee mieli sidukkaa...mahassa vähän tätimäinen olo, mut ei pitäisi vielä porhaltaa paikalle...

Viikonlopun ohjelmassa siivousta huomenna, sunnuntaina ulkoilua heppaillen ja lisäksi miehen käännytystä asunnon myyntiin...hehheh, josko jo onnistuis...

heipat!

-mooli, pp7 (vasta)

Vierailija
19/28 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

iida-linnealle hurjasti onnea plussasta!! Mahtavaa!!! Aivan suupielet kääntyy täällä hymyyn....=)

LiVelle pahoittelut tädistä.

_apila_ joo olen katsonut. Kyllä se taitaa itkuksi ilta mennä ..=)

Kepardi siis vieläkin piinailee. Oot sä sitkeä kun et testaa uudestaan.

Sitten omaa napaa: Kävin siellä lääkärissä taas tänään ja vähän sekavin mielin sieltä palailen. No, aloitetaan jostain.....yksi follikkeli oli kasvanut 15 mm kokoiseksi, joten tänä viikonloppuna pitäis peittojen heilua, se on lääkärin määräys =) Mutta toisessapa munasarjassa gyne epäili kystaa. Nyt edetään siis niin, että jos menkat taas parin viikon päästä mut löytää niin saan soittaa heti gynelle uudestaan ja saan ajan sitä varten, että katsotaan mitä sille kystalle tehdään. Ja kun se saadaan pois ¿ alkavat pistoshoidot ja inseminaatiot eli IUI (3 kpl). Jos nekään ei auta niin sitten IVF:ään. Että tällä tiellä mennään....

Hyvää viikonloppua kaikille enskoille ja plussasäteitä ++++++++

t. Afternoon

Vierailija
20/28 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#ff0096]En ole pitkään aikaan kirjoitellut, vaikkakin taustalla olen päivittäin teidän kaikkien kuulumisia seuraillut. Viimekierron alussa taisin jonkun verran kirjoittaa, mutta sit se vaan syystä tai toisesta jäi. Mä taidan olla enemmän tälläinen stalkkeroija. Mutta anyway, täällä taas. :)

Ja onnittelut kaikille tässä välissä plussanneille (ja Iida-L:lle etenkin!) ja pahoittelut tädin kohteeksi joutuneille! Täti tosiaan tuli täälläkin viime kierrossa käymään, mutta ei se kovin yllätys ollut - eka kierto kun oli meneillä.

Nyt mennään toista kiertoa ja ilmeisestikin ovis käsillä (?!). Otettiin kärsimättöminä jo nyt heti käyttöön ovistikut. Samanlaisia ollaan miehen kanssa, jos jotain tehdään, niin tehdään sitten viimeisen päälle heti alkuunsa. ;) Eli ovista olen yrittänyt bongata.

Pitkä kierto (37-40) haittaa ehkä hiukan, mutta ehkä sen kuitenkin löysin. Mammaksin testejä olen käyttänyt, mutta ei ne kovin selkeesti ainakaan mulla tota ovista näyttänyt. Monen monta päivää näytti ihan haaleeta (ts. " viivan paikkaa" ) ja sit yhtenä päivänä vähän tummempaa ja seuraavana vielä hiukan tummempaa. Tummimpanakaan päivänä ei kuitenkaan tummempaa kuin kontrolliviiva. Ajattelin, että ehkä ovis oli kuitenkin silloin? KP:t oli 23/37-40.

Ollaan pupuiltu tällä viikolla lähes päivittäin - yhtä päivää lukuun ottamatta. Ja viime viikollakin jo suht ahkerasti ihan vaan varuilta. :) Mies lähti nyt reissuun ja tulee vasta sunnuntaina, joten ei voida sitä ennen sit pupuilla. Toivottavasti ovis siis olis jo ollut.

Nyt siis mennään kp 25/37-40. Kohta voi alkaa jännittämisen.

Tsemppiä kaikille yritykseen ja jännitykseen! Kaikille todella paljon plussia!! +++

- Lyylis

... ja anteeksi omanapaisuuteni...[/color]