Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tulen paljon paremmin juttuun miesten kuin naisten kanssa

Vierailija
17.07.2014 |

Muita? Olen siis itse nainen. On minulla toki muutamia naispuoleisiakin ystäviä, mutta heidän kanssaan oleskelu on jotenkin työläämpää. Tuntuu raskaammalta. Miesten kanssa huumori menee usein yksiin, ei loukkaannuta tai rueta rivien välistä/nyansseja niin herkästi, ei tarvitse jauhaa muodista, tyyleistä ja laittautumisesta, kaikki vaan tuntuu usein suoraviivaisemmalta ja rennommalta.

Niin ja se JUORUILU! Ei tarvitse kuunnella näitä "tiedäksä siis sen, siis just se Kaisan kaverin eli siis sen tummatukkaisen naisen, jonka näit kerran meidän mökillä, niin sen kaverin ex-mies on kuulemma alkoholisoitunu nyt! :( Ai kauheeta". Sitten jos sanon vaan, että eipä kyllä nyt oikein minun elämää liikauta ni "Just, aivan... No mutta mites ne sun läheiset, onks siel mitään uutta? Vieläks se sun kaveris kaveri on masentunu??? KERRO HETI! PETTIKS SE SEN MIESTÄ??!"

Kommentit (102)

Vierailija
81/102 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 13:28"]Ap, en tiedä muista kirjoittajista, mutta minä en ole kertaakaan haukkunut sinua. (Tosin taisit tulkita "haukkumisena" sen, että olen kanssasi eri mieltä naissukupuolesta? Minä olen itsekin nainen, enkä ollenkaan kuvailemasi kaltainen, joten en tiedä, miten voisin nyökytellä innoissani, että juu juu, oikeassa olet, naiset ovat juuri tuollaisia. Nainen kai olet sinäkin?)

En tunne sinua yhtään, enkä tuttavapiiriäsi, joten en osaa sanoa mikä mättää ja mistä löytäisit kivoja naisihmisiä ystäviksi. Toisaalta jos kerran miesseurassa parhaiten viihdyt, niin mikäs siinä? Vietä aikasi niiden ihmisten kanssa, joista eniten pidät. Ei se tietenkään ole keneltäkään muulta pois.

Mutta se on kyllä pakko sanoa, että tämä asenteesi: "Senkus tulette, te kivat, rennot, fiksut naiset!" ei mitenkään edistä kivojen ja fiksujen naisten kanssa ystävystymistä. Ei, en nyt mielestäsi "naismaiseen" tapaan nipota yhdestä lauseesta ;) Otin tuon vain lainaukseksi edustamaan muitakin viestejäsi. Jos odotat naispuolisten ihmisten lähestyvän sinua esitelläkseen kaikkia hyviä ominaisuuksiaan - todistaakseen, että ovat tarpeeksi fiksuja ja rentoja kiinnostaakseen sinua - niin uskon, että saat odotella aika kauan. Tuskin miespuolisten kaveriesikaan kanssa on ystävyys alkanut niin, että he ovat todistelleet olevansa tarpeeksi mielenkiintoisia sinulle. Eiköhän se ystävyys ala kehittyä jos molemminpuolisesti kolahtaa. Jos ennakko-oletuksesi on, että naispuolinen ihminen 99% todennäköisyydellä on liian-sitä-sun-tätä ollakseen fiksu ja kiva, niin eipä siinä oikein tule mahdollisuutta ystävystyä.

[/quote]

Juu, olet oikeassa. Minuun on iskostunut tietynlainen stereotyyppinen kuva naisista. Mutta vaikka mulla olisi stereotyyppinen mielikuva vaikkapa ruotsalaisista, niin AVOIMESTI olen tutustunut jokaiseen uuteen tuttavuuteen Persoonana, en naisena, miehenä, homona, venäläisenä, äitinä, sinkkuna, mt-potilaana tms. Joten lähtökihtani ei ole, että ei kiinnosta ja pysyhän nainen loitolla. Otan yhtälailla kontaktia molempiin sukupuoliin. Minulle vain on syntynyt TOISTAISEKSI rasittava kuva USEISTA naisihmisitä verrattuna tapaamiini miehiin.

Ehkä se on temperamenttikysymyskin, kuten sanoin. En kai vaan osaa naisten kieltä.

Joskus kaipasin ja yrittämällä yritin lähteä mukaan kuvioihin, joita naiset lähipiirissäni harrastavat. Ei niin ei.

Joten ei muuta kun täältä puolelta heitän valkoisen lipun liehumaan: kyllä! Olette oikeassa. En osaa ja en kai ole riittävän älykäs teidän naisten seuraan. :)

Ap

Vierailija
82/102 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 13:37"]

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 13:24"]Joo se ei tunnu mukavalta kun ei pääse sisälle joidenkin ihmisten maailmaan, ja ne sattuvat olemaan omia kavereita. Onneksi on muunlaisiakin ihmisiä.

[/quote]

Okei. Yritän nyt olla avoin kun kerran olenkin. Jos minulle on sattunut pinnallisen oloisisa/moniin asioihin negatiivisesti suhtautuvia/juoruilevia (mistä siis en ole niin kiinnostunut, siedän vaan) ystävättäriä, niin mitä pitäisi tehdä?

Alkaa kiinnostumaan väkisin valittamisesta, muiden ihmisten henkkoht asioiden kaivelusta ja kilpavarustella itseni kalliilla krääsällä, jota en kaipaa, jotta pääsisin sisään tähän maailmaan? Vai mistäköhän löytäisin Teitä fiksuja, avarakatseisia naisihmisiä, joiden kanssa viettää aidosti mukavaa aikaa? Jakaa oikeita elämän iloja ja suruja suoraan ja jutella neutraalimmalla tasolla asioista, ilman minäminä-asenteita ja kilpailua? Ehdotukset tooodella tervetulleita!

Ap

[/quote]

*reps* Oikeista elämän iloista ja suruista suoraan puhumista ilman kalliilla krääsällä kilpavarustelua! Et heitä ainakaan miessukupuolen edustajista löydä! :D 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/102 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n on pakko olla 19-22-vuotias, on sen verran lapsellista tekstiä. Pitäisikö sinun etsiä erilaista seuraa? Käypä kuuntelemassa kahvipöytäkeskusteluja insinööritoimistolla tai jossakin muualla kuin kauneushoitolassa. Taidat olla toisaalta niin hankala ihminen, että et edes tiedä naisista mitään, kun et kateuttasi voi viettää aikaa heidän kanssaan Haluat miesten jakamattoman huomion. Miehistäkään et ilmeisesti tiedä mitään. Ehkä kannattaisi suhtautua omaan sukupuoleensa hieman kunnioittavammin. Jos sä niiden miesten seurassakin pidät kaikkia naisia kanoina, ei ne miehet sinuakaan erilaisena pidä. Tietysti he nauttivat siitä, että pidät heitä, miehiä, ylivertaisina naisiin ja myös itseesi nähden, paistattelevat ihailussasi. Miksi useat miehet ottavat sellaisen tälläävän ja yksinkertaisen "kanan" puolisokseen? Siinä sinulle hieman purtavaa. Useimmat miehet eivät toki arvosta naisessa ensisijaisesti ulkonäköä. Se sinua kai korpeaakin. Arvaanpa, että pukeudut jokseenkin vaihtoehtoisesti ja naiset merkkivaatteineen korpeavat sinu niin pirusti. Sinähän ajattelet niin itsenäisesti, olet vain kuin kaikki muutkin samanlaiset vaihtoehtoihmiset kettureppuinesi.

Vierailija
84/102 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 13:33"]Ap kelpuuttaa kaverikseen minkä tahansa mulkun, kunhan jalkojen välissä on, no, mulkku.

[/quote]

:D Ja NÄMÄ on niitä asiallisia, järkeviä kommentteja, joita yläpeukutetaan? Olenko nyt tosiaan niin tyhmä, vai miksiköhän kummassa tällainen tosiaan saa mut vaan enemmän miettimään, että naiset mitä ihmettä?

Ap

Vierailija
85/102 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 13:37"]

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 13:24"]Joo se ei tunnu mukavalta kun ei pääse sisälle joidenkin ihmisten maailmaan, ja ne sattuvat olemaan omia kavereita. Onneksi on muunlaisiakin ihmisiä.

[/quote]

Okei. Yritän nyt olla avoin kun kerran olenkin. Jos minulle on sattunut pinnallisen oloisisa/moniin asioihin negatiivisesti suhtautuvia/juoruilevia (mistä siis en ole niin kiinnostunut, siedän vaan) ystävättäriä, niin mitä pitäisi tehdä?

Alkaa kiinnostumaan väkisin valittamisesta, muiden ihmisten henkkoht asioiden kaivelusta ja kilpavarustella itseni kalliilla krääsällä, jota en kaipaa, jotta pääsisin sisään tähän maailmaan? Vai mistäköhän löytäisin Teitä fiksuja, avarakatseisia naisihmisiä, joiden kanssa viettää aidosti mukavaa aikaa? Jakaa oikeita elämän iloja ja suruja suoraan ja jutella neutraalimmalla tasolla asioista, ilman minäminä-asenteita ja kilpailua? Ehdotukset tooodella tervetulleita!

Ap

[/quote]

Tiedätkö, tätä on kenenkään muun todella vaikea neuvoa, tuntematta sinua ja kiinnostuksenkohteitasi yhtään.

Miten tutustuit näihin fiksuihin miespuolisiin ystäviisi? Miten tunnistit, että aha, tuossa on rento ja mukava ja älykäs miestuttava? Eiköhän melkolailla samat keinot päde fiksuihin naisiinkin. Toki asiaa helpottaisi suuresti, jos lakkaisit olettamasta automaattisesti, että jokaista vastaantulevaa naista kiinnostaa vain kallis krääsä ja juorujen kaivelu.

En tosin ymmärrä, miksi haluaisit puoliväkisin hankkia itsellesi näitä fiksuja naiskavereita. Jos et ole tähän mennessä elämässäsi KOSKAAN törmännyt mielestäsi fiksuihin naisiin, se tarkoittaa sitä, että he eivät yksinkertaisesti ole kiinnostaneet sinua tarpeeksi. Tuskinpa siis kiinnostaisivat nytkään. Kyllä fiksuja naisia oikeasti tulee joka päivä vastaan, usko pois.

Vierailija
86/102 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 13:52"]AP:n on pakko olla 19-22-vuotias, on sen verran lapsellista tekstiä. Pitäisikö sinun etsiä erilaista seuraa? Käypä kuuntelemassa kahvipöytäkeskusteluja insinööritoimistolla tai jossakin muualla kuin kauneushoitolassa. Taidat olla toisaalta niin hankala ihminen, että et edes tiedä naisista mitään, kun et kateuttasi voi viettää aikaa heidän kanssaan Haluat miesten jakamattoman huomion. Miehistäkään et ilmeisesti tiedä mitään. Ehkä kannattaisi suhtautua omaan sukupuoleensa hieman kunnioittavammin. Jos sä niiden miesten seurassakin pidät kaikkia naisia kanoina, ei ne miehet sinuakaan erilaisena pidä. Tietysti he nauttivat siitä, että pidät heitä, miehiä, ylivertaisina naisiin ja myös itseesi nähden, paistattelevat ihailussasi. Miksi useat miehet ottavat sellaisen tälläävän ja yksinkertaisen "kanan" puolisokseen? Siinä sinulle hieman purtavaa. Useimmat miehet eivät toki arvosta naisessa ensisijaisesti ulkonäköä. Se sinua kai korpeaakin. Arvaanpa, että pukeudut jokseenkin vaihtoehtoisesti ja naiset merkkivaatteineen korpeavat sinu niin pirusti. Sinähän ajattelet niin itsenäisesti, olet vain kuin kaikki muutkin samanlaiset vaihtoehtoihmiset kettureppuinesi.

[/quote]

Hei anteeksi, mutta luetko vielä nyt oman tekstisi ja mietit, miksi minulla saattaa tämä "kanamielikuva" olla mielessä pinnalla?

En puhu epäkunnioittavasti naisista, eivätkä minun tuttavapiirini miehet kohtele minua muuten eri tavalla, kuin jos oikeasti täytyy sukupuolen takia ottaa huomioon. Esimerkiksi tehdään mökkihommia, saattaa tulla tilanne, että mun ei kannata tulla itseä loukkaan niissä. Tai ollaan festareilla ja mulla menkkakivut, niin miehet huomioivat, ettei remuta nyt tässä teltan lähellä.

Ketään kavereita en pane, ovat ystäviä muista syistä. Joten nuo kommentit nyt olen jättänyt omaan arvoonsa.

Ap

Vierailija
87/102 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jutteleeko joku nainen oikeasti pääasiassa vain meikeistä ja muodista? Tuttavapiirini koostuu enimmäkseen siisteistä ja ulkonäöstään huolehtivista naisista, joista suurin osa meikkaa, mutta aika vähän oikeasti keskustelemme kynsilakoista ja ripsien pidennyksistä. Korkeintaan saatamme suositella hyviä tuotteita silloin tällöin ja kehaisemme, kun joku on laittautunut nätisti. Joskus saatan käydä shoppailemassa ystävättären kanssa, mutta enimmäkseen keskustelen naisten kanssa melko arkisista asioista. Tuskin miehetkään jatkuvasti keskustelevat ilmastonmuutoksesta, talouskriisistä ja korkeakulttuurista.

Vierailija
88/102 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 12:33"]

Johan on. Olen ihan sanaton. "Ei kiinnosta ollenkaan!", suurinpiirtein käsketään hoitoon jos revin aloituksessa vähän yleistykset överiksi, haukutaa paskaksi ja kaikesta oikein huokuu se, että tämä mielipide ei todellakaan kiinnosta siis niinkun YHTÄÄN ja että jokainen saa elää kuten haluaa.

Juuri tämän takia en pidä naisista! Tämäkin ketju on aivan älytöntä panettelua ja pilkunnussimista ja pätemistä ja viisastelua. Vääntöä ties mistäkin.

Ap

[/quote]

Sinä itse vaikutat olevan kamalin ja keskustelutaidottomin itseensäottaja tässä ketjussa.

Vierailija
89/102 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 14:07"]

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 12:33"]

Johan on. Olen ihan sanaton. "Ei kiinnosta ollenkaan!", suurinpiirtein käsketään hoitoon jos revin aloituksessa vähän yleistykset överiksi, haukutaa paskaksi ja kaikesta oikein huokuu se, että tämä mielipide ei todellakaan kiinnosta siis niinkun YHTÄÄN ja että jokainen saa elää kuten haluaa.

Juuri tämän takia en pidä naisista! Tämäkin ketju on aivan älytöntä panettelua ja pilkunnussimista ja pätemistä ja viisastelua. Vääntöä ties mistäkin.

Ap

[/quote]

Sinä itse vaikutat olevan kamalin ja keskustelutaidottomin itseensäottaja tässä ketjussa.

[/quote]

Jaahas. No koitin nyt vastailla kun niin tuli ärsytystä tästä aiheesta. Pahoittelen.

Mutta eikö tämä, että mielestäsi olen "kamalin ja keskustelutaidottomin itseeni ottaja tässä ketjussa" jo viimeistään todista sen, että taidan sitten paremmin vaan tulla niiden miesten kanssa toimeen? En osaa näköjään sanoa mitään sopivaa teidän naisten mielestä. Ei minulle kyllä ne miehet usein sano, että olen mikään karsea keskustelutaidoton itseeniottaja, kapeakatseinen akka, jonka pitäisi evankeliumin, itsetutkiskelun ja kasvamisen kautta löytää jotain elämänarvoja?

Jos ei minulla niitä oikeita elämänarvoja nyt ole, niin toivottavasti sitten joskus. Ei tämä keskustelu nyt kyllä ainakaan mitenkään positiivisempaa mielikuvaa oman sukupuoleni edustajista tuonut, joitain poikkeuksia lukuunottamatta. Koitin oikeasti vastata ihan asiallisesti, mutta tää on tätä AP haluaa vaan munaa ja ihailua, niiden kaljankiskojien tasolla se AP:kin on ja ei vaan tule toimeen naisten kanssa. Tässä voi olla perää. Olen sitten vaan siltä osin, kuten tietenki monilta muiltakin osin, puuttellinen niinku me kaikki. :)

Ap

Vierailija
90/102 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 12:52"]

JA VIELÄ yksi asia. :) Nyt kun vauhtiin pääsin.

Miesten kanssa yleensä mennään ASIAAN. Keskustellaan asiasta itsestään, ei hyökätä ihmisen kimppuun ja kaivamalla kaiveta jotain nälvimisargumenttia kun itseä vituttaa kun ei ole samaa mieltä tai haluaa paheksua. Tässäkin ketjussa olisi varmaan aika paljon enemmän Miksi?-kysymyksiä ja Perustele-toiveita, kuin "Ap on vaan niin tyhmä ettei se pärjää meille mageille mammoille!!"

Anteeksi kun hermostutin.

Ap

[/quote]

Huutonaurua, buaahha..Etköhän sä ap ole hermostuttanut lähinnä vain itsesi. Ja jaksat jankata asiasta loputtomasti vastaamalla omaan lankaasi.

Ei muita naisia oikeasti kiinnostaa, pidätkö sinä naisista vai et ja et kelpuutatko seuraasi vain miehiä. Se on sinun asiasi. Mut jos sä tulet siitä av:lle avautumaan ja etsimään kliseisille näkemyksillesi tukea, niin silloin pitää kestää myös kritiikkiä. Sulle sen kestäminen tuntuu olevan olematonta.

Mä uskon (ja toivon) kanssa, et olet vain vielä niin nuori. Kokemukseni mukaan hyvin suuri osa tällaisista tulen toimeen vain miesten kanssa koska ne ovat niiiin rentoja ja mukavia -tyypit ovat passiivis-aggressiivisia muita naisia kohtaan. Syynä voi olla kateus, oman naiseuden hukassa olo tms. Eipä se kauheasti kiinnosta, pysyn vain hvtin kaukana näistä tyypeistä.

Sulle muuten tulee olemaan melkoinen paukku, kun tai jos joskus hokaat, kuinka hvtin paljon miehet juoruilee ja kuinka häijyjä ne siinä hommassa ovat. Heh. Projisoivat senkin vikansa naisiin, juu ämmäthän ne vaan juoruilee, juu. Ja jotkut papukaijat sitten hokee näitä väittämiä totuuksina, ei elämä.

Vierailija
91/102 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet vielä iässä, jolloin rakennetaan niitä pilvilinnoja suurin odotuksin. Linnoja, joissa sivistyneesti keskustellaan syvällisesti elämän suurista kysymyksistä jne. Mutta todellisuus tulee olemaan ihan perusarkea, jossa käydään töissä, ja keskustelut tulevat olemaan pinnalisia kahvipöytäkeskustelua ja ystäviä tapaa harvoin, jolloin muistelllaan kultaitaista nuoruutta. Ei mitään sen ihmeellisempää.

Vierailija
92/102 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, itse olen kommentoinut tähän ihan positiivisia asioita ja olen nainen.

Vierailija
93/102 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, onneksi en tunne yhtäkään tuollaista naista, joka puhuisi tuollaista puutaheinää kuin mitä ap kuvaa.

Mutta se on kyllä totta, että keskimäärin naiset tykkää ihan hirveästi puhua henkilöistä, siis nimeltä mainituista tutun-tutuista. Ja minuakin se uuvuttaa ihan sikana, ei voisi vähempää kiinnostaa joku uppo-outo ihminen (paitsi siinä tapauksessa, että se sille tapahtunut asia on itsessään todella eriskummallinen ja harvinainen juttu).

Ja väitän, että keskimäärin MIEHIÄKIN kiinnostaa jutella pikemminkin yleisistä aiheista. Vaikka nyt uutisaiheista, joista itsekin olen kiinnostunut. Koska tahansa käyn mieluummin debattia Venäjän ulkopolitiikasta kuin jonkun oudon tyypin sanomisista ystävän tutun kaimalle.

Mutta: kyllä miehetkin osaa. Semmoista ihan mielenkiinnotonta jorinaa urheilusuorituksista ja potkupallojoukkueista tai autoremonteista tai uudesta vahvarista.

Eli eniten minusta eroaa puheen sisältö

Ja sitten se naisten ominaisuus lukea koko ajan rivien välistä äänenpainoja ja eleitä ja ilmeitä. Kai meillä naisilla on ollut historiallisesti paineita opetella keinot aistia miesten mielialoja ja haluja jo, ennen kuin he niitä suoraan ääneen sanovat. Mutta välillä on raskasta, kun huomaa, että naisporukan tulkinnat siitä, mitä on sanottu ja sovittu vaihtelee ihan hurjasti. Osa tulkitsee, että jotain on sovittu, toisten mielestä asiasta vasta neuvotellaan, jonkun mielestä yksi yritti käskyttää muita ja jonkun mielestä joku tyystin toinen leikki pomoa....

Pakko myöntää, että monasti koen helpommaksi ja mielenkiintoisemmaksi keskustella äijäporukassa. Mutta se riippuu ihan täysin äijäporukasta (tai niistä naisista, joiden kanssa voisi jutella). Eikä kenenkään kannata tätä nyt lukea erityisesti naiskritiikiksi, enhän minä nyt naisena toki omaa sukupuoltani halua mollata, vaikka hiukan kritisoinkin ;-)

Vierailija
94/102 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap= kaksinaismoralisti

Jankuttaa tyypilliseen akkamaiseen tyyliin typistäen itsensä lapsen asemaan. Hän yrittää "katruudellaan" saada meitä tuntemaa syyllisyyttä kuinka huonosta häntä kohdellaan, jossain ajanvietteenä käytävällä keskustelupalsalla. Ehkä, joku mies vielä tulee ja pelastaa sinut!

Vierailija
95/102 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 13:52"][quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 13:33"]Ap kelpuuttaa kaverikseen minkä tahansa mulkun, kunhan jalkojen välissä on, no, mulkku.

[/quote]

:D Ja NÄMÄ on niitä asiallisia, järkeviä kommentteja, joita yläpeukutetaan? Olenko nyt tosiaan niin tyhmä, vai miksiköhän kummassa tällainen tosiaan saa mut vaan enemmän miettimään, että naiset mitä ihmettä?

Ap

[/quote]

Olet tosiaan tyhmä, koska tuo kommentti ei ollut naisen kirjoittama.

Vierailija
96/102 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä satun kuulumaan niihin naisiin, joiden kanssa miehet tulevat poikkeuksellisen hyvin toimeen. Kutsuvat mukaan, ottava yhteyttä, hakeutuvat seuraan. Olen aina tulkinnut tämän johtuvan juuri siitä, että minä jaksan aina toisinaan lätistä paskaa ilman minkäänlaista päämäärää, ilman älyllisyyden häivää tai pyrkimystä mihinkään muuhun kuin muutaman tunnin tappamiseen.

Mutta totisesti en jaksa sitä aina, vaan kaipaan naisystäviäni, joiden kanssa jutellaan elämästä, joskus omien, joskus toisten sattumuksien kautta. Ei ne arjen murheet nyt tietenkään aina mitään glamouria saippuaoopperaa ole, vaan tylsän puoleisia, mutta juuri niiden kestämisestä sitä ihminen tarvitsee ystäviään. Ja siinä se on se ystävyyden ja elämän suola.

On minulla pari tälläistä miesystävääkin, mutta heidän kanssaan näistä voi jutella vain silloin, kun muut miehet eivät ole läsnä. Ei niitä muita miehiä kiinnosta, he kampeavat keskustelun takaisin viimeksi ostettuun tavaraan, tai no ollaan reiluja, voi se tavara olla vasta suunnitteillakin ostaa.

Nuorena ihminen on kovasti kiinnostunut kaiken maan asioista, mutta tietynlaista oman egon rakennustahan sekin vain on. Kuka on poliittinen älykkö, kuka menestyjä...näitä riittää, se haku kuuluu ikään, ja siinä iässä ne ystävätkin sitten yleensä löytyy.

Tuntuu kyllä viestien perusteella, että ap ei välttämättä ole ihan niissä syvällisimmissä väleissä oikein kenenkään kanssa. Tarkoitan, että jos oikeasti voi joukosta ihmisiä vetää mustavalkoisia johtopäätöksiä ja vielä seisoa niiden takana, yleensä se tarkoittaa, että on tutustunut joukkoon, ei yksilöihin. 

Vierailija
97/102 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu. Tosin en usko miesten loppujen lopuksi olevan reilumpia ja vähemmän juoruilevempia kuin naiset. Uskon oman tilanteeni johtuvan koulukiusaamisesta, jonka takia olen vähän sosiaalisestivammainen. Miehet tykkää viettää aikaa kanssani, koska olen nätti, joten heidän kanssaan on helppo tutustua. Naisten kanssa pitäisi yrittää enemmän. Olisi kyllä ihanaa saada enemmän naispuolisia ystäviä.

Vierailija
98/102 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 14:39"]

Huh, onneksi en tunne yhtäkään tuollaista naista, joka puhuisi tuollaista puutaheinää kuin mitä ap kuvaa.

Mutta se on kyllä totta, että keskimäärin naiset tykkää ihan hirveästi puhua henkilöistä, siis nimeltä mainituista tutun-tutuista. Ja minuakin se uuvuttaa ihan sikana, ei voisi vähempää kiinnostaa joku uppo-outo ihminen (paitsi siinä tapauksessa, että se sille tapahtunut asia on itsessään todella eriskummallinen ja harvinainen juttu).

Ja väitän, että keskimäärin MIEHIÄKIN kiinnostaa jutella pikemminkin yleisistä aiheista. Vaikka nyt uutisaiheista, joista itsekin olen kiinnostunut. Koska tahansa käyn mieluummin debattia Venäjän ulkopolitiikasta kuin jonkun oudon tyypin sanomisista ystävän tutun kaimalle.

Mutta: kyllä miehetkin osaa. Semmoista ihan mielenkiinnotonta jorinaa urheilusuorituksista ja potkupallojoukkueista tai autoremonteista tai uudesta vahvarista.

Eli eniten minusta eroaa puheen sisältö

Ja sitten se naisten ominaisuus lukea koko ajan rivien välistä äänenpainoja ja eleitä ja ilmeitä. Kai meillä naisilla on ollut historiallisesti paineita opetella keinot aistia miesten mielialoja ja haluja jo, ennen kuin he niitä suoraan ääneen sanovat. Mutta välillä on raskasta, kun huomaa, että naisporukan tulkinnat siitä, mitä on sanottu ja sovittu vaihtelee ihan hurjasti. Osa tulkitsee, että jotain on sovittu, toisten mielestä asiasta vasta neuvotellaan, jonkun mielestä yksi yritti käskyttää muita ja jonkun mielestä joku tyystin toinen leikki pomoa....

Pakko myöntää, että monasti koen helpommaksi ja mielenkiintoisemmaksi keskustella äijäporukassa. Mutta se riippuu ihan täysin äijäporukasta (tai niistä naisista, joiden kanssa voisi jutella). Eikä kenenkään kannata tätä nyt lukea erityisesti naiskritiikiksi, enhän minä nyt naisena toki omaa sukupuoltani halua mollata, vaikka hiukan kritisoinkin ;-)

[/quote]

Toi pitää kyllä paikkansa, ap veti mutkat liika suoriksi tuolla. Ei se mikään vale ole, että sukupuolten välillä on keskustelukulttuurissa eroja, sitä on tutkittukin vaikka millä mitalla! Mutta sitä ei selkeesti saisi sanoa täällä av:lla, koska täällä on paljon naisvihamielisiä provoilijoita, ja se ärsyttää palstalaisia syystäkin.

Vierailija
99/102 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tulen toimeen kaikenlaisten reilujen ja ei-ulkonäkökeskeisten ihmisten kanssa, jotka eivät laita itseään toisten yläpuolelle. Ovat he sitten miehiä tai naisia.

Vierailija
100/102 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 14:49"][quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 13:52"][quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 13:33"]Ap kelpuuttaa kaverikseen minkä tahansa mulkun, kunhan jalkojen välissä on, no, mulkku.

[/quote]

Ap

[/quote]

Olet tosiaan tyhmä, koska tuo kommentti ei ollut naisen kirjoittama.

[/quote]

Mä olen jo monesti sanonut, että ymmärrän tämän, että olen mielestänne tyhmä.

Mutta tätäkö sen fiksummuuden pitäisi olla? Että alan nyt takaisin haukkumaan kaikkia tyhmiksi, vaikka tähänkin kommenttiin hyökkäisin, enkä koittaisi sanoa itseäni puolustaen jotain vähän vastakkaista?

Jos olen niin tyhmä niin kertoisiko joku teistä, mikä olisi oikea suhtautuminen tähän asiaan?

Ap