Tulen paljon paremmin juttuun miesten kuin naisten kanssa
Muita? Olen siis itse nainen. On minulla toki muutamia naispuoleisiakin ystäviä, mutta heidän kanssaan oleskelu on jotenkin työläämpää. Tuntuu raskaammalta. Miesten kanssa huumori menee usein yksiin, ei loukkaannuta tai rueta rivien välistä/nyansseja niin herkästi, ei tarvitse jauhaa muodista, tyyleistä ja laittautumisesta, kaikki vaan tuntuu usein suoraviivaisemmalta ja rennommalta.
Niin ja se JUORUILU! Ei tarvitse kuunnella näitä "tiedäksä siis sen, siis just se Kaisan kaverin eli siis sen tummatukkaisen naisen, jonka näit kerran meidän mökillä, niin sen kaverin ex-mies on kuulemma alkoholisoitunu nyt! :( Ai kauheeta". Sitten jos sanon vaan, että eipä kyllä nyt oikein minun elämää liikauta ni "Just, aivan... No mutta mites ne sun läheiset, onks siel mitään uutta? Vieläks se sun kaveris kaveri on masentunu??? KERRO HETI! PETTIKS SE SEN MIESTÄ??!"
Kommentit (102)
Haha, jossain lehdessä Iina Kuustonen vastikään älähti, että on niin kyllästynyt näihin 'viihdyn paremmin miesten kuin naisten seurassa ' -naisiin kun aina pitää asiaa jauhaa ja mollata sukupuoltaan
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 10:18"]
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 10:10"]
Mulla kans läheisimmät kaverit miehiä. Mieluummin heidän kanssa vietän iltaa, kuin naispuoleisten tuttavien. En oikein ymmärrä onko siinä jotain outoa...
[/quote]
Niinpä. Vietät aikaa hyvien tyyppien kanssa, etkä siksi että he sattuvat olemaan miehiä.
[/quote]
No just niin :D
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 10:27"]
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 10:22"]
Olin tässä vähän aikaa työpaikalla, jossa oli pelkkiä naisia. Sitä nokittelun, juoruamisen ja piilovittuilun määrää! Kahvihuoneessa työkaverit jauhoivat vain kynsienpidennyksistä (kaikilla oli), meikkivinkeistä, laihdutuksesta ja muodista. Meinasi pää hajota. Ihmettelivät sitten, kun en jaksanut heidän seurassaan paljon aikaa viettää.
Eli ymmärrän ap:ta hyvin.
[/quote]
Vähän aikaa ja näet jo koko kuvan... Itse istuin kahvipöydässä, jossa keskusteltiin kynsien-ja hiustenpidennyksistä ja silikoinirinnoista...kumpaa sukupuolta sinä oletat kaikkien gollekoideni olevan?!
[/quote]
"Gollekoideni". Tästä tulee pitkä päivä. *Kollegoideni. En tiedä, mutta toivottavasti osaavat kirjoittaa.
terv. grammar nazi
Mulla sama juttu, mutta mulla on myös muutama todella läheinen naisystävä :)
Ap on just sitä naistyyppiä, joista mä en pidä ollenkaan.
Vai että ei loukkaannuta eikä lueta rivien välistä... Miesvaltaisella työpaikalla olevana nuo ovat arkipäivää. Ja juoruilu? Sitäkin tapahtuu, ihan samaan tapaan kuin naisten keskuudessa.
Työpaikallani ei toki jauheta "muodista ja laittautumisesta" mutta autoista ja sen laittamisesta sitäkin enemmän! Miehet puhuvat siitä enemmän kuin naiset muodista. (enpä muuten ikinä ole tyttökavereideni kanssa puhunut muodista, meikeistä, laittautumisesta...onko joku oikeasti?)
Ja kyllä ne miehet vähän kuule filtteröi sanomisiaan takiasi, usko huviksesi!
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 10:44"]
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 10:27"]
Olin tässä vähän aikaa työpaikalla, jossa oli pelkkiä naisia. Sitä nokittelun, juoruamisen ja piilovittuilun määrää! Kahvihuoneessa työkaverit jauhoivat vain kynsienpidennyksistä (kaikilla oli), meikkivinkeistä, laihdutuksesta ja muodista. Meinasi pää hajota. Ihmettelivät sitten, kun en jaksanut heidän seurassaan paljon aikaa viettää.
[/quote]
Vähän aikaa ja näet jo koko kuvan... Itse istuin kahvipöydässä, jossa keskusteltiin kynsien-ja hiustenpidennyksistä ja silikoinirinnoista...kumpaa sukupuolta sinä oletat kaikkien gollekoideni olevan?!
[/quote]
"Gollekoideni". Tästä tulee pitkä päivä. *Kollegoideni. En tiedä, mutta toivottavasti osaavat kirjoittaa.
terv. grammar nazi
[/quote]
Jaxuhali, kulta! <3
Mun mielesta niita miesten kanssa viihtyvia naisia on kahta lajia: "miesaivoisia" naisia jotka ei vaan loyda oikein mitaan yhteista puhuttavaa naisellisten naisten kanssa. Ne on mukavia tyyppeja ja tulen ihan hyvin juttuun kuitenkin heidan kanssaan kun vaan puhutaan jostain muusta kuin laittautumisesta.
Toinen laji on sitten ne miesten kanssa viihtyvat naiset jotka on kauhean kateellisia muille naisille ja vaittavat etta kaikki kadehtii heita eika tule toimeen heidan kanssaan vaikka asia on juuri toisinpain. Ne on niita kaikkein pahimpia ja ilkeimpia juoruilijoita vaikka ovat olevinaan niin paljon parempia kuin muut naiset. Sellaisten kanssa en minakaan tule toimeen.
Ei "poikatyttöys" mitenkään vaikuta siihen, tuleeko paremmin toimeen miesten kuin naisten kanssa. Minä olen aina ollut jokseenkin poikamainen: en mikään machomainen "äijä", vaan enemmänkin nörttipoika. Teininä pelasin tietokonepelejä enkä ole ikinä osannut meikata. Pukeuduin aina mukaviin ja poikamaisiin vaatteisiin: yläasteella ja lukiossa univormuni oli löysät farkut, skeittikengät ja poikien kauluspaita. Harrastukseni on sotahistoria, ja lapsena leikin kaikenlaisia sotahistoriaan liittyviä leikkejä. Jne. Omaa tarinaansa kait kertoo sekin, että minua luullaan usein lesboksi... (en tosin ole)
Tästä huolimatta valtaosa ystävistäni on aina ollut kaikenikäisiä naisia. Tulen toki ihan hyvin toimeen tietynlaisten miestenkin kanssa, ja etenkin nuorempana (lukiossa yms.) minulla oli samanhenkisiä poikia hyvinä kavereina. On tosin ollut vähän hämmentävää huomata, että vanhetessaan nämä samat pojat - älykkäät, herkätkin - kasvoivat stereotyyppisempään "äijä" -suuntaan, kun taas moniin "bimbomaisiinkin" tyttöihin on tullut kaikenlaisia uusia vivahteita iän myötä. Huvittavaa ajatella, että monien mielestä miehet keskustelevat yhteiskunnallisista asioista ja naiset meikeistä ja ihmissuhdejuoruista. Tätä nykyä oma kokemukseni on täysin päinvastainen. Harvan miestuttavan kanssa saa nykyään väkisinkään aikaiseksi mitään mielenkiintoista keskustelua, kun taas naisten kanssa keskustelen jatkuvasti tärkeistä aiheista ja opin uutta. Sitä en tiedä, mitä miehet keskenään keskustelevat, mutta minä en ainakaan kuulu enää näiden syvällisempien keskustelujen piiriin.
Vanhetessani olen myös tullut tietoisemmaksi siitä, että ruman naisen on hyvin vaikea saada edes ääntään kuuluviin miesten seurassa. Olen aina ollut ruma, mutta nuorempana olin ehkä naiivi luullessani, että tämä on vain tietynlaisen ihmisryhmän ilmiö (jota täällä palstalla WT:ksikin kutsutaan). Vuodet opettivat, että masentavan usein juuri älykkäät ja koulutetut miehet herkästi mitätöivät rumat naiset "pelkiksi naisiksi", jotka eivät voi oikeasti tietää mistään mitään.
Minulle ei tule mitenkään yllätyksenä, että tapaamani naiset jotka julistavat tulevansa paremmin toimeen miesten kuin naisten kanssa, ovat olleet itse hyvin kauniita.
Johan on. Olen ihan sanaton. "Ei kiinnosta ollenkaan!", suurinpiirtein käsketään hoitoon jos revin aloituksessa vähän yleistykset överiksi, haukutaa paskaksi ja kaikesta oikein huokuu se, että tämä mielipide ei todellakaan kiinnosta siis niinkun YHTÄÄN ja että jokainen saa elää kuten haluaa.
Juuri tämän takia en pidä naisista! Tämäkin ketju on aivan älytöntä panettelua ja pilkunnussimista ja pätemistä ja viisastelua. Vääntöä ties mistäkin.
Ap
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 12:33"]
Johan on. Olen ihan sanaton. "Ei kiinnosta ollenkaan!", suurinpiirtein käsketään hoitoon jos revin aloituksessa vähän yleistykset överiksi, haukutaa paskaksi ja kaikesta oikein huokuu se, että tämä mielipide ei todellakaan kiinnosta siis niinkun YHTÄÄN ja että jokainen saa elää kuten haluaa.
Juuri tämän takia en pidä naisista! Tämäkin ketju on aivan älytöntä panettelua ja pilkunnussimista ja pätemistä ja viisastelua. Vääntöä ties mistäkin.
Ap
[/quote]
Minä taas olen sanaton, jos tosissasi luulet, että "älytön panettelu, pilkunnussiminen, päteminen, viisastelu ja vääntö ties mistäkin" on erityisesti naisten ominaisuus ;) Et ole ilmeisesti kovin paljon aikaa viettänyt miesvaltaisilla nettifoorumeilla ainakaan...
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 12:37"]
Ap
[/quote]
Minä taas olen sanaton, jos tosissasi luulet, että "älytön panettelu, pilkunnussiminen, päteminen, viisastelu ja vääntö ties mistäkin" on erityisesti naisten ominaisuus ;) Et ole ilmeisesti kovin paljon aikaa viettänyt miesvaltaisilla nettifoorumeilla ainakaan...
[/quote]
Niinpa, tallakin palstalla kun ne pahimmat jankkaajat ja ilkeilijat on miehia.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 12:33"]Johan on. Olen ihan sanaton. "Ei kiinnosta ollenkaan!", suurinpiirtein käsketään hoitoon jos revin aloituksessa vähän yleistykset överiksi, haukutaa paskaksi ja kaikesta oikein huokuu se, että tämä mielipide ei todellakaan kiinnosta siis niinkun YHTÄÄN ja että jokainen saa elää kuten haluaa.
Ap
[/quote]
Ehkä nuo aiheet ovat vain liian monimutkaisia ja laajoja sinulle, jotta voisit saada niistä mitään irti?
Miehet sanovat suoraan, eikä se sinällään vaadi minkään sorttista analysointia tai prosessointia.
Naiset taitavat olla vaan liian monimutkaisia sinulle.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 12:37"]
Ap
[/quote]
[/quote]
Jaa no yritetääs nyt selittää taustat tälle mun ajattelulle:
Pidän naisystäväni, pidän heistä paljon, mutta yleisesti ottaen kiinnostuksen kohteemme eivät ole samat. Viihdyn heidän kanssaan, mutta olen enemmän sinut itseni kanssa miespuolisten tuttavieni kanssa. Nämä minulle tärkeät naiset nyt sattuvat vaan olemaan kiinnostuneita muodista, esteetikkoja ja tohkeissaan muistakin tapahtumista ja vaikkapa blogikäänteistä, joista minä en ole millään tavoin kiinnostunut. Minä olen kiinnostunut urheilusta, liikunnasta, luonnossa liikkumisesta, kaljanjuonnista, seikkailuista, älykkäistä keskusteluista ja elämän kokemisesta ilman arvostelua. Extemporesta ilman turhaa stressiä!
Ystävättärilleni tapaamisissa hyvin tärkeää, esteetikkoja ja sivistyneitä kun ovat, yleinen ambienssi, että paikka on viimeisen päälle ja että näytetään hyviltä. Kehutaan toisten kalliita merkkijuttuja, arvostellaan viinejä ja ollaan kriittisiä. Miesystävien kanssa voin hyvin istua rennosti pubissa puhumassa henkeviä, fiilis ja huumori tuntuu vaivattomalta ja mutkattomammalta. Naisten kanssa arvostellaan, juorutaan, paheksutaan, miesten kanssa vaan lätistään paskaa. Sellainen vain olen enemmän, en halua esittää muuta ja jokainen olkoon kuten on. En halua luopuakaan näistä elämäni naisista vain siksi, etten koe mitään yhteenkuuluvuutta heihin JOILLAIN tasoilla.
Näin nyt siis vain MINULLA on. Sitten on kaksi ystävätärtä, jotka eivät ole oikein tyytyväisiä mihinkään elämässä, juoksevat asiasta seuraavaan ja tyytymättömyys jatkuu. Sattumaa tai ei, mutta samaan en ole näiden tuttavamiesten kanssa törmännyt. Jos heitä joku ahdistaa, he menevät ja tekevät eivätkä jää muita syyttelemään ja marisemaan.
Totta kai omat kokemukset muovaamat mielipidettäni? Minulla nyt näin. Teillä muilla voi olla toisin.
Ap
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 12:43"]
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 12:33"]Johan on. Olen ihan sanaton. "Ei kiinnosta ollenkaan!", suurinpiirtein käsketään hoitoon jos revin aloituksessa vähän yleistykset överiksi, haukutaa paskaksi ja kaikesta oikein huokuu se, että tämä mielipide ei todellakaan kiinnosta siis niinkun YHTÄÄN ja että jokainen saa elää kuten haluaa.
Ap
[/quote]
Ehkä nuo aiheet ovat vain liian monimutkaisia ja laajoja sinulle, jotta voisit saada niistä mitään irti?
Miehet sanovat suoraan, eikä se sinällään vaadi minkään sorttista analysointia tai prosessointia.
Naiset taitavat olla vaan liian monimutkaisia sinulle.
[/quote]
Taas. Just tämä. Ai että. Sovitaan sitten niin. :) Vaikutat oikein mukavalta seuralta ja ihmiseltä sinäkin!
Jos tämä parjaus tuo jotain mielihyvää jollekin niin lycka till, mutta mitä kummaa se vaan HAITTAA jos joku viihtyy miesten kanssa? Anteeksi, mutta näin typerästä ei moni mies edes varmaan jaksaisi vääntää. Kysykääpä vaikka niiltä rakkailta siipoiltanne.
Uskoisinpa, että vastaus on jotain "Kuinka te jaksatte. Mitä väliä? Se viihtyy miesten kaa, piste. Mul on nälkä".
Ap
Aika jännä, minä käyn naispuolisten kavereitten kanssa kalassa, pelataan lautapelejä, käydään syömässä ja sidukalla, urheillaan ja mökkeillään. Samaa teen miespuolisten kavereitten kanssa. Meikeistä ei ole tarvinnut kamalasti jauhaa, juoruilua ei juuri esiinny, ja kaikki tulee toimeen keskenään, vaikka henkilökemiat ei täydellisesti yhteen pelaisikaan.
Jospa sinä, AP, vain tarvitset parempia ystäviä?
Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.
JA VIELÄ yksi asia. :) Nyt kun vauhtiin pääsin.
Miesten kanssa yleensä mennään ASIAAN. Keskustellaan asiasta itsestään, ei hyökätä ihmisen kimppuun ja kaivamalla kaiveta jotain nälvimisargumenttia kun itseä vituttaa kun ei ole samaa mieltä tai haluaa paheksua. Tässäkin ketjussa olisi varmaan aika paljon enemmän Miksi?-kysymyksiä ja Perustele-toiveita, kuin "Ap on vaan niin tyhmä ettei se pärjää meille mageille mammoille!!"
Anteeksi kun hermostutin.
Ap
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 09:40"]
Oman sukupuolen edustajilta ei saa "erityiskohtelua" kuten nainen kuitenkin miesporukassa saattaa saada. :) Olisiko se siinä syy että viihtyy miesten kanssa paremmin.
[/quote]
Juuri näin. Miesten kanssa on se mukavaa, että suurin osa heistä haluaa pillua ja siksi kannattaa olla aina mukava reilu kaikenlaisille naisille.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 12:51"]
Aika jännä, minä käyn naispuolisten kavereitten kanssa kalassa, pelataan lautapelejä, käydään syömässä ja sidukalla, urheillaan ja mökkeillään. Samaa teen miespuolisten kavereitten kanssa. Meikeistä ei ole tarvinnut kamalasti jauhaa, juoruilua ei juuri esiinny, ja kaikki tulee toimeen keskenään, vaikka henkilökemiat ei täydellisesti yhteen pelaisikaan.
Jospa sinä, AP, vain tarvitset parempia ystäviä?
Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.
[/quote]
No siksi tää tilanne varmaan mulla onkin. Nyt se on vaan sukupuolijakautunut, mutta EHDOTTOMASTI tervetulleita olis tuollaiset frendit tännekin suuntaan. Ei kaikki vaan törmää aina samanhenkisiin? Olin ihan väärällä alallakin, sieltä nämä ystävät. Sekin varmasti vaikuttaa.
Vaikka ollaan erilaisia niin voidaanhan silti olla ystäviä. Toivon saavani sinun lailla samanhenkisiä naiskavereita joskus. :) Voi mieli muuttua.
Ap
[/quote]