Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En pysty maksamaan velkoja ensikuuhun mennessä

Vierailija
16.07.2014 |

Vuokraa on rästissä perinnälle vielä 350€ ja en mitenkään voi revetä tuohon summaan. Toimisto tietää mun tulot suunnilleen ja että olen opiskelija mutta antoivat silti vain 3 kk maksaa 450€ summa.. En mitenkään voi maksaa tuota :( Mulle jää vähemmän kuussa elämiseen kuin tuo 350 euroa joten miten voisin ensi kuussa maksaa sen yhtäkkiä? Mitä voin tehdä?

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni summahan tuo on. Raavi jostain kasaan. Opiskelijakin voi käydä töissä.

Vierailija
2/70 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuseri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämä rästi tuli siitä kun yksi kuukausi sain tuet myöhässä, ei siksi että mua ei kiinnostaisi. Joka kuukausi on rahaa kaikkiin laskuihin mutta sitten kävi noin. Ja ei tota kyllä revitä mistään, ei sukulaisiakaan elossa ja äidiltä ei tommosta summaa pyydetä omiin ongelmiin.

Vierailija
4/70 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 21:01"]

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 21:00"]

Jos olet nainen niin ongelma on helposti ratkaistu. Myyt itseäsi / persettä pari kertaa ja kas ongelma on ratkaistu :)

[/quote]

Juu ei kyllä, en muutenkaan tahtoisi pettää..

[/quote]

Sitten lainaat vaikka puolisoltasi / sukulaisilta /vanhemmilta / kavereilta. Tuo 350€ on sen verran pieni summa, että sen pystyy kyllä hyvin vielä joku kaveri tms lainaamaan. Itsekkin voisin hätätapauksessa lainata kaverille tuommoisen summan. Mieluummin lainaa joltain, kuin lentää kämpästä pihalle.

Vierailija
5/70 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso ei ole töissä, opiskelee itsekin. Sukulaisia ei ole. Vanhemmilla on 6 henkinen perhe elätettävä joten ei irtoa, puolet tosta voiskin irrota. Kaverit on opiskelijoita jotka asuu kotona joten niilläkään ei ole tommoista rahaa..

Vierailija
6/70 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 21:05"]

Puoliso ei ole töissä, opiskelee itsekin. Sukulaisia ei ole. Vanhemmilla on 6 henkinen perhe elätettävä joten ei irtoa, puolet tosta voiskin irrota. Kaverit on opiskelijoita jotka asuu kotona joten niilläkään ei ole tommoista rahaa..

[/quote]

Taidat olla siis suht nuori? Asuuko puoliso kanssasi ? Jos asuu niin voisiko hänen vanhemmat / kaverit lainata hänelle ja maksaisitte sitten pikkuhiljaa yhdessä takaisin ?

Vierailija
7/70 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 21:05"]

[/quote]

Eli et edes halua hoitaa ongelmaa. Mikään ratkaisu ei tunnu kelpaavan. Luuletko että joku täältä lahjoittaa sinulle puuttuvan summan? Nyt hyväksyt sen että olet itse mokannut asiasi, ja nöyrryt pyytämään apua muilta. Ei voi olla niin paha rasti tunnustaa vanhemmillesi että et ole ihan vielä täysin kykeneväinen huolehtimaan itsestäsi. He kyllä ymmärtävät ja auttavat tällaisessa kertaluontoisessa (toivottavasti) ongelmassa.

Vierailija
8/70 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 21:03"]Ja tämä rästi tuli siitä kun yksi kuukausi sain tuet myöhässä, ei siksi että mua ei kiinnostaisi. Joka kuukausi on rahaa kaikkiin laskuihin mutta sitten kävi noin.

[/quote]olisit maksanut silloin kun se raha tuli, yhtä paljonhan sitä kuitenkin on tullut

Vierailija
9/70 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen 19-vuotias. Ja äitini kyllä tietää tästä kaiken ja hän kyllä auttaa jos joskus esim kuun lopussa on rahat loppu eikä ruokaa. Mutta en pyytäisi eikä äiti voisikaan antaa tommoista summaa. Isän kanssa en ees ole tekemisissä. En luule että joku sen täältä antaa mutta mietin että voiko esim ton perinnän kanssa neuvotella vielä tästä vai onko ne todella tiukkoja? Mun äiti tietää kyllä siitä että mulla on vähän rahaa ja olen hänen kanssaa hyvin läheinen, älä tule puuttumaan mun perheasioihin kun kyse ei niistä ollut.

Vierailija
10/70 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota, miten olisi työn teko? Voitko hoitaa lapsia? Pestä ikkunoita? Siivota?

Vierailija
11/70 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut nyt kesällä kesätöissä ja sieltä saatu palkka meni melkein kokonaan laskuihin tai muihin tärkeisiin menoihin. Tottakai työllä saisi tuon summan mutta ensi kuun 3 päivä pitäisi summa maksaa joten siihen ei ole kauheasti aikaa enää. Koulu alkaa ensikuun puolessa välissä.

Vierailija
12/70 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opintolaina?

Vierailija
13/70 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 21:13"]Olen ollut nyt kesällä kesätöissä ja sieltä saatu palkka meni melkein kokonaan laskuihin tai muihin tärkeisiin menoihin. Tottakai työllä saisi tuon summan mutta ensi kuun 3 päivä pitäisi summa maksaa joten siihen ei ole kauheasti aikaa enää. Koulu alkaa ensikuun puolessa välissä.

[/quote]

Tässähän on siis hyvin aikaa tehdä töitä, eikös se tienaamis raja ole joku 9k/v?

Vierailija
14/70 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä velka on kysymyksessä? Kannattaako ostaa jos ei ole varaa?

Vierailija
15/70 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 21:13"]

Olen ollut nyt kesällä kesätöissä ja sieltä saatu palkka meni melkein kokonaan laskuihin tai muihin tärkeisiin menoihin. Tottakai työllä saisi tuon summan mutta ensi kuun 3 päivä pitäisi summa maksaa joten siihen ei ole kauheasti aikaa enää. Koulu alkaa ensikuun puolessa välissä.

[/quote]

"muihin tärkeisiin menoihin"

Anna kun arvaan: alkoholiin ja tupakkaan?

Vierailija
16/70 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin ehtii munkin mielestä tienata! Lastenhoito ja siivoushommista maksetaan ihan mukavasti ja usein palkan saa vielä suoraan käteen.

Vierailija
17/70 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoit saavasi äidiltäsi puolet tuosta summasta eli siis 175€, joten puuttuisi se 175€

Voin sinulle 100e lahjoittaa, jolloin itse sinun pitäisi vielä hankkia 75€ jostakin. Rahan antamiselle ei ole mitään muita ehtoja, kuin, että sinun pitäisi se noutaa joko tikkurilan tai helsingin rautatieasemalta, sovittuna ajankohtana. Esim torstaina 31.7

Tilille en rahoja siirrä, joten jos nouto ei onnistu henkilökohtaisesti, niin tarjous ei ole enää voimassa.

:)

Vierailija
18/70 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 21:19"]Sanoit saavasi äidiltäsi puolet tuosta summasta eli siis 175€, joten puuttuisi se 175€

Voin sinulle 100e lahjoittaa, jolloin itse sinun pitäisi vielä hankkia 75€ jostakin. Rahan antamiselle ei ole mitään muita ehtoja, kuin, että sinun pitäisi se noutaa joko tikkurilan tai helsingin rautatieasemalta, sovittuna ajankohtana. Esim torstaina 31.7

Tilille en rahoja siirrä, joten jos nouto ei onnistu henkilökohtaisesti, niin tarjous ei ole enää voimassa.

:)

[/quote]

Älä anna sille rahaa, oppii vielä siihen ettei teoistaan tarvitse itse kantaa vastuuta.

Vierailija
19/70 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velka on vuokra edelleen, enkö sanonut sen :o? Alkoholia en juo mutta tupakkaa poltan mutta eivät ne rahat kyllä siihen menneet. Nouto onnistuisi muuten ja tapaaminen mutta asun helsingistä yli 100km kauempana :( Hmm mitäköhän työtarjouksia voisi sitten laittaa nettiin?  Opintolaina ja tuet alkavat tulemaan ensi kuun puolessavälissä vasta joten niistä ei ole hyötyä.. Jotainhan tässä on pakko keksiä ja virheestä tottakai opin etten mitään näin isoja laskuja etenkään koskaan jätä rästiin :( Kiitos neuvoista!

Vierailija
20/70 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opintotuki ja opintolaina maksetaan elokuun 4. Maksat siitä kaiken.

Outo myös sun selitys et vuokra jäi koska sait tuet liian myöhään. Ne rästit olis pitänyt maksaa sinä päivänä kun tuet tuli.