Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En pysty maksamaan velkoja ensikuuhun mennessä

Vierailija
16.07.2014 |

Vuokraa on rästissä perinnälle vielä 350€ ja en mitenkään voi revetä tuohon summaan. Toimisto tietää mun tulot suunnilleen ja että olen opiskelija mutta antoivat silti vain 3 kk maksaa 450€ summa.. En mitenkään voi maksaa tuota :( Mulle jää vähemmän kuussa elämiseen kuin tuo 350 euroa joten miten voisin ensi kuussa maksaa sen yhtäkkiä? Mitä voin tehdä?

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi teitä, kyllä mun äidillä on ollut uusi mies monta vuotta ja heitä on siinä perheessä yhteensä 6 henkeä. Isän kanssa en siis näe tai puhu ollenkaan. Minä asun yksin, poikaystävä ei asu kanssani. Siinä selvennystä, en valehtele. 

Vierailija
42/70 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita kauppojen ilmoitustaluille ja nettiin ilmoituksia. Loma-aikaan varmasti on kukkien kastelua ja lemmikkien hoitamista, kun ihmiset käyvät viikonloppuisin festareilla/häissä/sukujuhlissa/jne. Koirien ulkoilutusta, lastenhoitoa, siivousapua, kasvimaan kitkemistä yms. Palkan saat heti käteen ja noista voi poikia jotain vakkarikeikkoja talveksikin rahapulaa helpottamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli liikaa maksettuja opintotukia perittäväksi, 750€. Mun mielestä olivat vielä laskeneet tuota summaa oikeasta ja sain maksusopimuksen 20€/kk. En edes muistanut tuota kun meni vaan tilitä, jossain vaiheessa tuli kelalta viesti et velka on kuitattu.

Vierailija
44/70 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh eikö se puoliso sitten voisi myydä persettään muutaman kerran.

Vierailija
45/70 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 21:42"]

Mulle tuli liikaa maksettuja opintotukia perittäväksi, 750€. Mun mielestä olivat vielä laskeneet tuota summaa oikeasta ja sain maksusopimuksen 20€/kk. En edes muistanut tuota kun meni vaan tilitä, jossain vaiheessa tuli kelalta viesti et velka on kuitattu.

[/quote]

Vähän ot, mutta ihan mielenkiinnosta, maksoitko siis velkaa Kelalle kolme vuotta tuolla 20 e/kk tahdilla?

Vierailija
46/70 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauan makselit, jos vaan 20€/kk... Vuosia..

Vierailija
47/70 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarvitsee todistella niin kerron suoraan. Sain palkkaa 850 euroa, vuokra 410, puhelin 2x30, sähkö 2x20, netti 20. Ja siksi kaksi kertaa koska maksoin suoraan seuraavan laskun. Ostin uudet bikinit ja 2 muuta vaatetta, niihin meni about 25€. Kissanruuat ja hiekat nyt alkukuusta parikymppiä. Jääkaappi oli ihan tyhjä ja muut kaapit myös joten palkan saatua ruokakauppaan meni 40 euroa ja sen jälkeen on mennyt 5-20€. Tupakkaan tottakai menee rahaa, se nyt ei tähän kuulu kyllä. 

Joten siitä laskemaan sitten, en mitenkään olisi voinut palkasta maksaa rästiä tai jättää rahaa sitä varten koska loppukuu on elettävä vielä jollain. 

Nyt minä poistun, olisin kaivannut apuja ja ratkaisuja.. joiltakin sitä sain ja jotkut tulivat analysoimaan elämääni ja haukkumaan lyttyyn. Heihei, kyllä minä ratkaisun keksin :)

Vierailija
48/70 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 21:36"]

Valaise nyt mitä ne tärkeät muut menot on?

[/quote]

Mua kiinnostaa kans, oli ne menot mitä tahansa (turhaa varmastikin on kun et kerro), musta olisi vaan nyt hyvä että toteaisit julkisesti sen mitä olisit voinu jättää käyttämättäa mitkä oikeasti oli pakolliset ja tunnustat virheesi. Nyt vain kierteletetkä myönnä että olisit tehnyt mitään väärää. Se ei ole oikea tie vastuullisuuteen.

P.S. se joka vaahtoaa että 19v on vielä liian nuori muuttamaan pois kotoa, saa tästä taas tuulta purjeisiin. Itse olen nuorena muuttanut kota pois ja vuokra tms. maksut olen aina hoitanut.pihistänyt just kaikesta muusta. Ollut vaikka syömättä jos on ollu tiukkaa, sitäkään ei kuin hetkellisesti.

Vierailija
49/70 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 21:42"]

Voi teitä, kyllä mun äidillä on ollut uusi mies monta vuotta ja heitä on siinä perheessä yhteensä 6 henkeä. Isän kanssa en siis näe tai puhu ollenkaan. Minä asun yksin, poikaystävä ei asu kanssani. Siinä selvennystä, en valehtele. 

[/quote]

Oletko jo käynyt sossun pakeilla laskujesi kanssa? Luulisi niiden auttavan, kun kysymyksessä on vähävarainen nuori? Jos olet vielä maahanmuuttajataustainen niin aina parempi. Piikki on jatkuvasti auki.

Vierailija
50/70 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 21:46"][quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 21:42"]

[/quote]

Vähän ot, mutta ihan mielenkiinnosta, maksoitko siis velkaa Kelalle kolme vuotta tuolla 20 e/kk tahdilla?

[/quote]

Siis en oikeesti tiedä :) se vaan meni tililt en ressannut koska ei mennyt korkoa tai jos meni se oli joku 20€ per vuosi.

Vierailija
51/70 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kikkelis kokkelis. Olis kannattanu jättää ne viinat juomatta. Mistään muusta ei ole kysymys.

Vierailija
52/70 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 21:48"]

Jos tarvitsee todistella niin kerron suoraan. Sain palkkaa 850 euroa, vuokra 410, puhelin 2x30, sähkö 2x20, netti 20. Ja siksi kaksi kertaa koska maksoin suoraan seuraavan laskun. Ostin uudet bikinit ja 2 muuta vaatetta, niihin meni about 25€. Kissanruuat ja hiekat nyt alkukuusta parikymppiä. Jääkaappi oli ihan tyhjä ja muut kaapit myös joten palkan saatua ruokakauppaan meni 40 euroa ja sen jälkeen on mennyt 5-20€. Tupakkaan tottakai menee rahaa, se nyt ei tähän kuulu kyllä. 

Joten siitä laskemaan sitten, en mitenkään olisi voinut palkasta maksaa rästiä tai jättää rahaa sitä varten koska loppukuu on elettävä vielä jollain. 

Nyt minä poistun, olisin kaivannut apuja ja ratkaisuja.. joiltakin sitä sain ja jotkut tulivat analysoimaan elämääni ja haukkumaan lyttyyn. Heihei, kyllä minä ratkaisun keksin :)

[/quote]

Siis ymmärsinkö oikein, että palkasta maksoit muut laskut kahteen kertaan (etukäteen seuraava kuukausi) sen sijaan, että olisit maksanut rästin tai edes lyhentänyt sitä... Sattumalta tunnen yhden toisenkin valhtelijan ja sen jutut kuulostavat ihan yhtä omituisilta kuin sinunkin.

Vierailija
53/70 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Miten sun tuloilla vuokra voi olla noin korkea, etkö saa asumistukea?

Vierailija
54/70 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ehkä koomisin vastaus ikinä, ap. :DDD

Vierailija
55/70 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona jo pitää hyvissä ajoin puhua miten hoidetaan raha-asioita. Ei ymmärrä.

Vierailija
56/70 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Miksi maksat muita laskuja etukäteen, jos vuokra on jäämässä rästiin? Vuokra on maksettava aina ensiksi! 

Et näköjään edes uskalla laskea, paljon sinulla menee rahaa tupakkaan. Se on erittäin olennaista tässä, koska se on täysin turha kulu. Jos poltat puoli askia päivässä, tupakkakulusi ovat todennäköisesti suuremmat kuin koko velkasi.

Vierailija
57/70 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 22:11"]

[/quote]

Miksi maksat muita laskuja etukäteen, jos vuokra on jäämässä rästiin? Vuokra on maksettava aina ensiksi! 

Et näköjään edes uskalla laskea, paljon sinulla menee rahaa tupakkaan. Se on erittäin olennaista tässä, koska se on täysin turha kulu. Jos poltat puoli askia päivässä, tupakkakulusi ovat todennäköisesti suuremmat kuin koko velkasi.

[/quote]

Tupakkakulusi tuolta kolmelta kuukaudelta siis.

Vierailija
58/70 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokra maksetaan aina ensimmäisenä.

Vierailija
59/70 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä näitä nuoria. Vuokra on maksettava, vaikka se sitten tarkottaisi että ruokaan ei jää rahaa. Jos sulle tulee maksuhäiriömerkintä vuokrien takia, niin et saa mistään vuokrakämppää kirveelläkään! Ja kumpi nyt on tärkeämpää muutenkin, asunto vai ruoka? Ihminen elää vaikka pelkällä riisillä jos pakko on. Muistan itsekin opiskeluaikana kun ei ollut muuta syötävää kuin riisi, ei vaan ollut rahaa. Ruuaksi riisiä Voimariinin kanssa ja jälkiruuaksi riisiä mansikkahillon kanssa. No se oli luksusta, että sentään hilloakin oli, mutta kyllä sillä pelkällä riisilläkin nälkä lähtee. 

Ja miten niin ei muka tupakalla ole mitään tekemistä tämän asian kanssa? Totta helvetissä on! Meinasin lentää persiilleni kun minulle selvisi, miten kallista tupakka on. 5,6€ rasia! Tuollahan saa vaikka kuinka paljon ruokaa! Ja entäs ne kissat? Onko pakko olla kaksi kissaa, jos ei ole varaa edes vuokraan? Mitä teet, kun niille kissoille tulee joku sairaus ja ne pitää viedä lääkäriin? Ei jumalauta, etsi niille kissoille hyvissä ajoin sellainen koti, jolla on varaa pitää niistä huolta! Se on myöhäistä siinä vaiheessa kun ne on sulla sairaana ja kärsimässä eikä sulla ole varaa viedä niitä lääkäriin. Jo pelkkä hammaskiven poistokin vie sut vararikkoon!

Vierailija
60/70 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä käsitä minäkään sitä että jotkut laskut maksetaan tuplana eikä lyhennetä rästejä. Tupakkaa ei saa huomioida kuluissa kun on ilmeisesti niiiiin tärkeä kulu. Minun mielestäni olet saanut hyviä neuvoja, joita et valitettavasti ota ihan todesta kun mikään muu kuin maksuajan pidennys ei kiinnosta.

Hoidatko varmasti velkasi ensi tilassa,vai katsotko että nyt voit taas kuluttaa vähän muualle jos saat lisää maksuaikaa?