Menen synnyttämään Britteihin (suunniteltu sektio)
Kommentit (73)
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 20:36"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 20:13"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 20:12"]
Miksi?
[/quote]
Pelkään synnytystä. Alapääni on myös todella tiukka ja jos totta puhutaan, en halua että emättimeni löystyy.
Ap
[/quote]
Mä sain ihan suomessakin noilla kriteereillä sektion kolmesti kun lisäsin että mitäs jos vauva vammautuu? Oon oikeesti tosi pikkuinen, sanoisin että tiukka kuin yhden kynän penaali. Ota tyyny mukaan, briteissä pitää sairaalaan ottaa oma tyyny. Kolme tervettä lasta ja tiukka alapää, elämä hymyilee.
[/quote]
Mikä vitsi, salli minun nauraa. Sinullahan on tavoitteet korkealla ;)
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 21:46"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 20:56"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 20:36"][quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 20:13"]
Miksi?
[/quote]
Pelkään synnytystä. Alapääni on myös todella tiukka ja jos totta puhutaan, en halua että emättimeni löystyy.
Ap
[/quote]
Mä sain ihan suomessakin noilla kriteereillä sektion kolmesti kun lisäsin että mitäs jos vauva vammautuu? Oon oikeesti tosi pikkuinen, sanoisin että tiukka kuin yhden kynän penaali. Ota tyyny mukaan, briteissä pitää sairaalaan ottaa oma tyyny. Kolme tervettä lasta ja tiukka alapää, elämä hymyilee.
[/quote]
Ja maha järkyttävän arpinen! Eikä mitään ymmärrystä naisena olosta kun et ole synnyttänyt omia lapsiasi. Olet vain heidän hoitajansa, et muuta.
MOT
[/quote]
Tunnen itseni kyllä naiseksi toisin kun sinä katkerana ehkä väljähtäneen tavarasi kanssa ? Ja äitikin olen. Ulkoinen arpi siisti, kaikki leikkaukset samassa linjassa nätisti eikä ainakaan vielä oireita sisäisistä kiinnikkeistä. Naisella on oikeus olla synnyttämättä alakautta lapsen saadessaan.
[/quote]
Onneksi en ole sinun lapsesi. Niin pinnalliselta ja pimeältä vaikutat. Synnytin tyttäreni ylpeänä alakautta antaen hänelle parhaimman mahdollisimman alun elämään.
T. Hyvännäköinen ja koulutettu äiti, 26v., joka todellakin synnyttää alakautta
Haen kansalaisuutta heti kun olen siellä.
Ap
Mua ei saisi Britanniassa sairaalahoitoon edes kirveellä uhkaamalla, ei ainakaan operatiiviseen hoitoon (sektio). Joka ikinen britti, jota olen Suomessa hoitanut ja joka on joskus ollut jostain syystä kotimaassaan sairaalassa on ollut MRSA-positiivinen... että onnea matkaan vaan. Oikein kun onni potkaisee, niin MRSA:n saavat sekä ap että vauva. Ja vauvalla kun ei ole kunnollista vastustuskykyä niin äkkiä onkin sitten MRSA-sepsis (bakteeri pääsee verenkiertoon).
Oletko muuten ap miettinyt mitä mahtaa maksaa, jos vauvalle tuleekin jotain komplikaatioita joiden vuoksi joutuu sairaalahoitoon tai peräti tehohoitoon asti??? Tai jos itse saat jonkun komplikaation sektion yhteydessä (massiivi vuoto, suoliston puhkeaminen eli perforaatio, syvä laskimotukos, keuhkoveritulppa, aivoinfarkti, keuhkokuume, infektio jne. vain muutamia mainitakseni) joka vaatii tehohoitoa tai ainakin pitkittää sairaalassa oloa? Oletko varautunut niihin maksuihin myös?
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 22:53"]
Haen kansalaisuutta heti kun olen siellä.
Ap
[/quote]
Ehe ehe, koita nyt edes vähän panostaa tai vaihtoehtoisesti lakkaa esittämästä ap:tä.
Googleta: MRSA Britain hospital...
Briteissä sairaanhoitajana kirran osastolla työskennelleenä, en suosittele. Hoitohenkilökunta itsekin karttaa sairaaloita.
No eihän tää totta oo, ap ei osaa edes vastailla kunnolla. Heikko esitys.
Porvoosta huutelee ja lujaa. Ap, sitä kansalaisuutta ei voi hakea ennen kuin on asunut maassa vähintään 5 vuotta ja senkin jälkeen se kestää ja vaaditaan koe jne. Milläs elätät itses siellä? Säästöillä? Tiedätkö mitä asuminen ym Briteissä maksaa? Tiesitkö että siellä paikallisia tukia ei voi kohta hakea ennen kuin on ollut maassa palkkatöissä vähintään 3kk ansaiten tietyn määrän rahaa? Onnea matkaan vaan.
Niin ja siis provoksi tämä jo paljastui siinä vaiheessa kun ap sanoi että lääkäri Suomessa oli sanonut että hänen jännityksensä on vain normaalia ensiraskauden jännitystä. Jokainen joka kärsii synnytyspelosta ja tuntee että ei missään nimessä halua tai voi synnyttää alakautta saa sektion Suomessa. Toki jos nyt on niin nössö että ei saa sanotuksi mitään jos vaikka lääkäri tuollaista kuittaisi (mitä epäilen) nin silloin ei sitä tietenkään lähdetä järjestämään. Synnytyspelosta pitää puhua ja keskustella enemmänkin kun mainita kerran jos sektion haluaa ja ainakin Helsingissä pitää käydä pelkopolilla käynnillä.
No mutta ap:hän on niin tiukka, että saa sektion ihan sillä perusteella! Tietysti jos haluaa jonkun eksoottisen kuuloisen bakteerin, niin sitten sinne brittien ei niin luksussairaalaan synnyttämään...
briteistä saat sektion lsäksi sairaalabakteerin.
siellä on hirveän epähygieenistä porukkaa joilla tekokynnet ja hygieniasta ei niin väliä.
sieltähän ne kaikki sairaalapöpö marsua ja muita myöten on tulleet aikoinaan.
Ja mikä lääkäri tyrmää sektion automaattisesti pois viikolla 13?? Älä ole ap niin nynny. Avaa suus ja sano jotain.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 22:45"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 21:46"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 20:56"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 20:36"][quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 20:13"]
Miksi?
[/quote]
Ap
[/quote]
[/quote]
Ja maha järkyttävän arpinen! Eikä mitään ymmärrystä naisena olosta kun et ole synnyttänyt omia lapsiasi. Olet vain heidän hoitajansa, et muuta.
MOT
[/quote]
Tunnen itseni kyllä naiseksi toisin kun sinä katkerana ehkä väljähtäneen tavarasi kanssa ? Ja äitikin olen. Ulkoinen arpi siisti, kaikki leikkaukset samassa linjassa nätisti eikä ainakaan vielä oireita sisäisistä kiinnikkeistä. Naisella on oikeus olla synnyttämättä alakautta lapsen saadessaan.
[/quote]
Onneksi en ole sinun lapsesi. Niin pinnalliselta ja pimeältä vaikutat. Synnytin tyttäreni ylpeänä alakautta antaen hänelle parhaimman mahdollisimman alun elämään.
T. Hyvännäköinen ja koulutettu äiti, 26v., joka todellakin synnyttää alakautta
[/quote]
Hohhoijaa, joku koulutettu ei taas tajua milloin häntä tahallaan provotaan..Taattua av-kamaa. Itse olen sitä mieltä, että jokaisen oma asia miten lapsen synnyttää ja kaikki, joilla lapsi on huollettavana ovat äitejä, myös adoptioäidit ja äitipuolet. Synnytystapa vaikuttaa naisen kroppaan mutta ei tapaan olla äiti!
Varo MRSA ja ESBL ym sairaalabakteereita. Jäät kantajaksi vaikka ei muuta aiheuttaiskaan. Entä jos lapsi tarvii tehohoitoo/valvontaa...paljonko se kustantaa?
T.sh
Mulle ainakin ihan Suomessa neuvolassa on sanottu useaan otteeseen, että jos sektion haluan niin sen saan.Vaikka synnytys käynnistyisi etuajassa. Muuta syytä ei sektiolle ole kuin synnytyspelko.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 20:40"]Totta tai tarua, mutta kenenkään ei pidä vähätellä toisen pelkoa. Ja mitä alapään löystymiseen tulee... mitäs jos miesten pippelit pienenisi lapsen alullelaiton myötä? Kyllä jokaisella pitää olla oikeus sellaiseen alapäähän kuin haluaa. Kaikille se ei ole niin tärkeää, mutta jollekin olennainen osa seksuaalisuutta.
Onnea matkaan, oli tämä sitten mielikuvitusta tai oikeaa elämää!
[/quote]
Ap:n kannattaisi oikeasti varmaankin ottaa jotain hormonitoimintaa blokkaavaa lääkitystä kuin suunnitella sektiota, jos alapään kireys huolettaa. Toki silloin vauva kuolee, mutta taisi raskaus olla vahinko muutenkin. Kenelläkään ei ole oikeutta muunlaiseen alapäähän kuin on annetti, idiootti XD
Jos teidän mammojen vitut ei mukaudu synnytyksen jälkeen keskikokoiseen kyrpään, on niissä vituissa jotain vikaa mikä EI johdu synnytyksestä. Lapset pois palstalta.
Sairaalat Briteissä ovat kyllä ilmaisia siellä asuville, joten jos sieltä vuokraa asunnon ja rekisteröityy NHS:n asiakkaaksi, kaikki komplikaatiotkin hoituu ilman mitään maksuja. Myös apteekista äiti ja lapset saavat kaikki lääkkeet ilmaiseksi.
Muuten en kyllä suosittele sektiota. Lapsia siellä pitää sairaalassa muuten vahtia ihan koko ajan, ihan hyvälläkin alueella tämä käsky. Sieppausvaaran takia.
Britannian NHS on valittu tänä vuonna maailman parhaaksi, joten ne, jotka täällä huutelevat sairaaloiden huonosta tasosta ovat täysin väärässä. Olen itse asunut Briranniassa useita vuosia ja julkinen puoli on paljon parempi kuin Suomessa. Päivystävälle pääsee 30 minuutissa, reseptilääkkeet saa apteekista ilmaiseksi ja terveydenhuolto on täysin ilmaista. NHS tekee myös ilmaisen vatsanahan kiristyksen synnytyksen jälkeen jos äiti haluaa. Lisäksi AP:na menisin NHS:n (julkinen) puolelta, ei maksaisi mitään.
Oho, edellä joku kirjoitti näköjään jo samoja asioita samaan aikaan. T. Viestin 70 kirjoittaja
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 20:26"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 20:24"]
Eipä tuohon ole moitteen sanaa sanottavana kun itse sektion ja matkat kustannat. Ymmärrän hyvin että synnyttämistä voi pelätä niin paljon että voi mennä toiseen maahan seektion takia. Itseäkin pelotti eikä se mitään herkkua ollut kummallakaan kerralla. Ensimmäisen lapsen jälkeen alapää oli tuusannuuskana, istuin monta viikkoa uimarenkaan päällä. Onnea matkaan ja onnittelut vauvasta jo etukäteen. Ainiin, sitä kysyttävää. Tuleeko lentoyhtiön kanssa ongelmia kun lennät viimeisilläsi raskaana?
[/quote]
Ei tule. Edelleenkin, jos lapsi putkahtaa ulos etuajassa tai tulee muita komplikaatioita, pysymme Suomessa. Mielestäni on tyhmää kysyä itsestäänselviä asioita.
Ap
[/quote]
No kiitos erittäin ystävällisestä vastauksestasi! Perun sanani, erittäin epäonnista matkaa sinulle ja toivottavasti älyät lakata lisääntymästä tuon ensimmäisen jälkeen.