Miksi et ole opiskellut hyväpalkkaiseen ammattiin?
Tai ottanut puolisoa, jolla on hyväpalkkainen ammatti? Yliopistot ja korkeakoulut ovat aina olleet täynnä nuoria miehiä, joilla on edessän loistava tulevaisuus. Oletko valinnut jonkun coolin luuserin tai amishemmon ja kuvitellut, että hänen kanssaan pääset taivaisiin? Ja nyt ei tarvitsxe vastata niiden, jotka eivät elämästään kaipaakaan muuta kuin pari kertaa kuukaudessa karaokeillan lähipubissa sen amiskullan kanssa.
Kommentit (125)
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 20:02"]
En jaksanut, kävin lukion jälkeen amiksen. Saan jotain 43 000 bruttona vuodessa, en tarvitse enempää.
[/quote]
Kaipa tuollakin summalla itsensä ja pari lasta elättää.
Nuorena en opiskellut koska olin niin laiska. Tai no, menin lukion jälkeen kauppikseen (amitsutaso) mutta pääsin palkkatöihin työharjoittelupaikkaani. Opinnot jäi sitten kesken. Nykyisessä työpaikassa olen vastaavan nimikkeellä. Viime aikoina on alkanut ärsyttämään se että teen työtä johon pääsee ilman minkäänlaista koulutusta, viikon perehdytyksellä pärjää jo pitkälle jos on normaaliälyinen. Siitä huolimatta 50% meidän työntekijöistä tekee vähintään yhden jutun päivässä päin peetä, vaikka ko. työtehtävä kuuluu heidän perushommiinsa. Ja hekin ovat tietääkseni ihan normaaliälyisiä ihmisiä. Joudun päivittäin ohjeistamaan, korjailemaan, tarkistelemaan, muistuttamaan ja siitä huolimatta tämä ei näy palkassani mitenkään. Kun meidän alalla kaikilla on TESsin mukainen palkka.
Olenkin viime aikoina miettinyt lähteväni opiskelemaan. Aion totisesti vaihtaa alaa.
Niin ja mun mies on hyväpalkkainen. Amitsutason koulutuksen käynyt mutta töissä alalla jossa on vuosilisien lisäksi käytössä henkilökohtainen palkanlisä.
Kaverini on sairaanhoitaja ja naimisissa kirurgin kanssa. Joten ei tarvitse itse opiskella yliopistossa saadakseen hyväpalkkaisen miehen.
Mietin tässä tuttavapariskuntia ja heidän ammattejaan:
JURISTI +PÖRSSIMEKLARI (KTM)
TOIMITUSJOHTAJA (DI) + MARKKINOINTIPÄÄLLIKKÖ (KTM)
PAPPI + ARKKITEHTI
SOVELLUSARKKITEHTI (DI) + TUTKIJA (YTM)
TUTKIJA (FT) + PROJEKTIPÄÄLLIKKÖ (KTM)
Sanotaanko, että raha löytää rahan luo. Tai että äly löytää älyn luo.
Rikkaasta puolisosta voitte jäädä haaveilemaan lääkäriromaanienne ja pettywomanleffojenne pariin ;)
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 20:03"]
Kuule, ei niitä miehiä ja puolisoja vaan ihan fiilispohjalta valita. Luuletko, että joku lääkärimies tai lakimies ihan ottaa jonkun peruskoulun tai amiksen käyneen pissaliisan vaimoksi. No ei tod. Kuule ihan tasoistaan hakevat. Mun akateeminen mies ei ikimaailmassa olisi voinut naida ei-akateemista puolisoa. Eikä hänen opiskelukavereistaan kenelläkään ole maisteria heikommin kouluttautunutta puolisoa.
Täkä avioitumista omiensa parissa voit tarkistaa ihan mistä tahansa sosiologian opuksesta.
[/quote]
No jos haluaa puolisokseen lääkärin, niin eikös sen pitäisi kannustaa opiskelemaan vähän enemmänkin kuin vain peruskoulun?